Khamis, 30 Ogos 2012

Home » » .:: Hati , Jiwa Dan Lara ::.

.:: Hati , Jiwa Dan Lara ::.



Ehsan Google


Boleh gila kot, kalau perasaan ini masih menghantui diriku.
Apa yang aku tahu hanya mahu menangis..menangis dan menangis.
Tapi menangis langsung tak membantu apa-apapun.
Cuma mungkin aku terasa sedikit lega dengan apa yang aku rasa.

Duhai hati, laranya jiwa…..!
Ingin saja aku memeluk dan menangis sehabis mungkin pada yang sudi meminjamkan bahunya.
Tapi aku malu mahu berbuat demikian, takut dikatakan aku GILA…!
Hanya kerana mimpi itu, seluruh hati dan jiwa aku lara.

Betapa kecewanya hati dan jiwa bila pernikahan yang di ijabkabulkan itu berlangsung betul-betul jelas depan mata aku..!
Terasa melayang hati dan jiwa entah kemana. Tak sanggup rasanya aku terus berada di situ.
Sakit hati, sakit jiwa , sakit mata dan segala-galanya sakit..!

Raungan aku langsung tidak di endahkannya.
Aku renung tepat ke dalam anak matanya, langsung tiada sebarang reaksi.
Itu padangan terakhir aku terhadapnya. Tanpa sebarang kata…

Walaupun hanya mimpi, ianya seolah-olah benar-benar terjadi..!
Sekiranya benar-benar terjadi dialam reality,
Mampukah aku menghadapi semua ini dengan rasa tenang di hati dan jiwa…?



Kata Hati : Aku perlu bersedia……
.

23 ulasan:

Deqla manjew berkata...

nur bermimpi yer.. hurm.. nur byk sgt pikir kot smpai termimpi2..tp apapun, mmg kena bersiap sedia dari sekrg..si dia dah lama berpisah dgn nur ke? huhu..sori kalo deqla bertanye...

izan mama mia berkata...

ooooo...mimpi rupanya....mimpi kadangkala bawa makna sebaliknya cik nur...mungkin cik nur yg jadi pengantin perempuannya...mana tahu....dah jangan nangis lagi...nak ambil tisu lap air mata tuuu..nnt mata bengkak...tak comel lak tetamu dtg umah nak beraya nie...senyum sikit !!!!

Miss BaNu berkata...

sedih je entry ni cik nur..semoga cik nur tabah menghadapi ujian mendatang..

Momo berkata...

lain mcam je ni...

BERT berkata...

nur nape.. jiwang semacam ni.. anggaplah mimpi tu mainan tidur aje ye... jangan difikirkan sangat ehhe

Cendol berkata...

ohhh mimpi je ke?huh berdebo tadi..haha

Masz Sidek berkata...

huhuhu... patut laa... entry sebelum ni pelamin anganku musnah....

sy pun tak sunggup nur... nak mimpi macam tu... musnah jiwa raga...

duniafana berkata...

jgn diikutkan perasaan ek...mimpi kamu mainan hati yang terlalu ikutkan perasaan

Chic Na berkata...

laa nur. mimpi je tu. just anggap tu semua mainan tidur. jgn layan sgt perasaan tu k. :)

Si Matatajam berkata...

Mimpi kehilangan seseorang yg disayangi ka Cik Nur?

are_lin@yu berkata...

kenapa nur?mpi pkwe kahwin ka ni..hehe

boni kacak berkata...

walauapapun yang terjadi.. kena ingat satu perkara. takdir, jodoh dan pertemuan adalah perancanganNya.. jadi atau tak, semuanya kita kena berserah.. jika terjadi sesuatu sebegitu, redha adalah jalan yang terbaik..

Mieya Atiera berkata...

Jangan ambil serius soal mimpi buruk. Kekadang ia hanya mainan tidur.

jaakechik berkata...

sabar dear...sabar... ade hikmahnya tu... ada yg lebih baik menanti CIK NUR nanti..INSYAALLAH!

Errah berkata...

mimpi apa tu? mimpi mainan tidur je nur xyah fikir sgt..

Ummi Iman berkata...

mimpi mainan tidur.. apa pun yg berlaku ada rahmat disebaliknya. Allah lebih tahu apa yg terbaik buat kita. doa yg baik2 saja...

Zaza Ridzlan berkata...

kalau zaza pun..ish xtau la mcm mana..

cik nur,zaza bru je dpt kad ry..tkasih =)

Masha Meisters berkata...

walaupun cuma mimpi..kita tetap perlu bersedia...semoga semuanyer baik2 saja ye cik nur...keep in smile :)

YanaHime berkata...

jgn sedih2 ciknur...bukan semua mimpi jd kenyataan...namun kalau terjadi bertabahlaa, ada hikmah setiap yg terjadi tu

Yana Libra berkata...

sabarlah cik nur..buatlah solat istikharah, mungkin Allah SWT akan tunjukkan sesuatu..

jangan sedih2 tau~

dyabunga berkata...

mimpi hanya mainan tidur je kan..jgn sedih2 ye..:)

nanieybarnieylurviey berkata...

mimpi mungkin boleh jadi kenyataan yg indah dan mungkin jugak igauan :)

9n0L4 berkata...

mesti sblm tidur, cik nur ade fikirkan realitinya kan. sepupu yg baru kawen aritu gaduh ehhh. gaduh manje² suami isteri kot.