Isnin, 29 November 2010

Home » » .:: Kawan Je? | Permulaan Untuk Segalanya ::.

.:: Kawan Je? | Permulaan Untuk Segalanya ::.

.



Assalamualaikum.

Tiba-tiba rasa macam ada satu magnet yang menarik aku supaya berceloteh mengenai tajuk entry di atas.

“ KAWAN JE? “

Habis tu, kau nak apa lagi wehh?

Okey. Tentu ramai yang berkerut dahi bila baca dialog di ataskan? Tapi pada yang tahu, aku pasti dan percaya mungkin ketika beliau ( Namanya di rahsiakan ) membaca entry ini kemungkinannya ada dua, ketawa atau marah…!

Kawan adalah permulaan segalanya. Dari berkawan, insyaALLAH mungkin terus melangkah ke alam perkhawinan. Dan tak mustahil juga, dari berkawan boleh terus bermusuh-musuhan. Percaya tak? Percayalah.

Berkawan permulaan segalanya...

Tapi kalau tak nak berkawan, terus-terus nak kawin macam mana tu?

Hahahaha…! Maaf, ini entry bersahaja tetapi penuh makna. Mungkin ya…kalian membaca, jadi kalian nilailah sendiri. Segala kritikan di terima secara terbuka. Terima kasih..!

Okeh. Syyuhh..!! tak mahu bebel dah. Berbalik pada entry di atas. Kalian pernah bercinta? ( Maaf..! Tuan tanah belum pernah ceburi bidang C.I.N.T.A ya..! )

Kalian tentu tahukan bagaimana proses mahu menyukai ataupun menyintai seseorang. Yess..!! pertama tentulah kawan. Sedikit sebanyak kita kenalah kenal siapa orang yang mahu kita cintai dan menyukai tu kan. ataupun, lebih afdal biarlah kita kenal family bakal pakwe/makwe tu dulu.

Sebab restu orang tua itu kan penting. Jadi tak salah kan kalau kita saling kenal-mengenali dalam rentak perlahan. Tak mahu la gesa-gesa, nanti di label “TERDESAK” nak berlaki atau berbini pula kan?

Oleh itu, mari kita berkawan dan kenal secara perlahan-lahan. Ingat..!! Kalau ada jodoh, tak kemana. Percayalah.

Dah tu, kenapa mesti ada dialog “KAWAN JE?”

Hehehe..mungkin orang tu fikir mahu terus-terusan bercinta kot. Erm…tepuk dada, tanya hati sendiri eyh..!!

 
 
Kata Hati : Nak Bercinta Lepas Kawin Laa.....
 
 
.

8 ulasan:

hans berkata...

hohoho
nice entry
suka baca
kawan jer lah kan
hehehe

P/S : Nak Ambil Aku Kau Lupa! Bila Tiba Bab Duit Cepat Pula Kau Ingat! Hahahaha!

Nurcita2 berkata...

hans:
yup...kawan2 dulo...
selebihnya terserah pada DIA....

aan berkata...

hmm.. kawan je. slalu guna ayat ni. tp dalam hati pernah gak terdetik betul ke.. kawan je.. huhu..

hans berkata...

bak kata orang2 dulu

kita merancang Allah menentukan

P/S : I Follow You! You Follow I Balik Yer! Kalau Tak Follow Balik Dikira Angkuh, Sombong Dan Bongkak! Habis Bagaimana Dengan Kamu Yang Memaksa Orang Itu?

Nurcita2 berkata...

aan:

kadang2 hati tu yg berbisik bukan2... :)

Nurcita2 berkata...

hans:
setujuk...!!

Chic Na berkata...

tu ayat cover line namanya. huhu..

tp memang semuanya bermula dr kawan kan? :)

9n0L4 berkata...

mknenye tu nak kenal lbh rapat lagi, kene la kwn dulu. hehe.