Khamis, 7 Mac 2013

Home » » Genap Satu Purnama

Genap Satu Purnama





Macam kata Encik H dalam entry INI , setiap keputusan yang kita lakukan tiada yang buruk, semuanya yang terbaik. Kalau bukan yang terbaik, kenapa kita putuskan keputusan yang kita buatkan..?

Fikir balik..? Setuju atau tidak.

Setujukan..!

Dan sekiranya keputusan yang kita buat itu tidak mendatangkan hasil yang memuaskan, jangan sesekali menyesal. Kalau menyesal pun tak ada guna dah. Hidup perlu diteruskan juga, walaupun tahap kemenyesalan tu menyebabkan tumpahnya air mata darah sekalipun. Kita tetap kena terus bernafaskan..!

Jadi, tak perlulah kita rasa menyesalkan, sebaliknya kita kena berterima kaseh pada insan yang pernah mewarnai hidup kita. Sebab adanya dia, kita kenal erti bahagia, derita, kecewa dan bermacam-macam rasa.

Dan disebabkan pekara itu jugalah kita dapat belajar dari pengalaman. Kalau tak mana kita nak kecau pengalaman semua tu kan. Mungkin boleh dengar pengalaman orang, tapi feeling tu tak sama laa. Melainkan kalau kita lalui sendiri. Setuju tak..?

Pejam celik-pejam celik hampir genap satu purnama berlalu. Tiada lagi keluhan kesal. Cuma sedikitttttt terkilan..! Lagipun inikan pengalaman pertama.  Pengalaman yang cukup ajar aku lebih berhati-hati. Bila fikir-fikir balik, pengalaman pertama dalam usia macam ni agak luculah. Sebab orang lain mungkin dah
Tiga Kali , empat kali atau berkali-kali merasa kuciwa. Aku baru pertama kali... Hek ellehh itu pun Sentap eh..!

Eh..! Lantak kome la nak cakap apa. Janji punca itu bukan dari aku. Okay..! kesetiaan aku tak berbelah bahagi sehinggalah SAH lafaz akadnya untuk orang lain…! Makanya, aku belajar untuk terima kenyataan tiada jodoh antara kami...

Ermm….tak ada apa nak kata dah kot..! oh yaa… Sebelum terlupa, aku nak berterima kaseh sangat-sangat dengan Bulan Dan Bintang, sebab selama ni mereka sentiasa setia tolak Cahaya untuk tinggalkan ruang gelap yang penuh dengan kesedihan. Tanpa kalian,  mungkin adikmu ini masih meroyan..!hahahaha….

Erm….ini sajalah untuk hari ini. Moga kita berjumpa di lain entry… daaa…! <<Poyo giler..!



Kata Hati : Kadang-kadang pengalaman orang lain juga buat kita lebih tabah sebenarnya…
.

76 ulasan:

dya bunga berkata...

sama ngn dya..genap sayu purnama jgk.. skrg dh ok jgk..dh blh move on.. ;)

Cinta Misteri berkata...

yang pergi biarkan pergi...Nur kena teruskan kehidupan dan terima kenyataan. insyaAllah, sesuatu yg lebih baik berada di hadapan. Allah merencana semuanya yang terbaik untuk kita, tinggal kita sahaja yg menetapkan sama ada perlu bersyukur atau tidak dgn stiap apa yg berlaku. baik atau buruk, redha perlu menjadi teman setia kita dalam jiwa...

*jgn menidakkan ketentuanNya...

Chic Na berkata...

baguslah. maybe kita dah ditetapkan utk lalui tu semua supaya kita dapat belajar & jadikan pengajaran. tak rugi kot sebenarnya. nur xnak tanya ke cikna brp kali? kihkih..

# bcos i care for you sis. ;)

LYAfrina berkata...

xpela nur.. mmg permulaannya kt akan rasa sakit & pedih.. tp rsa tu akan hilang perlahan-lahan.. utk temui kebahagian kt akan melalui kesedihan.. kata org, biar menangis dulu.jgn mngis kemudian.. smoga happy ending ya nur...

Cik Aini berkata...

adikmu?
adehh statement x bapa nk bleh terima lah..hahahaha

bagus2..ttp buku lama buka buku baru.pagarkan jiwa kunci kan hati..pasti akan tetap ada cahaya yg menyinari :)

luv u ratu :)

n 0 e s u h a i m i berkata...

itu maknanya bukan jodoh nur...setiap apa yg berlaku dalam hidup kita..tak perlu ada rasa kesal..kerana semua tu memberi pengalaman yang bermakna dan ianya memberi lebih kekuatan dalam diri kita..

semoga jumpa lg .. daaaa hehehe

Farah Waheda Wahid berkata...

pengalaman itu asam garam kehidupan yang mematangkan lagi kita... kakak sendiri pernah frustrated in life and relationship and it is more than twice... stay strong and be strong...

