Selasa, 25 Disember 2012

Home » , , , » Ayam Penyet Dan Bakso

Ayam Penyet Dan Bakso





Selamat bercuti pada yang cuti. Ada sesiapa tak yang sedang berkerja..? Kalau ada kita geng..! Heeee.... 
Memandangkan hari ni cuti bagi kalian yang sedang bercuti, jadi aku nak tayang sikit gambar makanan. 

Makanan yang mula-mula untuk entry ni namanya Nasi Ayam Penyett..! Baru makan sabtu lepas di KLCC. Saja nak merasa. Sambal tu, teramatlah pedasssss..! Terasa terbakar lelangit dibuatnya. Serius tak habis pun aku makan, sebab pedas bangett..! Jadi sesiapa yang sukakan pedas tu, bolehlah cuba..

Dan saja nak serkap jarang, sebelum makan laju aku hantar pic di atas pada orang jauh. Sama ada dia tahu atau tidak makanan yang aku makan tu. Tekaannya tepat...! Kira rupa ayam penyet yang aku makan dengan yang sana. Cuma di sana ada dua jenis. Satu ayam itu dimasak dengan kicap. dan satu lagi seperti gambar di atas.




Dan hari ahadnya pula, adik bawa kami makan bakso yang pembuatnya memang asli dari Indonesia. Sebelum ni aku pernah makan bakso di Taiping tau. Nak bandingkan rasa bakso di atas ni, memang lain. Sebab bebola daging tu, memang terasa segarnya..!

Bakso ni ada sambal khas tahu. sambal tu punyalah pedas macam sambal ayam penyet tu. Sekali lagi terasa macam terbakar lelangit bila makan. Tapi aku teruskan juga sebab sup bakso ni sedap hokey..! 

Lepas habis ngapp, macam biasa aku hantar gambar dekat orang jauh. Katanya rupa bakso yang aku makan, memang serupa yang ada di sana. Tapi adakah cilinya memang pedas sangat-sangat..? Katanya tidak enak kalau tidak pedassss...! Tapi seriuslah, memang sedap walaupun pedasss..!

Sesiapa yang duduk area Dengkil, bolehlah cuba bakso ni. gerainya terletak betul2 berdekatan dengan lampu isyarat. Nama gerai itu lupa pula. Heeee...tapi yang pasti selain bakso ada lagi masakan Indonesia yang lain. 

Pssttt..orang tu pun dah mula nak makan masakan melayuuuuu....Adehhh..!



Kata Hati :
Entah bilalah aku nak cuba buat bakso nii....huhuhu...
.

38 ulasan:

Cik Aini berkata...

hehehehe
xmo lah komen byk2..kang nti org xnk publish lak.wakakaka larikkkk

erkk..tp bakso mmg sedap..ai like!
dua2 tu mknan dr indo kan...ahakss :)

aku HaniAsyira berkata...

cik nur belum tgk bakso kat sini lagi.. besar giler bebola daging nya.. dlm siap da telur.. pengsan rasa tgk.. ermmm, akak dulu pegi indon. katanya bakso sini lagi sedap dari sana.. xtaw lah

Tihara berkata...

siapa orang kat sna tu..bunyinya macam spesyel aje..

bakso sedap tp jarang2 jumpa..dulu akak ske g dengkil..skang dah lama tk jejak selangor

kinara kinatara berkata...

teliur..nak...nak...huhu..sedapnya..:)

lelamaisara berkata...

akak pon koje la....hehehhe..wah siap tayang makanan lagi tu ye...

Busyra Bt Takiyudin berkata...

tetiba ja tringin nak makan nasi ayam penyet.. hehe

AyueJean berkata...

