Selasa, 7 Ogos 2012

Home » » .:: Belum Raya Dah Licin..! ::.

.:: Belum Raya Dah Licin..! ::.





Betul...tak tipu..!
Inilah kenyataannya.
Biskut raya aku dah habis..!

Kalau tahun Lepas, [ Minggu Terakhir Ramadhan 1432H ] 
Baru aku terhegeh-hegeh nak buat biskut raya.

Tapi tahun ni, entah, angin kus-kus apa entah yang seru aku.
Belum masuk 10 Ramadhan, 1 jenis biskut aku dah siap...!

Aku ada bagitahu di [ Entry Ini ] yang aku penat gara-gara projek besar.
Tapi idok la besor mana pun, sebab aku buat sejenis je pun biskut raya tu.

Tapi belum pun masuk 20 Ramadhan, biskut tu dah habissss..!
Percaya tak...?
Sila percaya ye...! Sebab itulah realitinya..!



Ada dua sebab sebenarnya kenapa aku terlebih bersemangat nak siapkan biskut ni.
Sebab pertama biarlah rahsia ye, hanya orang-orang tertentu je tahu.. Heeeee...

Dan sebab keduanya, ini adalah resepi ciptaan aku sendiri.
Sekali lagi...sila percaya...! Keh..keh..keh...

Bahan-bahan, aku main campak jeee.
Langsung tak ikut sukatan.
Memang tawakal jelah.

Risau juga tak menjadi, tapi dalam hati dah nekad ni..!
Jadi atau tak, belakang kira...Heeeeee.
Tapi dalam hati kata  95%  pasti jadi..!

Al-maklumlah, biskut raya kalau bahan utamanya corn flakes dan juga butter. Nak pula letak lebih corn flakes , InsyaALLAH kompom sedap..!

Realitinya biskut tu dah pun habis..!
Kira menjadi dan sedaplahkan....? <---ferasan..!

Ini awal ramadhan punya semangat, 
Sikalang punya semangat, wa tatau mana lali oo..!

Aiyakkk....!

Oh ya...! 95% aku yakin biskut pasti jadikan..?
Lagi 5% tu, aku risau kalau-kalau oven buat hal...kikikikikiki..

Tapi alhamdulillah, oven beri kerjasama yang amat baik..!

Hooyeahhh..!


Kata Hati : Alhamdulillah, aku dah bayar ZAKAT FITRAH , Kalian...?
.

40 ulasan:

Mrs Velentine berkata...

mesti sedap kan..

nanieybarnieylurviey berkata...

wah.. tgk pun da thu sedap.. belum ngap dlm mulut lagi.. resepi pleasee.. :) lapar biskut plak..


Salam 18 Ramadhan Nur :)

aku HaniAsyira berkata...

wahhh,, sy tak buat2 lagu kuih raya.. bila ntah nak buat

izan mama mia berkata...

hihihi..sapalah yg dok perabih biskut tu..tentu sedap laa tu ..sbb tu dh licin hehee...kalau tak sempat bt lain,...tunjuk2 jugalah nnt yer..

~Sweet Honesty~ berkata...

bagus cik nur ne..sweety kalo bab2 kuih muih ne ke hutan belantara sket..huhuhu.. meh la pos sikit kt sabah..bleh rasa..

nak oder bole?? jual la ngn sweety.. nak dlm 100 bijikk..(^__^)

Si Matatajam berkata...

Sedap sangat la tu awai2 lagi dah licin..ha ha ..buat lagi la Nur... Ramai nak rasa tahun ni sb dah masuk kat tenet la katakan..

IntaNBerliaN berkata...

haaa akak tau.... mesti sbb ada someone special nk dtg beraya... hihi

*akak syorkn nur cashout akhir bln ni... sbbnya.. akak bg cnth...

cashout 31/8 = dpt cek 5/6 minggu slps cashout... thats mean awai bln 10 la kan...

tp kalu nur cahsout 1/8 pun nur tetap akn dpt cek pd awai bln 10 gak...

kalu xphm nur tnya semula yer..

YaYaNsMuM a.k.a YM berkata...

hehe...biskut akak pn rasanya akan menerima nasib yg sama, huhu....yayan tu ha, sukaaa sgt mkn biskut akak, uwaaaa!

IntaNBerliaN berkata...

a'aa nur akn dpt bln 10 jugak.. a'aa sebulan lebih baru dapat... mcm akak ni, cashout akhir bln 6 , pun lum dpt lagi.. tp insyaAllah minggu ni dptlah kot...

