Ahad, 12 Disember 2010

Home » » .:: Seiras | Peritku Telan Jua ::.

.:: Seiras | Peritku Telan Jua ::.

.



Assalammualaikum.


Di suatu majlis, anda terserempak dengan seseorang iras seseorang yang pernah merajai hati kalian.

Pernahkah kalian menghadapi situasi sebegini?

Jika pernah, bagaimana reaksi kalian?

Tergamam? Terkejut? Melompat keriangan? Menjerit gila-gila? Atau teringat kisah silam dahulu kala?

Jika kenangan itu adalah kenangan manis, sudah tentulah ianya indah-indah belaka. Hinggakan kalian hampir tidak tersedar bibir kalian sedang mengukir senyuman di saat mengimbas kembali kenangan dahulu kala.

Tapi jika sebaliknya, sudah tentu hati yang ceria boleh mendung atau ribut serta mertakan? Mana taknya, hati tengah ceria sokmo tiba-tiba akal dan fikiran di landa kenangan-kenangan sedih belaka. Perit bukan?

Mungkin pada mereka-mereka yang tidak punya perasaan mungkin tidak rasa apa yang aku perjelaskan di atas. Tapi pada yang peka dengan sesuatu hubungan tentu tahu dan memahami apa yang aku cuba sampaikan.

Aku tidak ada pengalaman bercinta, tetapi punya kesetiaan yang wujudnya hingga kini. Walaupun aku sedar dia sudah tentu bukan milik aku. entah kenapa aku masih mahu terus setia walaupun perit untuk aku laluinya.

Percayalah..!!

 
 
 Kata Hati : Masih Di Kampung. Alhamdulillah Selesai Walimatul Urus Fatin  & Asri.
 
.

8 ulasan:

hans berkata...

cuak den takut orang itu adalah orang yang sama
fuh

P/S : Hai Akak Dan Abang Artis! Kamu Suka Menulis Cerpen? Ada Contest Untuk Kamu!

Tanpa Nama berkata...

bersabarlah sayang...yang pasti setiap dugaan pasti ada hikmah dariNYA...

hans berkata...

xada pengalaman?
cam xleh caya jer ni amani
hohohoho

P/S : Kenapa Perlu Diadakan Benda Yang Tak Pernah Wujud?

:: Cik Nur :: berkata...

Hans : Kalau orang yang sama mau pecah jantong kot...hohoho..

ye..percayalah...! itu kenyataanya...:P

:: Cik Nur :: berkata...

Tanpa nama:

terima ksih..:)

h.zulka berkata...

senang berkunjung ke blog anda..
semoga sukses selalu..
Butuh tulisan-tulisan seputar peternakan,
silahkan kunjungi
REPOSITORY UNAND

Chic Na berkata...

pernah nur jumpa yg seiras, mmg excited la kot. banyak kali jumpa mamat ni kat kedai mkn & tak sangka mamat tu usha cikna gak. hihi.. tp bila dah kenal rapat, cikna mula banding2kan dia dgn yg lama. serius tak dpt terima. huhu..

9n0L4 berkata...

wahhhh. chicna pun pernah jumpe ye. hehe. kalau jumpe yg seiras dgn kwn pun kite dh excited, ape lagi kalau yg seiras teman mesre kan. :)