Jumaat, 13 Ogos 2010

Home » » .:: 3 RAMADHAN 1431H | SYUKRAN YA ALLAH..!!! ::.

.:: 3 RAMADHAN 1431H | SYUKRAN YA ALLAH..!!! ::.





Salam..

Alhamdulillah, Hari ini, Jumaat pertama di dalam bulan yang penuh kemuliaan ini, sekali lagi aku bersyukur kepadaNYA, di berikan kesempatan untuk kita semua terus menghirup udara segar di bumiNYA ini. Dan Terima ksaih kerana di berikan kesempatan untuk kita bersua di ruangan ini.

Syukran Ya ALLAH....!!!

Tanggal 11 Ogos 2010, bersamaan dengan 1 Ramadhan 1431H, sedia maklum seluruh umat islam di setiap pelusuk bumiNYA ini telah menyambut kedatangan bulan yang paling mulia, iaitu bulan Ramadhan. Dan Alhamdullillah, hari ini sudah pun masuk hari yang ke tiga kita berpuasa.

Berpuasa di bulan Ramadhan adalah rukun islam yang ketiga yang wajib di laksanakan. Berpuasa tidaklah bermaksud menahan dari lapar dan dahaga semata-mata. Tetapi lebih daripada itu. Bulan yang mulia ini, peluang untuk kita mendidik diri sendiri dari sikap sebelumnya.




Contonya, jika sebelum ini kita seorang yang panas baran, apa kata dalam bulan Ramadhan ini, kita sama-sama didik diri kita supaya menjadi orang yang paling sabar di antara yang paling sabar. Boleh?? InsyaALLAH, yakinlah bahawa kita boleh.  Chayok..chayok..!!




Bulan ramadhan adalah bulan yang penuh rahmat, penuh berkat dan penuh keistimewaan. Tidak lupa juga bulan Ramadhan adalah bulan yang paling banyak ujian yang di turunkan olehNYA. Makanya, kita harusah menjalani ujianNYA dengan penuh kesabaran dan bersyukur kepadaNYA. InsyaALLAH, pasti ada ganjaran seperti mana yang telah di janjikanNYA.

Lepas ni, apa kata kita sama-sama mendidik diri kita menjadi yang terbaik di antara yang terbaik boleh?

Dan pastinya boleh...!!

Okeyh lah. Rasanya sampai di sini saja untuk kali ini. InsyaALLAH, jika di izinkan olehNYA, pasti kita akan bersua di lain entry...!!

InsyaALLAH...

Salam....


Da...!!!!!!


Kata Hati : Syukur di berikan kesempatan untuk meneruskan ibadah puasa ini. kepada kalian, Selamat menjalani ibadah puasa dengan sabar ya...!!

6 ulasan:

naz berkata...

iman sesuatu yang sangat halus. kadang tidak sedar kita kehilangan nya haha

hans berkata...

alhamdulillah
puasa bagi penuh noh tahun nih
hohohoho


P/S : Itulah Bro! Kalau Nak Drift Tu Tutuplah Cermin Tingkap Kereta Tu Dulu! Kan Ker Ekau Dah Malu! Kahkahkahkahkah!

Nurcita2 berkata...

naz: benaran..!!
=)

Nurcita2 berkata...

Hans: insyaALLAH....=)

hans berkata...

hehehehe

P/S : Header Baru H.P.B Blog. Thanks Blogger Dark Half!

9n0L4 berkata...

tunggu utk ramadhan akan dtg. moge ade utk kite. ;)