Wanieys berkata...

rajin sungguh cik nur...hohoho mesti sedap la tu dh habis awal kueh raya eheeee

eimah siti berkata...

cepatnya abes...tak sempat nak mintak...hehee....cik siti tak nak buat awal2...kang 2-3 hari lps buat, confirm abes...huhu

Deqla manjew berkata...

nmpk sedap tuh... deqla pun x smpt raya dah balun.. haha

Azee Hana berkata...

same la,,,kelmarin wat ornflakes madu pon ,,dah licin,,haha,,wah,,ciptaan sendiri tu..=)

elyna mirsada berkata...

sdpnye biskut..jemput join segmen sy ek..

Masz Sidek berkata...

hehehe.... teringat kisah zamam kecik2 dulu masa mak buat biskut...
bila biskut dan masak dan di simpan dlm balang...
mak akan sembunyikan balang tu...
sbb takut kami adik beradik habiskan biskut sblm raya.... ;p

kayyana berkata...

klu pandai buat kuih mmg best... lepas tu makan byk byk pun takpe.. sbb leh buat lagi.. hehehe

A berkata...

wah . nak sikit . pos kat sini . hehe. :D

Chic Na berkata...

biar betik baru 18 ramadhan kuih raya dah habis. moral of the story jgn buat kuih raya awal2. so kena buat lagi la ni nur? konfem sedap la tu. pandai nur campak. huhu..

wan nurul hezrina berkata...

cik nur samalah kita..arituh beli bangkit cheese n tart..amik awal sbb nak awal sekali abess daa.sedap..bangkit cheese2 100keping lagi..ahahahah

sama gak ngan entri kayyana.cer g tgk cerita yang sama!

wan nurul hezrina berkata...

cik nur samalah kita..arituh beli bangkit cheese n tart..amik awal sbb nak awal sekali abess daa.sedap..bangkit cheese2 100keping lagi..ahahahah

sama gak ngan entri kayyana.cer g tgk cerita yang sama!

Sally Yatiey berkata...

Nampak sedap biskut yang dibuat Cik Nur tu ^.^ Rajin jugak Cik Nur buat biskut. Saya belum lagi buat biskut raya :D hee

Cik Aini berkata...

wahhhh...
kalo men campak2 mcm ni pun jd kira hebat lah Nur..
kalo ai men campak2 gini cnfirm jd begedil la jwbnya..hahaha

ishh..tingin nk rasa kueh campak2 nur tu,mesti sedap kan sbb dah abis :)

Miss BaNu berkata...

tgk gambar pun dh tahu biskut raya cik nur tuh sedap..kalau dpt kat saya 3 hari dh habis pe hahaha...

Masha Meisters berkata...

hehe...exited ni wat awal2...tang merasa yg ramai....heeee

jaakechik berkata...

tapi biskut mmg nampak comel dan sedapp..kalo jaa pon ado kat sana, jaa pon boleh jer tlg licin kan biskut tuh..heheh... series mmg nmpak sedapp!

Rohani Hashim berkata...

ahaha kekdahnya xleh beli awal2 biskut raya nih kan.ehehe hany order tart mintak minggu last puasa,kalu tak kompom habis dlm 1week;)

Shahril Nasir berkata...

Wow dasat gila dh hbs...x per2 buat g..hehe

N.Aima K berkata...

kitorang tak start lg buat kuih haha

Che Rosliza Che mat berkata...

mesti sedap ya cik nur hihihi

Ummi Iman berkata...

Sedap tu yg habis :)
Belum byr lagi.. weekend ni baru nak bayar

Anis Nisa (SH) berkata...

wahhh..msti sedap tuu...:)

Ayu Iman berkata...

wah rajinnya wat kuih..mesti teror masak jg nie..

Cendol berkata...

woww nampak sedappp..mmg kan kalo buat biskot awal2 ni belom raye dah habih.haha

dyabunga berkata...

rajinnya cik nur buat kuih..kalau dya mmg xbuat

Arina Shamsul berkata...

Kak tengok rangup2 gebu2..mesti sedap kan dik..tu pasal licin..hihihi

Yana Libra berkata...

nampak sedap~~~ hehe :)

9n0L4 berkata...

sedapnye cik nur. nak jugakkkkkkkkkkk. ;)

Aine Ainun berkata...

comfirm sedap nih...=))

akak buat 3 jenis,
pastu malam2 pas balik terawih asikla mngulang almond london, mujur ada banyak, myb sempat la nur nak rasa kalo mai umah kaka nanti...heheee=))

Errah berkata...

sedapnya nur pndai bt kuih..errah bt jns bese2 jer..

Masha Meisters berkata...

pandang je rase nak mkn....kiki (makruh puasa i)