Isnin, 4 Ogos 2014

Home » , , , , , , , , , , , » J . A . U . H

J . A . U . H





Assalamualaikum.

Alhamdulillah. Dapat juga aku menaip hari ni. Kalau ikut rasa binasa. Ikut hati mati. Right! Jadi kali ni, ikut suka hati. Kalau ikut kedua-duanya, alamatnya dah ke alam mimpilah sekarang ni. Penat wehh..! Hahaha.

Hurm…pada mereka yang dari awal ikut blog aku ni, kalian pasti tahu yang aku terlalu sukakan AWAN, BULAN dan BINTANG

Dan sekarang ni, nak tengok awan hari-hari, memang tak ada masalah dah. Sebab itu yang sedang aku nikmati setiap kali pergi dan balik kerja. Cuma yang bermasalahnya sekarang ni, nak tengok bulan tu. Masa-elah sikit! Punca segala masa-elahnya adalah PENAT. Penat tu, memang dah tak boleh lari dahh..! Tiap-tiap hari penat. Bila dah penat, mata akan layu awal. Dan bila layu awal, aku memang tak akan ada masa nak tengok BULAN DAN BINTANG.

Bila dah lama aku tak mendongak langit pada waktu malam yang hening tu, Sekali keluar macam aku ke kedai tadi, memang jadi “jakun” kejaplah dengan lukisan alam di waktu malam. Cantik baQ hang..walaupun BULAN DAN BINTANG malu-malu nak tunjukkan diri dia. Keindahan tu, still ada..!

Sebenarnya, bila cerita bab bulan dan bintang ni, aku  baru sedar sesuatu. Sesuatu yang dulunya lain, dan sekarang lain. Entah nak kata macam mana. Mungkin salah keadaan ataupun aku sendiri. Cuma tak dinafikan, masa sekarang ni bergerak terlalu pantaskan..?

Walalupun macam tu, aku sendiri tak gamak nak salahkan keadaan mahupun masa. Sebaliknya aku lebih rela salahkan diri sendiri. Sebab kelalaian diri sedirilah aku makin lupa akan habit aku dulu-dulu. Dan di sebabkan kelalaian jugaklah aku dah lama tinggalkan satu lagi habit yang tah hape-hape tu.

Jadi nampak tak? Manfaat kelalaian. Ada baik, ada buruk yea dok..! apa yang pasti, setiap apa yang terjadi akan pasti ada hikmahnya. Bezanya Cuma pada cara penerimaan kita saja. Kalau baik, baiklah jadinya, kalau sebaliknya..AllahuAllam..!



Kata Hati : Aku rindukan BULAN dan BINTANG!!!!!!!

.

Tiada ulasan: