Selasa, 7 Mei 2013

Home » , , , , , » Petua Mudah Hilangkan Panau

Petua Mudah Hilangkan Panau





Assalamualaikum.

Pernah dengar PANAU..? Atau ada sesiapa yang tak pernah kenal PANAU?

Satu penyakit kulit yang meyerang dikala kita mandi selepas main panas. Selain itu banyak lagi faktor penyebab panau ni. Sentiasa dalam keadaan lembab disebabkan peluh. PANAU kelihatan bertompok-tompok putih yang selalu ada di bahagian muka, belakang badan, sekitar leher serta lengan. 

Pelbagai petua sebenarnya untuk hilangkan PANAU ni. Tapi petua yang aku beri ni mudah saja. Hanya menggunakan bahan yang ada di rumah. Salah satu cara dengan menggunakan BAWANG PUTIH.

Caranya mudahnya, hanya menggunakan BAWANG PUTIH. Caranya HIRIS NIPIS BAWANG PUTIH dan SAPUKAN AIR yang ada pada hirisan bawang itu pada PANAU. Atau TUMBUK LUMAT sedikit bawang putih, sapu di PANAU tersebut dan biarkan kering. Lakukan sekerap hari, insyaALLAH PANAU tersebut akan hilang.


Mudahkan..! Selamat mencuba ya...!


P/s: Sekiranya kalian mempunyai masalah PANAU YANG SERIUS, apa kata kalian dapatan rawatan di klinik berdekatan. Atau dapatan ubatan berkaitan dengan PANAU di famasi berdekatan.



**PANAU DENGAN KURAP TAK SAMA...




Kata Hati : Yang penting jaga kebersihankan....!
.

34 ulasan:

BlueiceButterfly berkata...

nice sharing..tapi jangan terlalu banyak pulak letak nanti panas..:)

Si Matatajam berkata...

Alhamdulillah takda masalah ni.. Nice tips Nur..

Khai♥Rin : anies berkata...

tq 4 the tips kak! ;-)

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

menarik..

Deqla Manjew berkata...

nice tips... apapun mencegah lebih baik.. ;)

Dylla Abas berkata...

nice tips :)

kayyana berkata...

petua ni bagus la... hihi.. tp takde panau.. tak tau berkesan ke tak..

Cik Aini berkata...

erkkkk
Nur ada PANAU ke..hurmmm xnk kawan la mcm tu.kahkahkahkah

oiiitttt,
jgn lupa bc 7 hari mncintaimu.cnpom nti jatuh cinta :)

M@W@R Q@SeH berkata...

nasib baik la xde penyakit ni...syukur...kebiasaannya budak2 la yg lps main bdn panas2 gi basuh muka...mmg berpanau le jwbnya kn...

AyueJean AJ berkata...

Nice sharing..

are_lin@yu berkata...

tq sharing nur..dulu msa bljar rasa ada gk pnau..hihi

BaNu Syah berkata...

good info =)

Anis Nisa berkata...

tringat mse nisa kecik2 dlu..aktif betul panau kat bdn dgn muka..nasib baik da bsr ni hilang dah..huhu..

Aine Ainun berkata...

payah gak nak hilang panau ni Nur,
yang pasti kalo kita gigih, mst boleh hilang kan...=)

boni kacak berkata...

wah.. gunakan bawang putih je rupanya...

Cinta Misteri berkata...

baru ku tahu....

Tihara berkata...

thanks sharing, budak2 selalu kena..kecik2 dulu pn kena sbb main sukan tgh panas..

intanfirdaus247 berkata...

bagus petua ni..naseb kak intan x ada panau..ehe

jaakechik berkata...

citer psl panau ni, jaa pun ada tips utk hilangkannya. guna daun gelenggang. jaa ckp betul tu. sbb adik beradik jaa kalo ada panau guna daun gelanggang tu kejap jer hilang.

letak dua titik minyak gas dkt daun tu, pastu tonyoh2 jer kat muka. insyaALLAH akan hilang. tp kalo kwsn bandar maybe susah sikit nk carik daun tu kot. area kg byk ar...hehehe...

cik nana berkata...

cara tradisional kalau rajin selalu buat mmg betul2 berkesan..

izan mama mia berkata...

nasib baik xder panau

LYAfrina berkata...

x de masalah panau..
tq for sharing..lps ni kalo tkena kat lya/asya/fain leh cuba la

Mrs Velentine berkata...

tq boleh try kat wani ni..

QasehnyaRania berkata...

lagi satu kan ciknur.. mak ciksu kata, amik lengkuas. pi gosok2 kat tempat beranau tu..

9n0L4 berkata...

lame dh tak tgk org ade panau. hihihi.

wan nurul hezrina abd halim berkata...

oooo bawang putih?ingatkan bleh ilangkan kutujer rupanya bleh ilangkan panau juga..org kata jgn basuh muka bila tengah2 panas n berpeluh nnt panau

nanieybarnieylurviey berkata...

Bru je dgr kt radio selasa lepas .. :) good info..

Shida Radzuan berkata...

shida xde panau NUr :)

Chic Na berkata...

harap2 tak kena lah.. -_-

Encik H berkata...

panau bebenau cuacau arinau..

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

tima kasih nur atas petua ni..minta simpang la dr panau ni hihi

Deq's Qienz berkata...

pernah dgaq juga petua nih..btw nice sharing ya

Mohd Fazrizan berkata...

Slm semua sy dari kecik mmg ada panau.setiap setahun sekali mesti keluar panau byk2.tak pasti la sy ni elergik sesuatu sampai selalu naik panau.dah cuba byk ubat mcm pil farmasi, ubat cap kaki tiga yg panas tu, bawang dll tp cuma hilang skjp je.bkn setakat dkt badan dan tangan je dkt peha dgn betis pun ada.harap kwn2 semua dpt bg petua utk matikan panau.

A Rahmani berkata...

Salam tuan,
Saya cadangkan untuk mencuba Krim Mutiara Bumi yang saya hasilkan dan baru dipasarkan. InsyaAllah panau akan hilang. Sila ke website saya untuk maklumat lanju, produkmutiarabumi.blogspot.com. Ianya sebagai membantu untuk yang mencari ubat panau..tk