Jumaat, 1 Oktober 2010

Home » » .:: Muzikal Magika ::.

.:: Muzikal Magika ::.



salam Jumaat.

Diam tak diam kita dah pun sampai ke bulan Oktober kan? Aku, bila sebut je Oktober, terus ingat Awie, yang popular dengan lagu Tragedi Oktober. Erm..mengamit memori sungguh..!!  hehehehe.... opss..!! memori apa ek? kisah "CINTAN" kah? Wikikikiki....sudah tentulah tidak okeh..!! Motifnya cuma ingat Awie je..tidak lelebih daripada itu eyh..!! hihihihi.....!

Amboii..!! gulak-guling sakan nampak? Bukan ke semalam aku penuh berEMOsi? Dan hari ni, tiba-tiba aku happy? Ermm...mungkin ada yang fikir, sah aku kena sawan? Erk..!! tidaklah teruk sampai camtu segala ek. cumanya kisah yang lalu, biarkan ia berlalu pergi. Jangan di tahan, mahupun di kenang, sebab merananya, Akak jugek..!!! So..kira tak sesuai lah.

Okeh, nampak tak poster filem di atas? Bila di beritahu filem ini adalah filem bercorak muzikal arahan pertama Edry KRU, aku betul-betul tak sabar mahu menonton hasilnya macam mana. Selain daripada itu, pelakon-pelakonnya juga hebat-hebat belaka. Pada mereka yang sudah menonton filem tersebut, tentu anda telahpun memberi bintangkan?? Aku belum boleh letak bintang lagi, sebabnya aku belum lagi menonton filem tersebut, walaupun keinginan mahu pergi menonton tu tinggi memuncak. Tapi kalau dah tengok pun, rasanya aku tak boleh letak bintang pada filem tersebut. Sebabnya?? Malu nak di beritahu. Hihihi.

Apa yang menghalang aku untuk terus menonton filem ini adalah, (Erm..tarik nafas dulu sebelum nak beritahu..fuhh..!!.) adalah kerana aku langsung tidak tahu macam mana nak beli tiket..!!! Harga ke apa ke, langsung tak tahu. Beli  kepsi pandailah..T_T huhuhuhu.... ( wahh..ketawa nampak?) eh..ini bukan main-main ya, inilah realiti. Adehh..!! aku ngaku je lah. Seumur hidup aku, baru tiga kali aku pergi menonton di pawagam.

Buat pertama kalinya, aku menonton filem omputih, waktu tu, dalam darjah-darjah lagi. Tajuk apa pun aku lupa, di pawagam Lido Taiping. (sekarang ni dah jadi restoran dah tempat tu.), keduanya filem Transfomer di Jusco Ipoh, dan ketiga kalinya filem Upin dan Ipin di Taiping Sentral Taiping. Semuanya dengan Family, pakcik aku yang belanja, dia yang beli tiket dan pilih tempat. Aku menunggu je lah, memang tak ambil kisah langsung. Huhuhu. Dan andai kata jadi dan berani aku mahu menonton filem Magika pada hari minggu ini, kira kali ke empat sudah aku jejakkan kaki ke dalam pawagam dengan family juga. Cuma bezanya kali ini, aku yang kena beli tiket sendiri. ( Wahh..!! tiba-tiba kecut perut kan?)

Sebab itulah aku tidak layak memberi bintang pada filem itu. Ada faham?? hihihi. insyaALLAH, ada keberanian ataupun kerajinan, mungkin aku akan pergi menonton filem muzikal ni. Sampai bila aku nak pandaikan kalau aku tidak mencubanya sendiri. Betul tak?


Kata Hati : Entry ini adalah fakta dan bukan auta. Aku kurang ataupun tidak sosial?? Pada yang kenal, sudah mereka pasti tahu siapa aku.



.

3 ulasan:

NAZ berkata...

bangga jadi rakyat malaysia. sebab kita pun mampu :)

Rohana berkata...

salam kak amani, akak! ana dengar lagu akak ni, teringat 'aik cm lagu yg aku suka, cm penah dengar''
rupa2 nya, lagu ni penah sum1 dedicated tuk ana dlu, hahaha, historical tul lagu ni, like it. :P

9n0L4 berkata...

nnt buat aktiviti tgk wyg pun best jugak kan. huhu. wat pape pun best klu ramai. :)