Isnin, 21 April 2014

Home » , , , , , , , , , , , , , » RAGUT

RAGUT






Assalamualaikum.

Untuk pengetahuan semua, ketika aku mula menaip entry ini, waktu yang tertera pasa skrin lappy tepat pada pukul 2:22 pagi. sedia maklum, ketika waktu ini, majoriti besar sedang lena diulit mimpikan? Dan tak lupa juga ada yang baru selesai berwuduk untuk menyempurnakan Tahajud pada Maha Pencipta. SubhanaAllah..!

Dan aku ketika ini, baru selesaikan mukadimah di atas. Ya..! terasa kekok, janggal dan segala macam rasa untuk mulakan bicara tanpa suara disini. BLOG. Sesuatu yang aku gilakan waktu ketika dulu. dan kemudiannya bertukar menjadi biasa. Seterusnya sedang-sedang saja. Dan 8 januari lalu, semuanya hilang macam tu je. Hilang tanpa rasa bersalah….

Sakitnya aku, bila mata ingin tertutup sementara. Peritnya aku, bila bersendirian. Semuanya buat aku rasa takut. Takut memikirkan siapa aku pada hari esok dan akan datang. Mampukah aku untuk terus hidup dalam duniawi yang penuh cabaran ini. Ini semuanya merunsingkan aku…

Muhasabah. Itu yang selalu aku lakukan. Setiap apa yang berlaku pasti akan ada hikmahnya. Redha atas apa yang terjadi. Ikhlaskan segala apa yang telah aku lalui. Walaupun sukar, aku tetap akan cuba belajar terima apa yang sudah pun terjadi. Cuba walaupun perit…

Waktu yang terpapar pada skrin lappy kesayangan sekarang ni, tepat pukul 2:47 pagi. rasanya eloklah aku habiskan entry ni. Terima kaseh pada kalian yang sudi singgah ke teratak ini. Kunjungan kalian amat dihargai. Dan terima kaseh buat  Ciksue, yang tertanya-tanya kemana hilangnya Nur. Ade je, Cuma kemalasan je sekarang ni. Hehehe.

Harap ini lepas ni akan ada entry ceria menyusul. Walaupun aku sendiri tak pasti sampai mana aku mampu bertahan.

Oklah, aku habiskan penutup macam ni je yea..! InsyaAllah, jumpa di lain entry…!

: 3:08 Pagi - PUBLISH




Kata Hati : Aku insomnia…!

.

12 ulasan:

t.a.t.a berkata...

Saya setuju dengan kata-kata yang dalam gambar tu. Dalam al-Quran pun ada kata "... bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan, (sekali lagi ditegaskan) bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan."

Tie HT berkata...

ada pun NUR,
moga teruskan berblog macam dulu2
take care :)

Zaza Iman berkata...

hehehe...tu la kan cnur..zaza pun kadang kemalasan... tak mcm dlu2... semangat..hehe

Solehah Shamsuddin berkata...

erkk npe tajuknya ragut? hehe igtkan nk cte psl len td.

QasehnyaRania berkata...

ala, ciknur ni buat ciksu tanda tanya lagi... mmmm, ciksu doakan smga ciknur diberi semangat kerajinan kembali..aamiin :)

ceria2 sokmo ciknur.. jaga diri k :)

Nurul Says berkata...

Nur Ok?

Chic Na berkata...

siapa yg ragut nur?? hehe..

jgn putus asa, ni semua hitam putih kehidupan.. kalau putih je tak syok la kan.. hihi.. :)

Unknown berkata...

jam 3 pagi nur menghadap blog...wooo...klo yumida sure ngantuk keesokkannya. hope mood nur kembali lg berblog. rindu nak baca celoteh nur

Unknown berkata...

ingatkan citer psl kena ragutlah tadi.haihh. suspen sungguh..ciksue mmg perihatin kan.. ngan deqla pun dia tanya.. hmm mood berblog mgkn dah x mcm dulu kot.. nk komen2 entri lps pun x smpt..

Liyana Anuar berkata...

ceria2kan diri selalu cik nur! you can do it! :)

Shida Radzuan berkata...

nur kalo dah start bhenti susah nk kembali nur..so buat biasa2 je nur :) kite seimbangkn yg mna patut k :)

Shida Radzuan berkata...

nur kalo dah start bhenti susah nk kembali nur..so buat biasa2 je nur :) kite seimbangkn yg mna patut k :)