Isnin, 1 November 2010

Home » » .:: SENYUM ::.

.:: SENYUM ::.

.



Alhamdulillah.


Sekali lagi di berikan kita kesempatan bertemu di ruangan kecil ini. Seharian tidak meng’online’ kan diri di sebabkan di serang hendap oleh demam selesema. Huiihh..! pekara yang paling aku malas. Mengadap selesema. Aku ni, kalau kena selesama memang cepat baik, masalahnya, bila kena teruk betul. Mukus-mukus sentiasa merembeskan cairan dari rongga hidung aku ni. Bersin, kalau tak lebih 50 kali, memang tak sah. Itu aku.

Di sebabkan tak tertahan sangat dah, tepat jam 8 malam aku keluar memandu bertemankan mak dan adik yang bongsu ke klinik berhampiran. Walaupun hujan renyai-renyai dan kepala berdenyut, ia tidak mematahkan usaha aku yang gigih mahu cepat sembuh ni. Lepas makan ubat yang di berikan malam tadi sebelum tidur, segala mukus-mukus dah mulai kering. Alhamdulillah.

Okay, cukup merepek sampai situ. ^_^. Macam kalian nampak, terang-terang tajuk kali ni mengenai senyum. Eh..! kenapa ek aku pilih tajuk senyum. Jawapannya, aku sendiri pun susah mahu senyum sebaik sahaja kaki melangkah meninggalkan tempat kerja aku. Percaya tak?

Okay. Bagi yang percaya, terima kasih, kerana kita mungkin serupa tapi tak sama. Dan pada yang tidak percaya atau kurang percaya, kalian kena percaya kerana itulah aku. Bila berada di tempat kerja, aku perlu sentiasa senyum manis, walaupun tak pernah tahu tahap kemanisan senyuman sendiri. Hahaha. Ini kerana aku perlu berhadapan dengan pelanggan-pelanggan yang berkunjung ke tempat aku. kalau masam muka, rezeki lari la beb..!! Tapi sebaik saja aku melangkah keluar dari tempat kerja. Jangan harap aku nak senyum dekat orang yang aku tak kenali.

Kalau orang yang aku tak kenali tu, senyum dekat aku, belum tentu aku mampu untuk balas senyuman ikhlas dari orang tu. Itu aku. Serius, itu memang aku. bukan kedekut senyuman. Mungkin siapa yang kenal aku, tahu siapa aku. Dan yang baru mahu kenal atau cuba-cuba kenal, harap jangan kecil hati jika aku tidak balas senyuman kalian.

Bukan sombong, Cuma sedikit kekok. Tapi kalau hari-hari aku bertemu dengan manusia yang sama dan tak jemu memberikan senyuman ikhlas pada aku, aku tidaklah kejam, aku akan membalas juga senyuman itu, maka terjalinlah satu salam persahabatan secara spontan di antara aku dan si pemberi senyuman.

Seperti biasa, sedang menaip entry untuk kali ini, aku cuba pujuk diri moga murahkan senyuman dan maniskan senyuman yang ada. Mungkin terlaksana juga pujuk rayu yang aku terapkan di sini. Jika kalian-kalian juga serupa seperti aku, sama-samalah kita pujuk diri, agar sentiasa senyum. Tapi jangan senyum sorang-sorang dah la, nanti tak pasal-pasal di anggap sewel. Hahaha.

Okaylah, cukup sekadar entry kali ini. Malas nak merepek panjang-panjang. Nanti lain cerita pula jadinya. Hehehe.



Salam…

 
Kata Hati : Mahu Berlatih Senyumlah. n_n
 
 
 
.

2 ulasan:

hans berkata...

xper
senyum dapat pahala
biar jer apa orang nak katakan

P/S : Movies Download: Senario Asam Garam & Phua Chu Kang The Movie

9n0L4 berkata...

yg bace entry ni pun senyum. :)