Allah tak beri kita dugaan dan cabaran dan masalah kalau Dia tau kita tak mampu nak harung...

Cendol berkata...

wahhh nice entryyy..baca entry cik nur ni cendol rasa matang tahap maksima..hahaha . apa2 pun diharapkan cik nur sentiasa tabah dan terus tersenyum comel-comel :)
*sapa buat cik nur meh sini cendol debik dia!haha

Karukord jagau berkata...

sabar aja Nur....pasti OK nnt :)
eh x de typo la entry ko kali nih hehehee

Deqla manjew berkata...

barang yg lps jgn dikenang.. apatah lagi org yg lepas.. kekekeke...biasanya org yg cureng ni, akn berbalik smula pd dia..hukum karma.. tp kita doakan la dia bahagia yer.. x perlu nk berdendam...nk tau x.. 1st lep deqla dulu cam tu la.. cureng kawen ngan org lain.. ok fine deqla cuba terima & redha masa tuh! tp kenapa perlu dia cari deqla smula bila rumah tangga dia hancur?! tu pun masa deqla dah kawen dgn hubby deqla.. huhh.. please laa.. lelaki mcm ni mmg jenis suka jilat blk ludah sendiri!! apapun moga rumah tangga dia dpt dibina kembali la.. (kalo btl la apa yg dia msj deqla tu).. yg pasti apapun psl dia deqla x hingin amek tau lagi! ha kan.. sbb ni la deqla terpaksa tukar no fon dgn hubby.. huhuhu..

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

nur kuat orgnya..insyaALLAH..

AyueJean AJ berkata...

Baguslah kalau macam tu NUr... =D

QasehnyaRania berkata...

a`aa kan.. setuju :)

*ciksu pon panggil lengkong jugak..kih2..
cincau bahasa baku la kata :)

lelamaisara berkata...

tak pe la nur..dah tak de jodoh nk buek macam mane....insyaallah ade jodoh yg lebih baik untuk nur..amin..akak doakan yg terbaik untuk nur ye....

Mieya Atiera berkata...

Rileks Cik Nur. Itu baru sekali. Tak payah emo-emo sangat k ? :)

are_lin@yu berkata...

bila setia kita dibalas dgn kecurangan..inshaallah yg lebih baik sedang menanti utk kita..salam jumaat nur ;)

shazrina berkata...

putus cinte ke cik nur ..ermm memang pedih bile putus cinte ni kan? org yg x de pengalaman putus cinte ni akan cakap, alaaa putus cinte je, bukan nak kiamat pon ..kiamat tu dah cerite lain laaa kan? memang kite perlukan kawan2 n famili kalau baru2 pas putus cinte ni, sebab takut meroyan ..hikhikhik ..kuat k cik nur untuk sebulan lagi ..

Tihara berkata...

kekecewaan kegembiraan semuanya jadi pengalaman yang mengajar kita kan nur..
akak ni byk kecewa di bidang kerjaya..tapi kalau kita sabar, berdoa dan tunaikan komitmen kita yg sepatutnya insha Allah, Allah akan beri sesuatu yang tebaik utk kita kadang2 kita tak sangka..wallahualam

kopi pasta berkata...

err satu purnama ni kalau ikut kiraan hari, berapa hari? dh lama tertanya2..

Aine Ainun berkata...

Nur,
pada saya pengalaman pahit lebih mematangkan kita...=)

Mrs Velentine berkata...

Insyaallah...semua itu pasti adahikmah nur sayang....MV klik digi

hazwan hairy berkata...

xpe mungkin ada yg lain..eh..

Arina Shamsul berkata...

tahniah sayang :) kamu berjaya mengharungi dugaan itu :)

Bui Junaidi berkata...

ALLAH TENTUKAN SEMUANYA NUR..MAYB ADA HIKMAH DI SEBALIK APA YG BLAKU

wan nurul hezrina abd halim berkata...

suka ayat2 rangkap berterimakasih dengan bulan dan bintang sampailah tinggalkan ruang gelap yg penuh kesedihan=)mcm simple tapi punya maksud yang mendalam=)

Yumida Huda berkata...

betul tu nur...pengalaman mendewasakan kita

Cinta Misteri berkata...

hye Nur....what your feeling today?

Cik Nur™ berkata...

Tahniah Dya.. :)
Nur tahu, dya juga kuatkan..

Cik Nur™ berkata...

Terima kaseh Kak,
Yup Nur tidak menidakkan ketentuanNYA..
Nur redha kak...
:)

Cik Nur™ berkata...

Terima kaseh kakak Coklat.. :)

err..cikna Berapa kali eh..?
*_*

Cik Nur™ berkata...

