Khamis, 21 Februari 2013

Home » » Orang Minyak Naik Minyak

Orang Minyak Naik Minyak



Ehsan Google



Sebelum turun, aku intai siapa yang jaga bahagian kuanter.  Bila Nampak kelibat mamat yang sombong gaban tu, aku nyaris nak batalkan hasrat nak isi minyak. Tapi memandangkan isyarat merah sudah pun kelip-kelip minta disuapkan minyak. Terpaksalah isi juga.

Aku : Pump tiga, full tank ye..*sambil hulur sekeping duit rm50.

Orang minyak : Mana..mana..? *tercangak-cangak macam orang buta.

Aku : Pump tiga tu. Nampak tak? *sambil iya-iya tunjuk ke arah kereta.

Orang Minyak : Hurmm..*dalam nada kasar.

Sekembalinya ke kereta, kadar segera aku angkat pump minyak tu, dan sumbat terus ke tangki. Dua tiga kali jugalah aku picit tapi meter  tu tetap tak bergerak.

Tiba-tiba kedengaran suara dari pembesar suara  KAKAK yang baju belang-belang, tolong letak balik pump tu. Di ulang tolong letak balik pump tu”

Belang-belang? Eh..akulah tu…! KAKAK dia panggil aku? Memang cari pasal..! Dah la lembab gaban..! Grrrr…..! Aku intai ke arah kaunter cermin dari tempat aku berdiri, masam mencuka muka orang minyak tu sambil buat isyarat supaya pump diletakkan kembali ke tempat asalnya. Bila aku intai sekali lagi, tanda isyarat bagus di tunjukan pada aku. Makanya dah boleh mulakan isian.

“Lain kali bawa-bawa bersabar ye Kakak..” Suara orang minyak itu lagi kedengaran dipembesar suara. Mata-mata yang ada terus pandang pelik tepat ke arah aku. Weii..bikin panaslah dia ni…! Grrr…..!

Selesai isian di buat, aku gerak perlahan nak ambik baki. Mata aku tertumpu pada lelaki di sebalik cermin itu. Kecik besar..kecik besar je aku tengok. Bila aku berdiri pada tembok batu,  sedia lihat, duit baki sudah tersedia diasingkan.

Orang minyak : Kakak kena belajar bawa-bawa bersabar tau lepas ni. *sambil ketawa kecil.

Aku : Hurmm..tak sangka pula jadi lembab macam ni. *muka aku memang tarak senyum..!

Orang minyak : Lain kali cakap kuat sikit pump mana. *Nada tinggi, tapi lembut.

Aku : Kan saya dah cakap tadi, Pump 3..pump 3..! PAKCIK tak dengar ke..??

Orang minyak : Terkedu *semua yang ada di situ  mula tahan gelak. Saya dengar pump lima!

Aku : Itulah PAKCIK, lain kali kalau dah tahu PEKAK, jangan duduk sini…! *amik duit dan berlalu pergi sebelum dia maki aku…huaaaa….!

Sekali aku toleh, orang minyak tu masih tengok aku macam singa lapar. Hahaha….

Serius weh, aku memang dah taram lama dengan mamat tu. Memang suka cari pasal. Dia jarang ada. Tapi kalau ada sombongnya macam hapeee jee..! Harap kacak je...tapi muka memang tak pernah senyum.  Siapa suruh cari pasal.... kan dah kena…! Hahahaha…


Kata Hati : Aku tak nak dah isi minyak dekat situ kot...! hahaha... :p
.

52 ulasan:

Anis Zainudin berkata...

haha..klakar..:D

Chic Na berkata...

uiii.. boleh tahan garang nur. huhu.. padan muka kan sesedap mulut je cakap org. loud speaker pulak tu. kan dah kena pakcik. haha..

Karukord jagau berkata...

dia nk mengurat ko tu sebenonya heheee

HaiZuL RaDZi berkata...

jarang bace blog org smpai abes.. tapi xsangka citer orang minyak menarik... hehehe... pandai mak cik bercerita!! =D

Ummi Iman berkata...

Bila baca ni teringat akak. Kdg yg kita tak suka jd suka ;)

Nastyna berkata...

Laaaa...macam tu pun ada? So Cik Nur mmg dah biasa la ngna stesen tu, ok la boleh bahan budak tu lagi nextime. muahahaha gurau2 manja kot tu ;)

Herman Bagus berkata...

hahhaaa

fifi berkata...

hahaha..yang ni siyesly kelakar

Deqla manjew berkata...

hahahaa... mmg nk kena sumpahan org minyak ni gamaknye..tu la..kan dah pedih tinger, pedih hati dgr nur sound blk..kahkah..adan muke dia kan..pekak2 pun bole keje situ..kekekeke...

whitecappuccino berkata...

kes dia hensem kot nur gi isi minyak kt situ..

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

pdn muka dia..kena ajr skit!

Yana Halim berkata...

heheh....dah macam citer novel le pulak. hensem, ekk???

are_lin@yu berkata...

hahahaha amik kau kena sekali..mmg berani nur..bagus2..hihi

Mrs Velentine berkata...

hahahaha.....berani nya...tapi MV pun pernah buat mcm tue...

BERT berkata...

perghhhhhhhh!!! padan muka org minyak tu kene balik maki.. bagus nur haha.. rasakan dia.,..

