Isnin, 3 September 2012

Home » » .:: Hati , Jiwa Dan lara 2 ::.

.:: Hati , Jiwa Dan lara 2 ::.





Jika dialam realitinya kejadian ITU benar-benar tejadi.

“Boleh ke aku halang..?”

Cubalah, kalau rela hati dan jiwa nak masuk wad GILA..!
Huh…! Bukan senang nak kawal hati, jiwa yang senang melara.
Katalah apapun, hati dan jiwa tetap tak setenang dulu.

Menyesal pula bila selalu fikirkan benda yang tak akan pasti jadi milik diri.
Tapi bila hati dan jiwa lara begini, nak menyesal pun dah tak ada guna.
Segala rasa, kena telan jugalah..

“ Heii Kamu..! FAHAMkah apa yang sedang aku lalui..?”

“Faham.”

TIPU…! Kamu TIPU…!
Sebaliknya kamu tidak pernah memahami aku.
Kerana kamu tidak pernah berada dimana tempat aku berada kini.

Rasa apa ini…?
Perit amat untuk ku laluinya..
Tabahlah duhai hati
Tenanglah wahai jiwa
Pedulikan semuanya dan biar ianya berlalu seperti angin…!


Kata Hati : Andai semuanya berlalu semudah angin…bahagianya rasa….!
.

29 ulasan:

Deqla manjew berkata...

berat mata memandang, berat lagi bahu yg memikul.. tabah la wahai cik nur.. Allah menguji insannya yg kuat menghadapi dugaanNya!

izan mama mia berkata...

semoga semuanya,..baik2 saja, nur..

are_lin@yu berkata...

apakah itu nur..persaan apakah yg membelenggu tu..huhu

dyabunga berkata...

kenapa ni cik nur?

nanieybarnieylurviey berkata...

semoga nur tabah menghadapi segala ujian.. soal hati ni mmg susah.. kadang terpaksa telan and utk menelan tu alahai.. diri sendiri je yg thu mcm mne rasanye..

Errah berkata...

sabarlah nur..hidup ni memng penuh onak duri..yg penting kita tenang dan tabah hadapi semuanya

Che Rosliza Che mat berkata...

luahan perasaan ke cik nur? hihhi...

BERT berkata...

sabarlah duhai hati nur yg sedng berjiwa lara

Si Matatajam berkata...

Ada masalah ka Nur? Banyak2 Istighfar untuk tenangkan hati Dan fikiran tu...

LelakiSemalam berkata...

sabar2...

Mieya Atiera berkata...

Nape nie Cik Nur. Sabar okey?
btw, Mieya cashout 21/7 hari tu

aku HaniAsyira berkata...

kalau taufan susah jugak cik nur.. angin jugak tuh

boni kacak berkata...

kenapa ni awak. masih dihantui mimpi tu ke?

Wanieys berkata...

hanya diri sendiri yg memahami apa yg diri sndiri rasakan...xgitu cik nur :)

Wanieys berkata...

hanya diri sendiri yg memahami apa yg diri sndiri rasakan...xgitu cik nur :)

jaakechik berkata...

modd sedih aje cik nur lately ini, nape ni??? jaa nak pujuk ngn ape ni eh?

cik yuyu berkata...

sabar eh.. smile always.. tamo sedih2..

Masha Meisters berkata...

sabar ye cik nur...memg semuanyer xsemudah yang kita harapkan....cik nur mesti sentiasa happy ok :) xmo sedih2....

LYAfrina berkata...

novel kah ini???
atau luahan HATI?

LYAfrina berkata...

novel kah ini???
atau luahan HATI?

Cik Aini berkata...

ermm sabo byk2 ye Nur..
kdg2 kala apa yg kita nk x suma kita dpt,apa yg kita impikan pula x semestinya jd realiti..anggap suma tu dugaan dr Allah tuk mnguji hambanya yg terpilih.

ni untuk Nur =)
kalo org tu x reti hargai kita bermakna dia bukan tuk kita.setiap ujian yg Allah bg pasti ada hikmahnya.semakin Allah syg kpd seseorg hambanya semakin kuat ujian
buatnya..

psstt!kalo nk pnjm bahu ai,ai boleh kasi =)
erkk..trpanjg la plak komen kali ni ye.sharing is caring rite.hehe

caliph shuriken berkata...

maaf, sy x mahir sastera2 ni.. hepi2 slalu yer ^^

wan nurul hezrina berkata...

betulker jadi angin mudah?hanya angin jer tahu..hehe

Arina Shamsul berkata...

memang kak tidak memahami apa yang kamu rasa dik,tapi kak tahu sepertimana perasaan kamu sekarang ini.

apa yang kak mampu buat hanya berikan kata ini

"jangan sesekali tunjukkan yang kamu lemah dan tidak mampu,sesunggunhya setiap apa yang terjadi itu punya hikmah disebaliknya :)"

tabah dan sabar ye dik..take care tau :)

lelamaisara berkata...

kenapa nur....fikir secara tenaG YE DIK.....

Karukord Jagau's berkata...

Sabar dlm mengharungi liku2 hidup :)

IntaNBerliaN berkata...

nape ni nur... pe2 pun moga nur tabah hadapi ujian ni..

Yana Libra berkata...

sabarlah~ :)

9n0L4 berkata...

bykkan mengaji ye cik nur. moge cik nur tenang. ;)