Isnin, 24 Jun 2013

Home » , , , , , , , » Aku Maafkan Kamu...

Aku Maafkan Kamu...




Assalamualaikum.



"Teringat janji lamamu kepadaku,teringat aku teringat.
Teringat saat kau masih ada disini, temaniku sepanjang hari.."


Tak terjelas dek rasa hati yang bagi aku tersangatlah sebat. Tahu tak bagaimana rasa SEBAT..? kalau tak pernah rasa atau tak berapa jelas dengan rasa sebat, Cuma satu je aku boleh tolong ajarkan pada yang nak rasa sebat. Dengan cara; memandu kereta tanpa lepaskan break tangan (Baca Hand Break). Lebih kurang macam tulah kot rasa sebat. Selalunya pemandu jelah yang boleh rasa, penumpang, aku tak sure boleh rasa ke tak. Hahaha. Okay stop..!

Sumpah.  Aku mengaku, aku susah nak habiskan bacaan aku pada entry ini. Lima perenggan awal, aku boleh lagi berlagak tenang,  masuk perenggan seterusnya aku mula gelabah. Panas satu muka, dan sebelum terbakar, sepantas kilat aku KLIK button pangkah. Dan sumpah juga, dalam cerita entry ini tiada kena mengena dengan aku langsung. Yea..walaupun sekelumit, langsung tiada..!

Selepas bacaan awal, aku cuma sempat baca sedikit je lepas lima perenggan awal. Dan segala apa yang aku baca, buat aku kembali rasa apa yang aku pernah rasa. Buat aku teringat tentang perkara yang aku cuba lupuskan. Sekali gus mengingatkan aku pada KAMU yang pernah aku ada dalam hidup aku suatu ketika dulu. Dan sekarang, aku sudah berhenti berharap. Aku mungkin bisa maafkan kamu, tapi untuk kenal KAMU buat kali kedua, tidakk..aku tidak mahu. Cukup-cukuplah.

Bulan pernah kata, tiada istilah ‘Bahagia dia, bahagialah kita’. Kata bulan lagi, ‘mulut hanya bisa ungkapkan, tapi segala pahit perih, hanya hati yang rasa’. Jadi tepuk hati, ajarlah mulut ungkapkan pekara sebenar. <-hancor pepatah aku beb..!HAhaha.

Bintang juga pernah kata, ‘jangan dilayan sangat perasaan sedih, past is past. Pandang depan dan jalan.’ Walaupun sudah mampu berdiri diatas kaki sendiri, tapi aku belum bisa melangkah, sebab hati aku terlalu beku, sangat dan tersangat beku. Jadi, aku selesa berada dimana aku berada. Cuma kekadang orang je yang selesa dengan kedudukan aku..Grrr..!

Akhir kata, maaf aku tak bererti aku bisa hadap KAMU....!
Sampai sini je ehh…
Aku okay jeee...hehehe ^_^



Kata Hati: Yupp..hanya DIA dan kita saja tahu kehendak diri kita..!
.

34 ulasan:

Encik H berkata...

first is first!! yeahhh!!

*away baca entry*

Encik H berkata...

okey..lagu eren dgn romi tu..

*sambung baca lagi*

Encik H berkata...

okey..entry ni berat..berat macam tengah bawak kereta, tapi x turunkan hand brake..jalan memang jalan, tapi rasa macam tak jalan..rasa macam ada something yg xterlepas..

rasa macam ada kat atas bukit, angin tiup dengan kuat, then kita tengah kepit kertas A4 kat ketiak..susah sangat nak jalan..dah macam itik..

kopi pasta berkata...

err, tak paham sangat isi kandungan entri ni. blurrr tetiba. tapi nak komen gambar atas tu...amboi, kemain termenung jauh. teringat kat seseorang ker? :P

syuk shusuke berkata...

bersabarlah. dah takde jodoh nak wat camner

nurfarahin ekhsan berkata...

done follow awk
but nice blog
follow me back http://zuttoisshoniita.blogspot.com/

Herman Bagus berkata...

aku maafkan :)

izan mama mia berkata...

owh makin bersimpul entry cik nur..akak makin kurang mengerti permasalahan sebenar dunia cinta ke realiti...ehe...tapi harap simpulan dapat dileraikan....dan yg kusut dapat di damaikan...mg bahagia milik nur yg nyata...

Che Rosliza Che Mat berkata...

luahan perasaan nampak....hihihi

Nastyna berkata...

"sebat" macam kena rotan tu boleh tak? :D:D ok la kalau Cik Nur ok ;)

Tihara berkata...

walau apa pun hidup di dunia ni hanya ujian semata-mata kan..doa kepada Nya agar tabahkan hati untuk mengharungi..
relevan tak komen ni dengan entry..??

