Sabtu, 24 Disember 2011

Home » » .:: Teringin Nak Jalan-Jalan Sendiri ::.

.:: Teringin Nak Jalan-Jalan Sendiri ::.

.
"Dapat kuar dalam pagar pun jadi la.."

Assalamualaikum.

Selamat Hari Sabtu..!

Tajuk entry kat atas bukan lahir dari kata hati aku. Tapi mungkin ianya lahir dari hati suci kucing aku. Ini tidak bermakna aku pandai berbahasa kucing, sebab aku main agak je bila tengok keadaan dia seperti gambar di atas. Mungkin ayat "teringin nak jalan-jalan sendiri" atau "bilalah aku nak dapat keluar ni?" atau mungkin "mana boiperen aku neh..!".

Hahahaha...!

Bulat-bulat. Memang tempat peberet dia tuh..! Merenung keluar tinggap sambil bermonolog sendiri di dalam hati. Si bulat ni, memang aku tak lepaskan keluar rumah pun. Sayang weh...! Memang kerja dia, makan tido main, makan tido main, main tido makan, main tido makan. itulah 24 jam.

"i tahu, dunia luar tu penuh pancaroba"

Tengok..! Kusut masai bulu dia. Jaga diri pun tak pandai, ada hati nak rayau-rayau. Percaya tak, Si bulat ni, memang tak pandai jada diri. Sebab tu aku tak bagi dia keluar. Dekat kawasan rumah aku, banyak kucing genster. Jenis kaki buli. Setakat gaduh bunyi "meoww..!meowwwww..!!" tak apalah, ini tidak, kadang-kadang sampai dalam longkang dia kejar. Jadi langkah keselamatan, JANGAN KELUAR..walaupun kadang-kadang dia curi-curi keluar. (eii...geram..! sah-sah kena pulas telinga dengan aku)


"Padan muka depa, sapa suh kurung i"

Hamekk...! Bila dia dah boring tahap gaban sangat ni lah kerja dia, Menganggu kami-kami yang tengah tengok tv. Tapi paling best bila dia kacau abah tengok bola. Hahahaha....terkuis-kuis dia nak tangkap bola dalam TV tu. Dapat...! dapat penat. Kekekekekekeh...!

Oklah, cukup-cukup sampai di sini yaw..!




Kata Hati : Mengantukkk....Petang nak balik kampung lak...!


.

7 ulasan:

mysara ramlan berkata...

kesian dia.. better bagi dia keluar...=)

:: Cik Nur :: berkata...

: mysara, dia keluar setiap petang, tapi ronda2 naik kereta je lah.. :)

Miss Zue berkata...

"kenapa la tuan ku kejam sgt..."kata ati si kucing malang itu...hahaha

:: Cik Nur :: berkata...

: Miss Zue, kalau biarkan dia, takut ade yg culik..huhuhu...

Lyssa Faizureen berkata...

alahaiii . bijakk betol ! kehkeh=]

:: Cik Nur :: berkata...

Lyssa, bukan setakat bijak..tapi dia kucing yg paling manja dan malas...huhu

Yana Libra berkata...

comel gile si bulat ni! hehe~