Sabtu, 4 September 2010

Home » » .:: Geng Surau | Terbaik..!! ::.

.:: Geng Surau | Terbaik..!! ::.


salam.


Alhamdulillah sekali lagi kita bertemu di ruangan maya ini. Bersyukur kepadanya kerana masih di beri kesempatan olehnya untuk kita sama-sama menjalani ibadah puasa di bulan yang mulia ini. Alhamdulillah..!!

Okeyh, berbalik pada tajuk entry di atas. Entry kali ini ialah mengenai sebuah drama bersiri yang di tayangkan di Astro Oasis. Drama yang di maksudkan ialah drama “GENG SURAU”.

Drama ini mengisahkan seorang pemuda yang bernama Razif a.k.a 'mayat' lakonan mantap Beto Kusyairy bekas samseng yang baru keluar dari pusat pemulihan akhlak pulang ke kampung halamannya. Samseng si ‘mayat’ ni memang tak ingat dunia. Habis kambing Pak Abu lakonan slamba Azhan Rani jadi korban gara-gara si mayat ni.


Beto Kusyairy Sebagai Razif A.K.A Mayat

Kepulangan dia ke kampung mahu menebus semula kesalahan yang pernah dia lakukan dulu. Kecoh jugalah waktu mula-mula dia balik ke kampungnya tu. Ramai yang takut, mana tak nya, satu kampung dah tahu mayat tu samseng besar. Tapi mayat ni dah betul-betul berubah jadi baik. Malahan dia sama-sama mengajak orang berbuat baik. Lama-kelamaan orang kampung dapat menerima dia. Sejak itu dia bukan mayat, tapi Razif.


Daku suka Uddy, lakonan hebat Intan Nor Saina. Watak dia yang setia menanti Razif memang menjadi. Uddy ni, memang minat dekat Razif sejak dari kecil lagi. Macam-macamlah dia lakukan. Bila lihat aksi dia waktu kecil cuba mengorat si Razif ni, ketawa sorang-sorang aku di buatnya. Haiss..!! kecik-kecik dah pandai..! hehe.

Intan Nor Saina Sebagai Uddy

Si Uddy ni, sangat setia menanti Razif. Kemana ada Razif, di situ ada Uddy. Tapi dia tak mengaku yang dia sukakan Razif. Uddy pendam dalam diam. Kesian lihat Uddy bila dia dapat tahu, Razif kembali kepada bekas kekasihnya Azreen watak yang di lakonkan Anita Baharom. Tentu hati dia bagai di hiris-hiris. Waktu Razif kembali pada Azreen, uddy dah jarang ikut kemana Razif pergi. Dan pada masa yang sama Razif tercari-cari juga si Uddy ni. Macam tulah manusiakan? Bila dah tak ada di depan mata, baru sedar rasa kehilangan. Dan baru terhegeh-hegeh mahu menghargai.
Azhan Rani Sebagai Pak Abu

Dan hari ini, episod terakhir 'Geng Surau' bila terbongkar segala rahsia tentang Azreen, barulah si Razif ni sedar siapa selama ini yang setia menanti dia. Dan tang part ni lah yang paling daku tunggu-tunggu. Tapi malangnya baru saja Razif mahu beritahu Uddy yang dia sudah sedar tentang apa yang dia rasa, tiba-tiba datang tiga ekor hantu pocong iaitu, Pak Abu, Tok Imam lakonan Razak Ahmad dan Cikgu Suradi lakonan Mat Over terlompat-lompat ke arah mereka. Maka tak sempat Razif mahu berbicara. Dah tu, terus habiss.. Adoii..!! bengang jugalah. Tapi nak buat macam mana. Mungkin sambungannya Ramadhan akan datang barangkali. "GENG SURAU" musim kedua..!! Mungkin..!

Apa-apapun, tahniah kepada pengarah kerana buat kami sebagai penonton terhibur. Geng Surau, memang mantop...!!!

Okeyh lah, sampai di sini saja untuk kali ini. InsyaALLAH, di izin yang Maha Esa, harapnya kita ketemu lagi di ruangan maya ini ya..! Ucapan tulus ikhlas pada kalian yang sudi menjenguk ke blog ini. Terima Kasih semua..!!



Kata Hati : Mahu join?? Klik saja "PEMINAT GENG SURAU".

17 ulasan:

naz berkata...

i pernah tgkkk boleh tahan juga :) wah peminat setiakah haha

Nurcita2 berkata...

naz-
yup..peminat setia...time berbuka tengok..ulangan kol 9.30 pun tengok...time sahur kol 4.30 pun tgk...xjemu...

=)

hehehe...

hamzah ian berkata...

gua mmg minat intan nor saina ni.. hehehe

FaizalSulaiman berkata...

belum penah tgk..tp bila nak tgk..da abes daa..hehehe

hans berkata...

sonoknya rumah ada astro

dkt youtube ada x?

P/S : Aku Maluuu

Nurcita2 berkata...

hamzah ian-
intan nor saina memang cantik..ayu je wajah dia..=)

kalau dia pakai tudung, lagi cantik..=)

Nurcita2 berkata...

Faizal Sulaiman-

hari ni marathon geng surau dekat astro oasis..

=)

Nurcita2 berkata...

hans-

try search 'geng surau' yang promo de kot..

=)

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

ya terbaek ..ikut ko

hans berkata...

tapi nasib LBS ada
hehehehe

P/S : Berkenaan Penarikan Balik Iklan Raya TV3

Nurcita2 berkata...

brutal solo-
terbaik..!!

Nurcita2 berkata...

hans-
ekau mmg pminat setia LBS ek...=)

hans berkata...

yups
hehehehe

P/S : Tips - Tips Bagaimana Mahu Mengelak Daripada Memberi Duit Raya Dalam Jumlah Yang Banyak!

Tanpa Nama berkata...

salam.saya da terlepas banyak episod.camne nak tengok balik eh ??? plzzzz

Nurcita2 berkata...

anon,
try search youtube..=)

xpun astro psti ada ulangannya..

CintaZulaikha berkata...

sangat gilakan citer nih...tak sah klu tak gelak sakan...hikhik

9n0L4 berkata...

tak pernah pun tgk cite ni. nnt nak donlot lah. :)