Isnin, 9 Disember 2013

Home » , , , , , , , , , » Bina Daya Tubuh Badan Dengan Vita-C

Bina Daya Tubuh Badan Dengan Vita-C





Assalamualaikum.

Teman-teman yang kenal rapat dengan aku, pasti tahu keadaan aku yang dulu. Yea..aku yang dulu bukanlah yang sekarang. Tapi kalau tak ada dulu, maka tak adalah sekarangkan. Senang cerita yang dulu pengalaman dulu banyak mengajar kita untuk jadi yang sekarang. Betul tak? Heeee..

Okay. Macam ni, sebenarnya dulu aku bukanlah kuat sangat pun. Maksud aku daya tahan tubuh. Tapi kalau bab lumba lari dulu aku kuatlah, sekarang ni tak berapa nak kuat. Kahkahkahkah. Err…berbalik pada cerita asal, yea..! dulu daya tahan tubuh aku ni tersangatlah rapuh tau. Sampai aku sendiri pun dah tak tahan sebab senang sangat berjangkit.

Bayangkan, aku boleh berjangkit walaupun aku berada 5 meter jauh dari orang yang tiba-tiba bersih. Apatah lagi kalau duk sebelah aku ataupun dalam satu bilik berhawa dingin. Pernah satu hari, tengah aku sibuk berbincang dengan Encik I, dan tiba-tiba je Encik I bersin tutup mulut dan hidung. Aku ingatkan, aku okaylah. Sebab Encik I tutup mulut dan hidung dia dengan sapu tangan. Rupanya sangkaan aku meleset..! esok pagi aku pulk yang tak berhenti bersin dan selsema seminggu. Padahal, encik I bukan selesema pun waktu dia bersih tu, dia just bersih je..!

Selalunya, bila mak tengok aku tiba-tiba di serang selesema, ayat wajib mak “Ada sesiapa bersin ke?” Ini memang ayat wajib mak, sebab mak memang dah masak sangat dengan aku ni. Dan disebabkan daya tubuh badan yang tak kuat ni jugalah buat aku kerap diserang selesema berkali-kali dalam sebulan. Jenis aku, kalau dah kena selesema tu, nak baik tu seksa beno..!

Daya ketahan tubuh badan aku yang lemah ni, memang di akui sepupu aku sendiri. Dia satu-satunya sahabat yang sentiasa tahu keadaan aku. Jadi, bila dah tahu diri sendiri kekurangan vitamin C, macam-macam caralah aku dengan sepupu aku ni merancang. Almaklumlah, dah tak larat kot nak selesema je.




Jadi, perancangan kami, nak amalkan minum jus oren setiap pagi. Yea..kami buat, tapi tak sampai seminggu pun, sebab malas kot nak buat jus oren pagi-pagi. Heee..! Bila dah malas, dan dah tak tahu apa lagi yang patut aku buat, jadi bila kena selesema tu, aku redho je. Orang tengok pun naik rimas, apatah lagi aku yang tangguh sendiri, lagilah rimas!

Sampailah satu hari, aku diperkenalkan dengan Vita-C Shaklee ni. Mula-mula tu, memang rasa kurang yakin, tapi bila diri sendiri alami, barulah tahu rasa best sangat. Dan, yang paling penting aku dah tak takut pada orang yang bersin tiba-tiba, sebab aku yakin, vita-c yang aku amik setiap hari tu, mampu menolong aku tingkatkan daya tahan tubuh badan.

Ingat lagi, disebabkan terlalu seronok main hujan, setelah sekian lamanya, ditakdirkan aku selesema. Dan bila aku mengadu pada sepupu aku, ayat yang dia reply Cuma..

“Rasanya kamu dah lama tak kena flu kan..!”

Nampak tak, beza dulu dan sekarang? Walaupun tengah selesema, bila baca ayat yang direply, masih buat aku tersenyum, sebab dia perasan perubahan kesiahatan aku. heee..!

Ohya..! Pada mereka-mereka yang nak tahu Khasiat atau info lanjut mengenai Vita-C ni, Boleh terjah SINI. InsyaAllah, apa yang berlaku semuanya atas izinNYA…! Kita sebagai manusia, hanya mampu  merancang, ikhtiar dan berdoa, selebihnya kita serah pada DIA..!




Kata Hati : Vita-C shaklee ni, paling laris tau. Dah tu boleh tahan 6 bulan tuu..! Pernah kehabisan stok. Memang cuak gilak la..!

.

20 ulasan:

caliph shuriken berkata...

sy dh lama x amik vitamin, huh...

YanaHime berkata...

Terbaekkklaa! Mmg best vit c ni. Rugi sapa x try. Produk hot kan

Muhammad Khairuddin Lim berkata...

all the best...

Solehah Shamsuddin berkata...

Wah, maksudnya daya pertahanan Cik Nur kuatlah skrg ni. Good2. Bagus jugak ye Vita C ni

QasehnyaRania berkata...

morning.ciksu pernah order.tp tak dapat dapat sbb tunggu stok yg kehabisan.haishhh

IntaNBerliaN berkata...

vit c mmg bagus... byk kebaikan dia...

nur tau x, kan aritu bibir alisha kering pastu dia kopek2 sampai bdarah... blm sempat lg akak beli lip balm tapi bibir dia dah ok.. xda kuping2 dah... puncanya, alisha duk mintak dgn akak nak makan vit c... vit c tu mmg yg khas utk alisha.. akak bg la... dgn takdir Tuhan, 2 3 hari je, bibir dia terus ok... xda kuping2 dah...

Tuhan gerakkan hati Alisha mintak vit c dgn akak.. bguskan vit c ni.. hilang kerisauan akak tgk bibir alisha darah2...

aine ainun berkata...

saya nak beli cari Nur nanti...;)

mula dulu nak jual jugak shaklee ni, tapi jauh nun kat Ipoh...tepeng xda kan Nur stokis...=)
Tak jadila....mungkin bukan rezeki saya nak jual shaklee, tang lain pulak...=)

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

bgusnya ubt ni..

Deqla Manjew berkata...

wahh mmg bgs shaklee ni.. deqla patot cuba nih.. huhu..

psstt.. nur typo yer..?? bersin tp taip bersih?? haha.. ;P

QasehnyaRania berkata...

Selamat ptg ciknur.
N3 baru ciknur..boleh..hihi

Yumida Huda berkata...

produk shaklee paling hot masa kini. aah mmg byk khasiat dia kan nur. dulu2 pun yumida lemah antibodi. dah besar ni dah ok. kira kebal sikit la. hehehe..hope nur sentiasa sihat walafiat.

Tihara berkata...

oh shaklee, bagus ni nur :)

QasehnyaRania berkata...

Singgah awal pGin. H

intanfirdaus247 berkata...

Salam ciknur..bagus kan shaklee ni..macam2 produk dia ada..semoga ciknur berjaya menjadi usahawan yg berjaya..amin amin.

psstt: ciknur tq sudi jengah bloga akak dan selalu drop komen..tq tau..muahks!

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

sggh isi tabung =)

inche hlovate berkata...

akk sya pun amik supplement shaklee

izan mama mia berkata...

owh..bagus eks produk nie... nak kena try laa nnt

intanfirdaus247 berkata...

Sama-sama nur..uhuhu..jangan lupa lawat blog Manis Touch ya..akak intan baru jer buat tadi..hihi..

nanti dah design blog lagi satu gtau ler akak..akak nak lawat dan komen..hehe

Chic Na berkata...

vit c ni tak pernah try lg.. cikna mkn yg chewing pnye.. nnti nk cuba gak..

sensitif sgt nur dulu eh..

Cik Aini berkata...

Erkkk..ni entry promot ke..keh3