Terima kaseh Lya..
InsyaAllah....
Doakan Nur ya.. :)

Cik Nur™ berkata...

plz la Kak Ai..terimalah kenyataan itu..
hahahah.. :p

InsyaAllah..berserah PadaNYA....

Cik Nur™ berkata...

Setuju, dulu mgkin ada rasa kesal..
skarang tidak lagi.. :)

Cik Nur™ berkata...

Betul..setuju sangat...!
Alhamdulillah, Nur mampu harung. :)

Cik Nur™ berkata...

Hahaha...rasa matang ye...
sabo jelah.. :)

Cik Nur™ berkata...

Terima kaseh...
Nur okay..!
^__^

Ehh...terbuktikan Nur bukan 'Ratu Typo'
Hahahaha...

Cik Nur™ berkata...

Kalau boleh apa yang jadi dekat Nur jgnlah jadi dekat dia...xsanggup nak tgk...huhuh..

Cik Aini berkata...

xpe ai jwb tuk Cikna..
4 kali kan kakak coklat kan.ngeeee

Cik Nur™ berkata...

InsyaAllah...

Cik Nur™ berkata...

Nur okay.. ^__^

Cik Aini berkata...

gud girl!

Cik Nur™ berkata...

:)

Cik Nur™ berkata...

Amin..!

Terima kaseh Kak.. :)

Cik Nur™ berkata...

Err..mula2 je emo..
lama2 okay...

Cik Nur™ berkata...

Hari ini khamis laaa..!
hihihi...

Cik Nur™ berkata...

Tak perlu byk bulan, skrang Nur dah okay..
terima kaseh ya..!
:)

Cik Nur™ berkata...

Apa yang kita lalui, betul2 mengajar kita.. :)

InsyaAllah...

Cik Nur™ berkata...

Purnama tu bulan kan..
satu purnama maknanya
satu bulanlah...
hehehe...
:)

Cik Nur™ berkata...

betul tu AA...
mmg mematangkan kita..
:)

Cik Nur™ berkata...

InsyaAllah...
Sayang MV jugak..
(",)V

Cik Nur™ berkata...

InsyaAllah... ^_^

Cik Nur™ berkata...

Sama2 kakak.. :)

Cik Nur™ berkata...

InsyaAllah... :)

Cik Nur™ berkata...

Tanpa Bulan dan bintang, Nur tak mungkin sekuat ini.. ;)

Cik Nur™ berkata...

Kann... :)

Cik Nur™ berkata...

Alhamdulillah...
Nur okay kak.. :)

Cik Nur™ berkata...

Err..pandai2 je ai ni..
Hahaha...

Chic Na berkata...

haha.. mana tau ai? :p

Chic Na berkata...

huii pantun. mcm rancangan semanis kurma la pulak. haha..

Cik Nur™ berkata...

Ai kat pak nujum...
Hahahaha

TiranaAduka berkata...

suka bca komen2 kt sini.

TiranaAduka berkata...

@cm pula bagaimana?

Cinta Misteri berkata...

TA, CiM ok2 jerrr....salam jumaat

Deqla manjew berkata...

ehh baru perasan kumen deqla overnye... panjang! hahahahaha

Nastyna berkata...

Tteiba macam terdengar2 lagu "biarkan lah..diriku ini, tiada.. jua rela jadi begini... lalalaa" lupa tajuk dan lirik . background music sambil baca entry ni.

Ummi Iman berkata...

Lama2 ok dah kan.. masa berlalu.. harap bertemu yg lebih baik dan setia selamanya :)

kopi pasta berkata...

oh...tak terfikir pulak =.='

mengigih gugel 'satu purnama berapa hari' utk dapatkan kepastian..

nanieybarnieylurviey berkata...

Alhamdulillah Nur makin ok.. :) :) pengalaman menguatkan kite walaupun pda mulanya sukar. :)

Shida Radzuan berkata...

pgalaman mndewasakan kite :)

Si Matatajam berkata...

Ni la adik akak...strong! Pengalaman macam tu buat kita Lagi kuat tau... Hope Nur jadi makin tabah na, jgn mudah mengalah dengan runtunan perasaan..chewwah

Encik H berkata...

sounds strong..:)

9n0L4 berkata...

yg berganti pasti muncul. yg lbh baik pastinye nur. sabor ye. :)

aku HaniAsyira berkata...

tape2.. meh atil rekemenkan nak?? =P

Cik Nur™ berkata...

@aku HaniAsyira errr...terima kaseh atil... -_-"

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

nur kuat yer wani tau nur kuat....tabah lah...kebahagiaan akan ada utk nur

Yana Libra berkata...

sabar tu manis akhirnya~~ :)