Isnin, 10 November 2014

Home » , , , , , , , , , , , » Bukan Segi Tiga Bermuda

Bukan Segi Tiga Bermuda





Aku sedar, aku Cuma manusia biasa. Kadang-kadang aku rasa tak layak nak kata apa-apa. Tapi di sebabkan atas rasa sayangkan seorang sahabat yang pada mata aku ianya terlalu baik, aku kuatkan diri juga untuk berkata-kata.  Marahlah aku bagaimana sekalipun, aku tetap mahu dia sedar setiap apa yang dia lalui itu adalah SALAH..!

Ikut pengalaman, aku sendiri pernah alami apa yang dia alami. Sakit, perit tu jangan cakaplah, sampai kekadang dah lali. Berbuih-buih nasihat dari kawan-kawan, aku abaikan macam tu je. Samalah seperti dia sekarang ni. Diabaikan segala nasihat sebab rasa kaseh tu, makin hari makin menjalar ke lubuk hatikan..!

Situasi kita mungkin sama, tapi jalan cerita kita berbeda. Aku  kuat untuk tinggalkan apa yang aku lalui, mungkin dia tak kuat tinggalkan semuanya. Tapi aku harus beritahu, yang dia perlu kuat untuk lakukan semuanya…! Yep..semuanya..! tinggalkan, lupakan segala-galanya..!

Kadang-kala aku fikir sampai bila aku harus jadi macam ni. Dan aku rasa, dia pun ada terfikir benda yang sama. Sampai bila harus jadi hamba pada cinta yang tak pasti? Jawapan tu, Cuma ada pada diri sendiri. Tepuklah dada, tanyalah hati..!

Kalau bicara pasal kekuatan. Kuat aku, kuat lagi dia. Dan bodoh aku, bodoh lagi dia. Semuanya dah terang depan mata, tapi dia tetap pertahankan segala rasa tu. Situasi ni, amat memeritkan. Sekali gus, amat merisaukan. 

Ayuh..sahabat...! Lupakanlah, lepaskanlah. Aku yakin dengan kemampuan hang..!

Sahabat..! pesan aku, sayangilah diri sendiri sebelum kita sayangi diri orang lain. Kalau tak sayang diri sendiri pun, fikirkan perasaan kedua orang tua kita. Mungkin kita tak akan conteng arang dimuka mereka, Cuma takut, ada tangan yang yang cuba menconteng arang kemuka orang tua kita atas kesalahan yang bukan kita lakukan..!

Fikir-fikirkanlah sahabat..!




Kata Hati : Maaf kalau-kalau entry ini buat hang terguris…! MAAF sekali lagi....!

.

Tiada ulasan: