Khamis, 6 September 2012

Home » » .:: Jawapan Wordless Wednesday #23 ::.

.:: Jawapan Wordless Wednesday #23 ::.





Haishh...! Senyum sesorang aku baca komen-komen entry 
[ Wordless Wednesday #23 ] semalam.

Bila dah bersalut dengan kulit putih tu, Memang ianya seakan-akan nampak macam KACANG PISTACIO kan..?
Selain kacang pistacio, ada juga yang kata KUIH BAHULU.

Manakala Eca  Dan Caliph Shuriken teka KUACI.
Mungkin sekali pandang memang nampak macam kuaci putihkan..?

Boni Kacak pula teka KALUMPANG. Puas google, kalumpang itu apa, tapi tak jumpa.
Jadi KALUMPANG tu macam mana bentuknya Boni...?

Dan yang selebihnya, tekaan kalian tepat sekali..!
Tahniah ye sahabat-sahabat..! #Jangan lupa tepuk tangan untuk diri sendiri....!

Apa yang ada dalam balang itu sebenarnya PETAI yang telah di JERUKkan.

Eh..PETAI..?
Kenapa putih...? kenapa tidak hijau..?

Sebab PETAI itu masih lagi bersalut dengan kulit putihnya..!
Mana ada PETAI yang di jerukkan berwarna hijaukan..?

Rasanya siapa yang pernah buat JERUK PETAI atau lihat sendiri macam mana PETAI mahu diJERUKkan, pasti tahukan..?

PETAI selain diJERUKkan, makan MENTAH pun sedap juga tau.
REBUS atau BAKAR pun sodap..!

Siapa HANTU PETAI pasti tahu keenakkan PETAI...! Heeeeee... :)


Kata Hati : Selain TEMPOYAK , PETAI juga salah satu makanan kegemaran aku..! 
.

36 ulasan:

dyabunga berkata...

petai ni kalau masak sambal udang sedap ni..hihih..

nanieybarnieylurviey berkata...

yeayyy.. *big clap to myself*

are_lin@yu berkata...

hehe first time ayu tgk tau..hehe

Masha Meisters berkata...

inilah jeruk petai kan....mkn jugak tapi xleh bnyak2...nanti kalau tak mula lah perut pulak yang mengajak kite ngepot dlm toileh...haha

Masha Meisters berkata...

hehe...tempoyak masha xberhantu sgt...kalau petai tu mahu jugak sampai kuar taring....kikiki

~didiey~ berkata...

sedapnye petai..wt sambal ikan bilis petai atau sambal udang petai pown sedap...:)

jemput join segmen didiey:

http://ezatichumel.blogspot.com/2012/09/segmen-be-my-follower-by-didiey.html

IntaNBerliaN berkata...

akak suke petai.. hihi

Anis Nisa (SH) berkata...

agak dah mesti petai..nisa tak makan sangat petai,takut bebau..hehe..^___^

aku HaniAsyira berkata...

haah kelaka lah bila baca jwpn semua org.. mungkin dorang tak penah makan so xtaw kan

Si Matatajam berkata...

Betoi pun. Hi hi..kalumpang? Apa tu?

izan mama mia berkata...

huhuh..adda gak yg tak kenal...saya ada pengalaman bt jeruk petai...bt byk2..letih woo

BERT berkata...

laaaaaaaaaaa petai ke.. ingatkan kacang haha

yana halim berkata...

kalau akak teka dulu, mesti dah betoi. terlepas sudah entrinya....hihi

jaakechik berkata...

pebret jaa tuh! hehehehe

lelamaisara berkata...

Dah tepuk dah nur...heheheeee

Nurul Faiz Bikers berkata...

CF pon suka petai. sedap tapi berbau sikit. huhuhu.

Errah berkata...

tak menahan yang jawab kuih bahulu tu

Kak Izan berkata...

alamak.. tak dapat hadiah ker?... hahahaha.. jeruk petai ker... :D...alaa gurau jer..

boni kacak berkata...

hahahahaha.. saya pun tak tau apa tu kalumpang.hakhakhakhak

Sally Yatiey berkata...

Macam2 jawapan. hehe ;D

caliph shuriken berkata...

patut laa sy silap teka, petai x termasuk dlm list fav sy, erkk...

Chic Na berkata...

yayy betul. tp tak suka makan pun. tgk org mkn mcm sedap je. ;)

Yana Libra berkata...

laaa, petai ke??

saya tak reti makan petai..hehe :p

Pecinta pink^^ berkata...

tak sempat nk meneka :(

Eca Dwinky Asha berkata...

cik nur..sekali pndg mmg cam kuaci...btul xdisangka petai rupanya..xpena g makan petai..tpi klu tempoyak tu,meh meh bagi sini sikit ;P

Everything's Everythings berkata...

lah petai ke rupanya.. igtkan pistachio tadi haha

Deqla manjew berkata...

yeahhh deqla betol!! cuma lupa tu namanya petai jeruk..hihi... suka gak mkn petai ni.. nyum2.. :)

Masz Sidek berkata...

hehehe... sy tak tahu apa tu nur...
nampak macam kacang jer....

p/s : nur doa2kan sy yer... insya-Allah kalau ada berita baik... sy akan khabarkan... :)

wan nurul hezrina berkata...

lah petak=iker?nurul tau petai jeruk2..rasanya mmg bau dia sangatlah harummm..tapi mmg tekak nurul taklh terima petai jeruknie.

N.Aima K berkata...

saya suka petai nyum nyum

Wanieys berkata...

kihkih betul tak wani teka hehehehe

YaYaNsMuM a.k.a YM berkata...

Fuhhh!akak mmg antu Petai!tak kire la org kate berbau ke ape, yang penting suka gak!Lepas makann, pandai2 la kumur2 ngan Listerine, hahaha!

Che Rosliza Che mat berkata...

sis pun suka petai jeruk...betul sis teka kikiki...ada jugak orang tak kenal petai jeruk..

9n0L4 berkata...

tak pernah mkn petai. hehe. dtg cubit cubit cubit cik nur. ;)

Tanpa Nama berkata...

Excellent information however I’d like to let you know that I think there is problem with your RSS feeds as they seem to not be working for me. May be just me but I thought overall I would cite it.

Tanpa Nama berkata...

I just signed up to your blogs rss feed. Will you post more on this subject?