Jumaat, 29 Oktober 2010

Home » » .:: KUNCI MILIK HATI ::.

.:: KUNCI MILIK HATI ::.

.




Salam Jumaat.


Alhamdulillah, bersyukur ke Hadrat Ilahi kerana di berikan kesempatan untuk aku berceloteh di sini. Pada kalian yang selalu singgah di ruangan ini, terima kasih aku ucapkan. Dan kalian mungkin perasan bila ada dua atau tiga hasil nukilan aku tiada di ruangan ini.

Ini kerana di sebabkan masalah-masalah yang tidak dapat di elakkan. Atas dasar keselamatan hak milik laman sesawang  www.cahayacita2.blogspot.com , maka terpaksalah aku bubarkan nukilan itu dari terus di siarkan di ruangan ini. Maaf atas segala kesulitan.

Sebagai tuan empunya diri, rasa terkilan jugalah. Tapi apa boleh buatkan. Aku tetap mahu menulis dan bercerita di ruangan yang aku cipta sendiri. Okeylah, kita lupakan segala duka lara di hati ni. InsyaALLAH, semuanya kian pulih.

Tentu pelikkan tajuk entry aku kali ini. KUNCI MILIK HATI. Apa tu??

Begini, 9 tahun yang lalu, aku miliki kunci yang paling aku sayang dan paling aku suka. Hingga kini, aku masih sayang akan kunci tersebut. Walaupun aku tahu, kunci itu telah lama lenyap dari gengaman aku. Dek kerana terlalu sayang, aku langsung tidak mahu memiliki mana-mana kunci pun. Bagi aku, kunci itu memang tiada gantinya. Nekad.

Dan bila pagi Jumaat yang indah ini tiba, ada satu kunci yang mungkin sedang cuba mengetuk pintu hati. Aku berdalih melarikan diri di sebalik degupan jantung normal, bagi mengelakan satu bertembungan secara spontan. Hahaha..itu akulah. Selalu begitu.

Ini kerana bila aku percaya akan temui kembali kunci yang telah lenyap dari simpanan. Sebaik sahaja kejadian itu, sedang asyik memandu menuju ke tesco pagi tadi, aku cuba berfikir secara waras, punca aku jadi begitu. Aku cuba mencari kunci pintu hati yang sudah hilang sejak 9 tahun lalu. Tapi malangnya, aku masih tidak jumpa kunci yang aku maksudkan. Macam mana tu?

Dan sedang asyik melayan segala yang bermain di fikiran, tiba-tiba hati aku berdetak. Ya..!! mungkin kunci itu masih lagi pada insan itu. Tak salah lagi. memang pada dia. Untuk merayu mengembalikan sisa kunci yang ada, aku tidak sanggup lakukan. Biar rasa kecewa itu bermaharaja lela, asalkan aku tidak merayu segala.

Dan di sebabkan kunci itu, respon aku kepada kunci lain terus terkubur. Pasti..! Aku pasti..!! Bagaimana untuk aku kikis cebisan rasa ini. Bukan mudah. Hanya itu sahaja yang sedang aku fikirkan. Tapi sampai bila aku mahu terusan begini? Aku sendiri pun tak tau….! ( teruk sungguh..! )

Ketika aku sedang menaip entry ini, aku cuba pujuk hati, agar cuba belajar untuk melupakan segalanya walaupun diri dan hati tahu, bukan mudah. Tapi tetap masih boleh cuba. Kata orang, belum cuba belum tahu kan?

Dan, ketika menulis entry ini juga, aku cuba pujuk hati agar biarkan kunci yang lain membuka pintu hati yang dah lama bersawang tu. Sekadar mencuba. Kalau tak boleh jangan di paksa. Sebab itu bukan prinsip hati aku, mahu memiliki secara paksa, terdesak , adat budaya, ataupun ikutan zaman-zaman sekarang ni.

Biarlah aku memiliki kerana ALLAH SWT. Itukan lebih afdal dan lebih selamat . InsyaALLAH. Jangan sesekali kita putus doa yang terbaik buat diri sendiri. Agar setiap apa yang berlaku biarlah Di restuiNYA dan yang di restui kedua ibubapa kita. InsyaALLAH.

Okeylah. Rasanya sampai di sini je lah untuk kali ini. insyaALLAH, jumpa lagi. rajin-rajinlah jenguk ke blog ini lagi.



Sekian.Wassalam.

 
 
Kata Hati : Respon Masam Mencuka, Langsung Tak Boleh Pakai..!! Hehehe...
 
 
.

5 ulasan:

hans berkata...

wah
siapakah kunci itu?
persoalan hangat nih
hohohohoh

P/S : Selamber Jer - Sekali Lagi Keluar Di Dalam Surat Khabar

Nurcita2 berkata...

Hans, Tiba masa akan di umumkan..wakakakakaka..... :P

hans berkata...

walaweh
ala2 artis dah ekau yer
hahahaha

P/S : Kepada Pencinta Kucing: Dapatkan Stiker Pelekat Kereta Yang Eksklusif Khas Untuk Cukai Jalan Daripada Papa Hero

Nurcita2 berkata...

hahaha...artis sgtlah...
bukan ape, umum awal takut tak jadi..hahaha

9n0L4 berkata...

cik nur ni kan suke benor buat ayat tersirat. :)