Che Rosliza Che Mat berkata...

kikiki...lawaklah...

ayut berkata...

ok/...klu ayut pon tak nak isi minyak kat situ...hahahha...bikin angin jer....

AyueJean AJ berkata...

Jangan marah2 Nur...
Nanti tersangkut kang.... Hehheheh....
Comel pulak baca entri ni.... =D

aReLaN berkata...

Hahaha..memang naik minyak la dibuatnya kalau jumpa orang camtu

noornazuha berkata...

nak gak tau station mana tuh?mana tau akak g isi minyak terserempak pulak, boleh cakap jerit2 sebab dia pekak...hahaha

AmyZana berkata...

Lol pernah jadik jugak dekat kakak saudara. Kena sound dgn org yg kerja dekat cashier petronas kot kalau tak silap. Si cashier tu hah yg sound guna mic habis satu stesen tuh dengar

hazwan hairy berkata...

hahahah hery pernah kna skli..tp xdiam tau terus sound juga...ahhaha

diana berkata...

baru kena buku dan ruas..hehe..entah2 dia menangis dah..hehe..

Anis Nisa berkata...

hehe..tak korek telinga kot mamat tu.. :p

Mieya Atiera berkata...

Kakak yang pakai baju belang2 tu. hahaha kelakarnya.

Nyue berkata...

mmg tersangat bengang cik nur kita kali ni..sabar nur..biasala org tua2 kurang dengar...huhuuhu

SyAmSuL AnUaR berkata...

bkn xdngr org mnyk tu cuma sj nk cr masalah je..Sabar..org mcm tu bnyk lg kt stesen minyak lain..

izan mama mia berkata...

hehehh..cam citer dalam novel..at last nnt mereka jatuh cinta dan kaawen hidup aman bahagia..hihiih..

sorry nur...itu mamat bangla ker org melayu sbb nur kata ensem..hiihhi

nanieybarnieylurviey berkata...

Terbaik la yg last skali tu.. Xagak2 guna pembesar suara

Aine Ainun berkata...

hehe,mst Nur geram kan..
Nur, cakap kat die, kalo keje kat situ,
telinga die tu kena la "AWAS" sikit..
sebab die keje dgn ramai org..
kat mane tu, kat mane?hehe

Yana Libra berkata...

aik..marah ke suka tu cik nur? huhu~~~

Bui Junaidi berkata...

SAJA MENYAKAT KOT..HIHIHI

lelamaisara berkata...

tak pernah lagi akak kena macam ni..hehehe..sabar cikit kakak..hehehhe

Cinta Misteri berkata...

org minyak saja nk bermesra ngan kakak nur agaknta. kacak tu agak2 mcm siapa yepppp?

N.Aima K berkata...

kah3x.. rasa mcm comel pun ada bc perbualan korang

Kakzakie berkata...

Kakak ingat org minyak yg hitam kilat macam cerita P Ramlee... follow sini dulu (ke 2126)sebab esok nak buat N3 GA Mrs Erry..

jaakechik berkata...

dia saja nak menyakat nur tu, maybe dia ada hati kat nur kot...hehehheehe...

De Widiani berkata...

hehehehh... lucu juga :)

oh iya Nur, ada Company Award buat Nur, silahkan diambil yaa :D

Etuza Ezawarna berkata...

suka2 ja orang minyak tu gelar belang2 kan..isshk! memang panas hati, apapun cepat2 minum air sejuk ya....

Etuza Ezawarna berkata...

suka2 ja orang minyak tu gelar belang2 kan..isshk! memang panas hati, apapun cepat2 minum air sejuk ya....

Hans berkata...

muka kacak ka?
silap2 nanti kahwin dengan dia ohhh
jangan marah2 sangat sama itu PAKCIK
hahahaha

cik nana berkata...

ishh tu mmg siot je tu cakap kat pembesar suara, heh agak lah kan. memalukan org je. alang2 dah terkena memang patut perli je sedas kat mamat tu bia padan muka dia. amboi geram tau..

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

garang juga nur ni hehe..padan muka dia kan

aku HaniAsyira berkata...

amik kaw kena marah dgn cik nur.. siap dpt pakcik lagi..

maslahnya pada2 nak kata mcm tu kat speaker kan.. xptot2..

jgn isi minyak kat situ dah taw.. =P

Cik Aini berkata...

kahkahkahkah
hambekk ko PAKCIK!
erkkk belajar dr sapa nih yg garang sgt nih
hahahaha

Encik H berkata...

garangnya kak long..akot itew..

Si Matatajam berkata...

Muahaha..sekali kena pakcik..padan muka..Sabaq ja la.. Kalau akak pun mmg tak mau dah la nk pi isi minyak kat tempat org minyak camtu

Shida Radzuan berkata...

perghh kalo shida pun mmg hanginnn..pam mna nih cik nur?

QasehnyaRania berkata...

Cik nur.stsen myk mna.habaq mai sat leh p try..


*tak pa la cik nur..xdpt uv pon tak pa jji dpt kwn kan.baru sronok

9n0L4 berkata...

takleh byg muke cik nur mcm mane time ni. hehe.

Cik Nur™ berkata...

@9n0L4 Hakak..tentulah muka Nur bengis time ni..hahaha

Eca Dwinky Asha berkata...

kakak baju belang2 tu..tlg ckp kuat sikit,bgi satu stesen dgr..baru ngam :P