Yana Libra berkata...

semua ni dugaan yg akan mematangkan diri kita kan~ :)

rasa mcm rindu pulak nak jumpa cik nur lg..hehe..tetibe je~~~ :p

ayut berkata...

ayut pernah bawak kete tak trun hand break...tapi tak terasa la nur..hahahha :p nape ni nur..just keep moving yer dear :)

.::: Princess MOMOY :::. berkata...

maaf sajalah dengan ikhlas baru hati tenang bersih tanpa balas =)

Yumida Huda berkata...

wah..terasa menusuk jiwa
hope tabah hadapinya
nak bawak lagu jap..ku x bisaaaaa

fizafantagirO berkata...

suka baca setiap patah ayat Nur :) nice :)be strong and keep smile ye :)

Deqla Manjew berkata...

bagus la nur maafkan dia.. xpe nur... lps ni bila nur jumpa seseorg yg lebih baik, kompom2 nur dah x rasa sebat dah.. erkk.. sebat? pelik pulak deqla dgr perkataan tu...hihihi...tp serius, nur akan jadi x kesah langsung..mcm deqla dulu, punye la rasa sakit hati , rasa mcm nk cekik2 je dia..hihi.. tp bila hubby muncul rasa nk berterima kasih pulak kat dia sbb kalo x krn dia, xkan deqla jumpa dgn hubby deqla ni.. haha.

psstt..renung apa kat luar jendela tu nur... ?? usah direnung masa nan lalu.., renung la masa hadapan ye..ecehh.. huhuhu..

Deq's Qienz berkata...

tabahkan hati yer cik nur..sesungguhnya Allah mengetahui apa y terbaek buat hambanya..senyum xperlu kata apa² :)

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

tak tertaip nak taip apa..hihih

are_lin@yu berkata...

utk sapa ni nur..hehe..yg pnting kisah yg llu usah ni knang..eh ksah llu ke ksah skrg ..hehe..

HeNRieTTa JoSe berkata...

Bila kita dah boleh berdiri di atas kaki sendiri...pastinye juga akan boleh malangkah nnti...dan seterus berlari....jga dri....jgn biar duka menyakiti....

diana berkata...

inagtkan sebat yang kena rotan tu..heheh

Lina berkata...

maaf aku tak bererti aku bisa hadap KAMU.

hoyeahh.. dpt dtg cni mengomen...

teha berkata...

y? y? y?

QasehnyaRania berkata...

ye teruskan ke depn jgn pusing ke belakang lagi k

*xdapat nk godek n3 lama.tenet slow ya amat.hhuhu

harap ciknur sihat ye :)

Aine Ainun berkata...

walopun pahit nak telan macam ubat tu, tapi kesannya mematangkan kita, pengalaman berharga Nur,
kelak, kita lebih berhati2...

hikmahNya dia nak temukan kita dengan insan yg lebih baik dari tu..=)

aReLaN berkata...

berat lak rasa bila baca entry kat link tu. hmmmm

Ummi Iman berkata...

Jauh termenung tu... klu yg pernah dekat dihati tu mmg pyh nak padam dlm ingatan. Cepat cari pengganti :)

Eca Dwinky Asha berkata...

yg berlalu memang berlalu.kenangan itu, tetap akan terpahat...bukan bermaksud ingin melupakan,cuma kalau boleh,dijauhkan.hehehe


#pena sekali bawak keta tak turun handbreak...pastu co-pilot ckp asal keta lain macam..kot2 tayar pancit...dia suh berhenti,pastu kononnya nak tarik handbreak,baru sedar...handbreak xturun lagi..malu oooo.kisah sebelum tak dibenarkan memandu.wakakaka~

intanfirdaus247 berkata...

er errr errr kak intan kurang paham tapi apa pon kak intan doakan yang terbaik buat nur..ehe

lelamaisara berkata...

akak cube membayangkan rase sebat tu macam ne nur...ade rase macam kena sebat tak nur...huhuuuu...eh tak pasal2 nanti nur plak sebat akak sebab merepek...hehee..jgn marah nur...i lap u...:)

nanieybarnieylurviey berkata...

Entri mendalam nih..

Si Matatajam berkata...

Mmg susah nak faham isi hati Nur yg sebenarnya..tapi akak doakan hati tu suatu hari nanti pasti dibahagikan oleh seseorang yg jujur menjaganya

9n0L4 berkata...

memaafkan juge tak semestinye melupakan. kan cik nur. :)