Rabu, 10 Ogos 2011

Home » » .:: Alahai Idea ::.

.:: Alahai Idea ::.

.




Assalamualaikum.

Alhamdulillah, bersyukur ke hadrat Ilahi kerana di berikan kesempatan kepada hambanya untuk terus berada di ruangan ini. Alhamdulillah..!

Pejam celik, pejam celik  hari ni genap sepuluh hari kita menjalani ibadah puasa kan? Cepat sungguh masa berlalukan?

Moga Allah memberikan kita kekuatan untuk terus kuat menjalani ibadah yang mulia ini. dan mungkin ini Ramadhan yang terakhir buat kita. Siapa tahukan?

Lamanya aku tak update blog ni kan? bukan lupa mahupun tak ingat, tapi di sebabkan kesibukan melanda diri, langsung tak dapat nak menulis di sini walaupun secebiss..!

Dan aku pun telah menghadkan diri aku dengan segala aktiviti di laman mukabuku. Segala aktiviti aku hanya pada benang dan kain.

Kalau aku melepak lama-lama di laman mukabuku, alamatnya, tak siaplah baju-baju yang mahu di jahit. Nanti tak beraya tuan empunya baju tu kan? hehehe..

Tapi, setiap kali aku memegang jarum dan juga kain, nak-nak pula time mood yang tengah standby nak menjahit tu, time tu juga lah, idea untuk menulis datang dengan lajunya. Sampai satu tahap, aku rasa macam nak berhenti menjahit.

Tapi, bila aku berhenti menjahit, dan bila jarum di jari di gantikan dengan pen, idea yang laju bagai nak gila tadi, hilang tah kemana-mana. Haiissshhh..! bengang jugaklah..apa boleh buat, sabar jelah.  Hampir 30 minit jugalah aku menconteng bagai. Hasilnya, hampehh..!

Dan bila jarum kembali mengambil tempat di jari, serta merta idea yang hilangnya tadi datang mencurah- curah. Siyess..! aku sangat teruja..tapi untuk kali ini, aku terusan menjahit walaupun  idea itu datang mengalir dengan hebatnya. Apa yang aku buat?

Senyum ajalah..!

Dan hari ini,  aku cuba luangkan masa. Tapi naklah aku perah otak segala. Sebab itu bukan lahir dengan sendirinya. Aku lebih suka yang datang dengan sendirinya. Jadi, aku tak nak paksa-paksa. Itukan lebih baik..!



Kata Hati : Sedang memikirkan sesuatu yang merusingkan..tapi kenapa AKU????


.

 

Tiada ulasan: