Isnin, 13 Mei 2013

Home » , » Errr..Sampai Ke?

Errr..Sampai Ke?



Ehsan Pakcik Google





Assalamualaikum.

Kisah ini terjadi bulan lepas. Aku keluar dengan mak dan adik. Mencari makanan untuk Si Jebek. Sian jebek, tuan dia makan sedap-sedap. Tapi dia di anak tirikan oleh tuan dia sendiri. Dasar tuan pemalas gitulah. Nasib jebeklah. Oh ye..! Jebek tu, ikan kelisa peliharaan adik aku. Kalau kalian nak tahu rupa sebenar jebek, cuba kalian jebekkan muka kalian, cubalah…! Haa..lebih kurang macam tu lah muka si jebek. Hahaha.

Macam biasa, kalau dengan Abang Ngah, memang aku kena drivelah, sebab dia ni malas sikit nak drive. Tapi kalau dengan adik sorang lagi tu, tak payah suruh, memang dia nak drive. Nak dijadikan cerita, tengah menunggu lampu isyarat merah bertukar hijau, adalah sebuah motosikal berhenti di sebelah kereta aku. Penunggangnya lelaki.

Tapi aku tak tertarik pada penunggangnya, aku cuma tertarik dengan motosikal tu. Motor tu sebijik macam dekat gambar di atas.  Smart weii..! Kaler hitam lagi. Aku tengok kira berkenan habislah.  Aku pun cepat-cepat suruh mak tengok motor yang betul-betul ada sebelah kanan aku.

Aku ni dah lama teringin nak bawa motosikal yang besar-besar tau. Tapi belum ada kesempatan lagi. Tak tahu nak cekau siapa punya motosikal. Hahaha.  Petang tu, entah macam mana, aku ringan mulut pula bagitahu mak yang aku teringin nak bawa motor macam tu. Sementara tu, aku dah nampak dah adik dekat sebelah duk senyum-senyum. Emak pula, duk pot-pet-pot-pet marah sebab aku ni kan perempuan. Jadi kata mak 

“Rentikan laaa...Ingat sikit kamu tu perempuan”. 

Aku cakap apa salahnya, bukan buat apapun, naik motor je pun kan. Lagipun aku dah lamalah teringin nak bawa motosikal berkuasa tinggi ni. Dan tiba-tiba terdengar sebaris ayat dari mulut adik, yang buat aku sentap 300saat….

“Masalahnya kaklong, kaki kamu tu sampai ke..??”

Perghh…!!! Pedih ulu hati dengar tahu. Adik aku ni pendiam orangnya, tapi sekali bersuara, rasa nak bagi penumbuk bersilang..!

Err..Sekian...!
 =_="




Kata Hati  : Aku rasa sampai je kaki aku kalau naik motor tu… -_-"
.

36 ulasan:

AiSyA LiEzA berkata...

mmg pedih ayat tu.. menusuk kalbu..hek3.. :) besar r moto tuh..huk3

Ummi Iman berkata...

Tak sangka pula cik nur minat motor ;) zaman sekolah menengah dulu. Akak suka juga tgk motor besar ;) skrg tgk motor pun takut ;)

boni kacak berkata...

hahaha.. takpe.. mungkin boleh pakai highheel 30cm. kan?hehehe

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

kalau dpt mmg best ni! hihi

izan mama mia berkata...

ehe..impian tuu...aha..akak pun tak sampai nur...tinggi,..akak bawa rxz pun kaki terkial kial....sebelah jejak,..sebelah hujung jari,...kalau motobesar gitu...xtau laa

Rosmiza Ali berkata...

Memang macho abis kalau tengok ornag bawak motor besar2 ni terutamanya bila penunggangnya wanita.. Tapi tak mampu nak tanggung berat.. Mampu bawak motor kapcai jer.. Huhu~~

Anis Nisa berkata...

haha..klau nisa pun gerenti tak smpai jgk nur..tpi teringin jgk la bwk mtor tu,mesti laju je kan..hihi..

fizafantagirO berkata...

erkkk..hahahahaha! kesian k.long yekk..kikikiki :p

Deqla Manjew berkata...

hahahaha... kalo deqla kompem2 tak sampai... bawak keta kaki pun x smpai nk tekan minyak bagai, apatah lagi motor !! kahkah

AyueJean AJ berkata...

Yang ni moto FZ kalau tak salah...
150 cc je.....

Aine Ainun berkata...

Hihiksss...
Nur kalo kita minat, tak salahpun nak cuba..ok ja..pastu nanti dah ronda2 singgah taman jana ye..;)

Khai♥Rin : anies berkata...

uiii laser nyerrr

hazwan hairy berkata...

style kot klo naik mtr ni..laju pn laju..haha

wan nurul hezrina abd halim berkata...

mcm mana penumbuk bersilang?cam otromen?hehehe

ingatkan cik nur beli motoq baru takdi.hehe..sorry cik nur lama tak singgah..ku sangat bzzz.hehe la ni insyaallah sempat singgah!

Mieya Atiera berkata...

kehkehkeh.. kejam punya adik. Siap keluar ayat berbisa lagi

BaNu Syah berkata...

hehehe pakai baju kurung pastu naik motor besar gitu konform ramai yg pandang hehehe

LYAfrina berkata...

hahhaha.. redhooo je la...

tp mmg smart pon motor ni.. nur jd pembonceng je la..

Yumida Huda berkata...

wah..nak tompang lah klo nur bawak
x pnh lg tunggang moto ni..cam berkuasa besar..brooom! brooom!!!

Dak Fisha berkata...

Jahat sungguh adik Cik Nur. Tak makan saman betul. hehehe. klu fisha. da touching daaa. uwaaa

QasehnyaRania berkata...

relax ciknur.. jngan sentap lebey2.. hihi

rambut gugur kurang, kulit pon ok :)

nur, ciksu nk tya yg set pantang shaklee tu, boleh ?

kopi pasta berkata...

kaki tak sampai satu. satu lg, err motor spesies macam ni biasanya berjisim besar didarab dgn pecutan graviti = sgt berat. mampu angkat ke nk tunggang? jeng2. mohon jgn bgi aku penumbuk bersilang tu...mhahahaha

HeNRieTTa JoSe berkata...

Masa baca tjuk entry, igtkan soklan dia smpai x destinasi jauh....nk jugak rietta sokong kata smpai...tpi bila soklannye menusuk kalbu...hehehe....xmampu rietta nk jwp...

S.K.A berkata...

hahahaha..adik awk gurau je 2 :) 2 motor yamaha fz150i..motor ni cc 150 je, klajuan sma mcam 135lc 5speed :) nmpk je cam besar, tp xlaju sgt skdar nk bgthu jelh...klau nk slesa..belilah mtor 250cc keatas..

Sue PeLik berkata...

eh? besonya moto? hihihihi banyak benda nak story kat cik nur neh. ewah! kena p makan dominos neh. cik nur belanja hihihi

are_lin@yu berkata...

wahh cyaalah kalau nur blh bwk moto bsar..hihi

IntaNBerliaN berkata...

hihii... smpat lg adik nur perli yer

jaakechik berkata...

sama la, hubby jaa pun suka moto besar ni tau... tp jaa pulak x minat sbb badan jaa kecik x sesuai nk mbonceng kat belakang hehehehe...

Tihara berkata...

insha Allah sampai, patu jgn lupa bawak akak sekalik :)

Cik Aini berkata...

kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah...
nk gelak je boleh???

Yana Libra berkata...

hehehe..makan dalam tu~ :p

nanieybarnieylurviey berkata...

Hehe.. Ayat last tu pedas.. Terus batal niat. Nani pun suke motor ni.. :) roarrrrrr.. Tp ada je lelaki x smpai kaki naik.. :)

Shida Radzuan berkata...

heheeeee..pedihh hulu hati xmenahan tu Nur ^_^ shida nye motor pn kdg2 xsmpai mcm nk tjatuh haihh..agak rendang juga nih ^_^

Chic Na berkata...

err ada nur yg kecik punya tp boleh bawak kat litar jelah. hihihi..

Encik H berkata...

H cadangkan Nur bawak tangga masa naik motor..kahkahkah

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

better tgk jer la org naik hahahaha

Deq's Qienz berkata...

kehkeh..dah kena ayat power la pulokk..hahaa sabo jelah..kite tgk org je naik cik nur yerr.hiihii