Sabtu, 31 Julai 2010

Home » » .:: Lepas Kena Terjah | Wajah Baru Sangat Menyerlah ::.

.:: Lepas Kena Terjah | Wajah Baru Sangat Menyerlah ::.



Salam kalian. Harap-harap kalian semua dalam keadaan baik dan ceria-ceria hendakNYA. Alhamdulillah, seperti biasa, rasa kesyukuran dipanjatkan pada Ilahi , atas kesempatan yang telah di berikan kepada kita ini. Peluang ini teramatlah berharga. Terima Kasih Ya ALLAH...!!

Ermm...tentu kalian tertanya-tanya, kenapa dengan tajuk entry kali ini kan? mengenai apa? kisah apa? Okeyh..untuk entry kali ini, aku ingin menceritakan apa yang telah terjadi pada showroom aku setelah di terjah. Pertamanya, aku betul-betul lupa yang aku nak kena terjah. Selamat la time diorang datang tu, aku berada di showroom. Buatnya aku balik awal ke ape ke, tak ke naye namanya tu?

Semalam,tepat jam 3.30 petang, sebuah van putih, parking betul-betul depan showroom aku. Aku mulanya tak kisah sangatlah. Sebab aku fikir mungkin skuad  Melodi dari TV3 mahu terjah aku. (adehh..mood boleh blah..!!)  Hahahaha...! uhukk..!! uhukk!! berbalik pada cerita tadi, aku fikir mungkin mereka mahu pergi ke kedai sebelah. So..aku pun buat tak tahu je la. Aku tersentak bila loceng kedai berbunyi tiba-tiba setelah salah seorang daripada manusia yang keluar dari perut van tu memetiknya.

Cuak juga aku pada mulanya. Mana tak nya, ada 3 orang yang tidak aku kenali berdiri di hadapan pintu kaca yang telah di kunci ketat-ketat oleh aku. Yang sorang tu, berbadan besar dan tinggi. sorang lagi rendah sikit dan berkulit gelap dan yang sorang lagi tu lah yang membuatkan aku curiga. sebab apa? Dia pakai topeng penutup hidung. Nampak mata je. mahu aku tak takut..!!

Tawakal je la, walaupun pada mulanya aku tidak mahu membuka pintu, bila berkali-kali loceng di tekan, baru la aku terhegeh-hegeh keluar tunjukkan diri. sebaik saja pintu kaca dibuka, belum sempat aku tanya mahu cari siapa, salah seorang dari mereka segera memberitahu tujuan mereka yang sebenarnya

Dia  :  Amoi..!! saya mau pasang itu lantai kayu.

Aku  : Oooo....masuk-masuk. (dalam hati, macam mana aku boleh lupa ni..!!sambil berlalu segera menyusun meja yang besepah )

Dia  : mana tempat mau pasang??

Aku : Semua la..

Dia  : semua ka?? tak cukup kayu maa...

Aku : Macam mana boleh tak cukup? hari tu kan dah sukat.

Dia  : Sukat mehh..? (buat muka pelik dan hairan)

(dalam hati, ada yang kena kang..! tak makan penumbuk, kompom makan kayu. )

Dia  : Betui..betui..heee....!! ( selamber je senyum macam kerang separuh masak )

Aku : u mahu pasang dari mana? sana ke sana?? ( sambil menunjukkan arah yang mahu di pasang)

Dia  : Sini dulu boleh mehh??

Aku : boleh..!! saya mahu susun barang dulu.

Aku pun gegas la mengangkat apa yang patut, nasib barang tak banyak. cepat juga aku simpan barang- barang di tempat yang selamat. Maka bermulalah kerja pemasangan lantai kayu.

Jom kita layan gambar yang aku titipkan di ruangan ini:


Sebelum Pemasangan.


Kerja-kerja bermula.


Bersepah tak hengatt..!!


Tekun je. best juga tengok..!!


Hampir Siap...!!


Lucano Flooring.

Nampakkan, bersepah-sepah jadinya. tapi kalau tak sepah macam mana nak buat kerjakan. Debu-debu jangan cakap la. Penuh setiap ruang. Kerja pemasangan ni , selesai jam 6.30 petang. Kayu yang disangkanya tidak cukup tadi, lebih daripada cukup. Malah siap ada lebih 2 kotak setengah lagi. Lepas ucapkan terima kasih pada orang diorang yang bertungkus-lumus memasang lantai tu tadi, segera aku mencapai penyapu dan bulu ayam. Untuk apa?? Mengemas la. lantai bedebu-debu. Geli mahu memijaknya. Lepas selesai menyapu dan lap-lap tempat yang berdebu, aku segera ambil mop, dan mop time pun tiba. Adehh..! penat wehh..!! dah akhirnya selesai segala.!

Jom, layan gambar setelah semuanya selesai:

 
Berbolang-bolang wehh..!!

Taraa...!! cantik tak??

Baru lepas mop..!!

Pandang lama-lama, berpinor mata..:)


Shantek kann..??

Almari bilik..!! lantai ni memang sesuai untuk bilik.


Nampak tak kawasan lepaking..hehehe..!

Sudut yang paling di gemari pelanggan.


Rumah kedua aku...!! Dari pagi sampai petang aku disini..!

Adehh..!! letih sesangat lepas mengemas tu. Tengok-tengok jam dah pukul 7 lebih. Apa lagi, gegas la mahu pulang. lagipun  hari dah gelap. Hujan pulak tu. Apa-apapun, Alhamdulillah, semua selesai.

Okeyh la eyh..!! rasanya sampai di sini saja untuk entry kali ini. Terima kasih pada yang masih sudi menjenguk dan membaca blog aku yang tidak seberapa ini. Di harap juga kalian semua terhibur okeyh...!! Dan InsyaALLAH, jika panjang umur dan ada masa yang di berikan olehNYA, pasti kita ketemu di lain entry. InsyaALLAH...

Salam...

Daaa...!!


Kata Hati : Rasa lega bila semua dah selesai, nak berhujung minggu pun rasa tenang aja..!!

P/S : Sila klik tanda suka di bawah, jika anda suka entry untuk kali ini dan seterusnya.
Terima kasih..!!

* Ribuan terima kasih buat PROF HARIZ  yang sudi berkongsi ilmu dengan saya. Terima kasih En.Hariz..!! 

Ikhlas


 


8 ulasan:

hans berkata...

hahahhaa
nasib betul diorang tu yang pasang lantai
buat perompak memang nahas
apa2pun cun juga lantai tu bila dah ditukar
hohoho

P/S : Mari Makan Buah Tomato!

Nurcita2 berkata...

Hans: teman dah spare kayu dah..hehehe..=)

mmg sgt2 cntik...:)
berpatutan dgn harganya...:)

emmykamal berkata...

salam amani...
waaaahh..sgt santek lah lepas make over..emy dah lama tringin nak wat lantai umah mcm tu..brapa anggaran kos dier?

p/s: heee umah x dak lg..sibok dok tanya..haa satu lg..opis amani kat mana? ade masa buleh emy lepaking kat sana...hihi =)

hanisah hassan berkata...

kedai kamu ke sayang...cantik dan kemas.

Nurcita2 berkata...

kak nisa: t.kasih kak.. memang nmpak mewah lepas pasang lantai dari lucano tu..

=)

Nurcita2 berkata...

emmy: xsalah tanye..buleh buat persiapan awal...anggaran untuk opis amani tu 2ribu keatas.

haa..nanti amani send alamat eyh..!
rasanya dekat dah dgn skolah emmy tu..meh la lepaking..hihi :)

9n0L4 berkata...

wah cantiknyeeeeeeee. nak buat jugak lah. hee.

Chic Na berkata...

ni ofis ke rumah ni nur? siap sofa kabinet bagai. huhu..