Bakso.... Sedap....
Dulu AJ selalu makan kat area Tasik Biru.....
Lama dah tak gi sana...
EH??? Nur tau ke tasik biru kat mana?
Hehehheehe.....
Eheeemmmmm orang jauh mana tu?? =D

jaakechik berkata...

wahh sedapnya nasi ayam penyet... jaa suko tu.. cuma bakso jaa xpenah makan lagi, xtau apa rasa dia..heheeee

Jna marcello berkata...

2-2 pun fevret Na klau bakso tu makan time2 hujan sgttt LAYANzzzzzzzzzzz hihihi ;D

puteri hanisah berkata...

makan sakanla gamoknye akak.. hahaha ;)

shidaR berkata...

wahhh sedapnyer..shida sehari2 nk mkn bakso..nur mna beli??

Miz Tia berkata...

kalo soto gmn?? sate ayam juga enak ahahaha.. mau traktir ya kak :D

jadi pengen bakso.. hadeh.

Hanif berkata...

Nice posting sob, saya absen aja yah

N.Aima K berkata...

sedapnya bakso!!

De Widiani berkata...

Assalamualaikum...
hallo Cik Nur... aku sudah sembuh, terimakasih doanya :)

Maaf karena sakit jadi jarang mampir ke blog Nur :),

hmm... wahhh baso, sudah lama aku gak makan baso,

Si Matatajam berkata...

Teringin plak akak nk mkn ayam penyet yg pedas banget tu.. Errrr bagi la org tuuuuu rasa masakn melayu plak.. Hik hik

nanieybarnieylurviey berkata...

Teringin nk mkn bakso :) ayam penyet tu nani xpnh mkn n xkan mkn sb ada sambal. Hehe.. Tp rmai yg suke ayam penyet

Hans berkata...

baru makan ayam penyet minggu lepas
hehehehhe

Chic Na berkata...

cikna mmg tak boleh nak makan makanan org sana. tekak xboleh terima. pernah try ayam penyet AP, bakso & mee ayam. tapi tak boleh jugak. huhu..

whitecappuccino berkata...

sedappnyer!!!!..terliur.

Herman Bagus berkata...

sedap .. jadi laper nih

trah zain berkata...

tak terpenyek pun ayam tu,,hehe

Yana Libra berkata...

trafik light dengkil yg mana satu tu cik nut? huhu~

Cinta Misteri berkata...

Bakso ada letak kobis dgn sawì. Bebola tengok pd org buat ada yg tk brapa sedap. Tp ada penjual yg tipu customer, kata bakso tp rasa mee soto.

Karukord Jagau's berkata...

bakso kena betul2 pedas baru marbeleess ^_^

boni kacak berkata...

saya paling suka makan bakso..sedap sangat..hehehe

Deqla manjew berkata...

teringat masa lom kawen, hubby bawak mkn kat kepong..bakso sana sdp..slalu mintak tmbh bebola dia tu.. x cukop kalo 5 je.. mesti nk 10! haha

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

try aym pnyet kat de garden..bese2 je rasanya..hihi.

are_lin@yu berkata...

sdapnya..ayu first time mkn bakso trus jtuh cnta.haha

wan nurul hezrina berkata...

dapat bayangkan makan sambil berpeluh2..eiii akkpun tak bape tahan kalau pedas sangat..huhu

Mrs Velentine berkata...

febret MV ni..apa tak makin Bam

Deq's Qienz berkata...

tak prnh mkn lag la..sedap ka?? nk cubit sikit,.

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

dan2 jd lapar blk tgk semua makanan tu eheeee

hazwan hairy berkata...

serius sgt terliur skrg ni..haha tgh lapaq gila2 ni 2 hari xmkn..nk g cri mkang!!...

etuza berkata...

tambah semangat ni memasak tuk anak2 nampak makanan di blog Cik nur...)

dya bunga berkata...

nur ni kan..saje je kan bgi dya laapar.hihi

noornazuha berkata...

akak still keja di saat semua org g bercuti...warghhhhh..sengsara...

:::aZiE::: berkata...

pasni mkn pecal lele plak... :)