Selasa, 7 September 2010

Home » » .:: Bila Kesedihan Jadi Tetamu ::.

.:: Bila Kesedihan Jadi Tetamu ::.



Salam... Alhamdullillah besyukur ke hadrat Ilahi, kerana di berikan kesempatan untuk kita bertemu di ruangan maya ini. Terima kasih Ya ALLAH atas semua kesempatan yang telah Engkau berikan.

Sebenarnya agak keberatan untuk daku menulis entry kali ini. Al-maklumlah, bila kesedihan mula bertamu di hati dan sanubari, hanya yang mampu daku lakukan, menahan sebak di dada sahaja. Tetapi kadang kalanya, di saat-saat diri ini sendirian, tumpah juga air mata mengenang segalanya. Seperti semua tahu, tidak lama lagi Ramadan akan meninggalkan kita semua. yang tinggal hanyalah kenangan-kenangan kita sepanjang melalui hari-hari indah di bulan yang penuh dengan kemuliaan ini.

Mahu tidak mahu, terpaksa jugalah kita menerima kenyataan bahawa bulan Ramadan bagi tahun 1431H akan berakhir beberapa hari sahaja lagi. Kemudiannya, kita akan menyambut hari kemenangan iaitu Syawal 1431H selepas perginya Ramadan.

Rasa kejap benar masa berlalu. Daku percaya, ramai yang belum puas bermanja dengan bulan mulia ini. Mungkin ada di kalangan kita ketika ini sedang sibuk menyiapkan persiapan yang terakhir di kala menjelangnya hari lebaran sehingga lupa Ramadan beransur pergi.

Setiap tahun, inilah saat-saat yang paling sedih. Bagi tahun ini, kita bertuah kerana dapat menjalani ibadah puasa dengan sempurna. Tapi masihkah ada peluang buat kita untuk tahun hadapan? Dan jika ini adalah Ramadan yang terakhir untukku, harapan segala apa yang ikhlas aku lakukan di terima olehNYA. Dan sejuta harapan juga, daku masih mengharapkan punya peluang untuk menyambut Ramadan pada masa akan datang. InsyaALLAH.



Di atas kesempatan ini, Daku NUR AMANI, ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI  buat semua rakan-rakan yang mengenali diri ini. Tidak di lupakan juga, rakan-rakan di FACEBOOK, FRIENDSTER dan buat BLOGGER-BLOGGER yang mengenali diri ini.

Ampun maaf di pinta seandainya, daku pernah terkasar bahasa atau pernah menyusahkan kalian sepanjang perkenalan ini. Daku dengan Ikhlas menyusun sepuluh jari memohon segala kekhilafan yang pernah daku lakukan terhadap kalian.

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN.

Akhir kata, jika di panjangkan usia olehNYA, insyaALLAH ada rezeki, kita pasti ketemu lagi. InsyaALLAH.

Salam..!!




Kata Hati :
>  SALAM LEBARAN BUAT SEMUA....!!!
>  PADA YANG MAHU PULANG KE KAMPUNG, PANDU BERHATI-HATI. BIAR LAMBAT ASALKAN SELAMAT SAMPAI. ( BEGITU JUGA UNTUK DAKU )

**BOS BARU JE BALIK...DI SURUH CUTI ESOK, TAPI DAKU TOLAK BAIK...! KHAMIS BARU START CUTI..! MASUK KEJA? TAK PULA DI BERITAHU..!
*** TERIMA KASIH BANYAK-BANYAK PADA BOSS..!!

5 ulasan:

hans berkata...

selamat hari raya Amani
maaf zahir batin

P/S : Alhamdulillah! Thanks DIGI! Thanks Nuffnang! Terima Kasih Semua!

Nurcita2 berkata...

Selamat hari raya hans...=)

naz berkata...

selamat hari raya:) maaf kalau ada tersilap mana man yang bisa buat hati kamu terluka :)

Nurcita2 berkata...

naz, salam lebaran naz, semua ok.. kamu tidak melukai hati ini...

=)

selamat hari raya..Maaf zahir dan batin...

9n0L4 berkata...

tahun baru ni hunting for ramadhan againnnnn. ;)