Rabu, 5 Disember 2012

Home » » Jika Tiba Saatku

Jika Tiba Saatku



PERHATIAN Nukilan "JIKA TIBA SAATKU" adalah hak milik blog
http://cahayacita2.blogspot.com/
Sebarang penyalinan semula tanpa izin penulis akan di ambil tindakan.


Seperti mana yang di janjikan, inilah entry yang terperap di dalam draf sejak tahun 2010.
Terimalah.....


JIKA TIBA SAATKU


Jika tiba saatku
Akanku umumkan pada semua
Aku sudah berpunya


Jika tiba saatku
Akanku hebahkan pada dunia
Aku akan dinikahi si dia

Jika tiba saatku
Akanku ukirkan sekuntum senyuman
Yang paling bermakna

Tapi itu semua
“JIKA TIBA SAATKU” 
Kerana aku pasti saat itu
Pasti tiba kepadaku
Pasti hadir kepangkuanku 
Pasti ada untukku

Aku pasti semua itu
Aku yakin semua itu 
Aku percaya takdirNYA untukku

Semoga DIA permudahkan
Segalanya bagiku
Amin…!! 



Berkhawinlah demi Tuhan Dan Nabi-NYA. Bukan kerana perasaan atau Kebiasaan.
Jodoh usah terlalu dirisaukan. Tiba masa ia akan datang menjemputmu.


Kata Hati : Yang pasti belum "Tiba Saatku" kita manusia biasa hanya mampu merancang.. tapi Sang Pencipta yang Maha Kuasa, telah mengaturkan yang terbaik untuk hambaNYA...
Percayalah...!!!
.

40 ulasan:

Si Matatajam berkata...

Akan tiba saat itu nanti Nur.. In Shaa Allah akan dipermudahkan segalanya..

Yana Libra berkata...

Insya'Allah..jika tiba saatnya nanti kan~ :)

tp, ayat 'jodoh akan menjemput' tu cam tak sesuai..huhu..kan?

are_lin@yu berkata...

pandai cik nur bermadah..indah sgt..teringin nk rasa saat sah mnjadi rusuk kiri yang mana hanya Dia yg tahu...huhu

محمد رازيق berkata...

jodoh itu rahsia. Yang akan menjemput satu hari nanti.

Karukord Jagau's berkata...

Bila tiba saat itu....jangan lupa jemput aku hehehee

aku HaniAsyira berkata...

percayalah..... bak lagu siti nurhaliza

wawa berkata...

BEST NYA SAJAK INI..

CSI berkata...

Allah itu the best planner...=D

Eca Dwinky Asha berkata...

wowo...akan tiba saat kita.jgn risau k :)

jaakechik berkata...

pandai nur cipa ayat ni yer... mmg best sgt. hihi...btw, tengkiu mention pasal malware tu ye nur.

Chic Na berkata...

wahh setelah 2 tahun diperam. huhu.. pandai nur berpuitis. cikna juga masih menanti saat itu. ;)

whitecappuccino berkata...

ooohh..nape malu plk? insyaallah sampai nnti saat itu.

nanieybarnieylurviey berkata...

Kita hanya perancang biasa.. Yang bisa merancang tapi kepastian bukan ditgn kite.. Yg Maha Hebat Merancang Maha Menentukan.. Moga hidup kite dipermudahkan. Allah merencana sesuatu yg baik buat hambaNya. Insha Allah.. Aameen..

Pecinta pink^^ berkata...

nice sesangat :) akn ku umum bila tiba detik itu..sesungguhbya,,kita hnya mampu merancang dan DIA lah penentu segalanya (^_^)

aReLaN berkata...

saatku dah tiba.cik nur bila???hehehe

BERT berkata...

ehemmm.. nur... dah tiba masakah iyyaaa... ?,, jangan luper kabo2 kan nanti yaaaaa

LYAfrina berkata...

owhh..entri 2thn lalu....

suka baca entri ni..penuh makna.. betul tu.. xperlu terlalu mengejar jodoh..ckp la sekadar usha... sesugguhnya aturan allahit y terbaek

boni kacak berkata...

InshaaAllah masa itu pasti akan tiba.. dan yang belum tiba, kena terus bersabar menunggu.pasti Dia akan mengirimkan yang terbaik buat kita.. InshaaAllah

Herman Bagus berkata...

betul betul :)

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

insyaALLAH akan tiba saatnya..

Ctie Anis Nisa berkata...

kita hanya merancang, Allah yg menentukan..sedih pulak tiba2.. :(

izan mama mia berkata...

akan tiba saat itu,..nur

De Widiani berkata...

Assalamualaikum...
subhanallah... indah sekali kata-katanya, Cik Nur :)
De suka sekali bacanya....

hmm... kapan yaa pangeranku datang, hehehe

Deqla manjew berkata...

owh..ni yg dok peram lama sgt tu kan...xpe.. insyaAllah akan tiba saat itu cuma cpt atau lmbt je dear..x yah dok pikir2 sgt la..

Deq's Qienz berkata...

insyAllah cik nur..kalo dah jodoh tak ke mana.dq tgu saat² bahagia cik nur

Nyue berkata...

solute...best nur..nurkilan dr hati cik nur...so sweett...heheheheh...

Mrs Velentine berkata...

terbaik netry ni..takpe moga saat tue tiba jua/amin..clik2

Puan Siti berkata...

Notis: Siti nak mintak maaf sebab tak sempat nak blogwalking lagi buat sementara waktu atas sebab2 yang tidak dapat di elakkan, Harap Maaf ya! Ngah study untuk Interview.. Nanti OK Siti terjah blog kalian, Love All !!

syiela berkata...

In Shaa Allah akan tiba saat itu...

moga bertemu jodoh yg terbaik ye nur

IntaNBerliaN berkata...

ooo ni lah entry tu.... InsyaAllah, masanya pasti tiba jugak

lelamaisara berkata...

wah 2010 punye ke nur.....lame gak tu...
tak pe la akan tibe juga saat tu

ayut berkata...

ooo..entry 2010 la ni pttye..adehhh...jodoh smpi msa akn dtg.pk sgt nnt tensen...doa je moga jodoh yg dtg adlh yg terbaik bt kita

9n0L4 berkata...

Allah sedang aturkan jodoh cik nur dgn lelaki yg baik baik. :)

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

saat nur nanti akan tiba juga..In Shaa Allah mudah-mudahan

Cik Aini berkata...

sgt percaya!
insyaallah..
akan tiba jua saat itu cuma cepat atau lambat..semuanya sdh ditulis ole DIA yg maha kuasa :)

dya bunga berkata...

insyallah..masa tu akan tiba juga

BaNu Syah berkata...

ya akan tiba saat tu..

Che Rosliza Che mat berkata...

Akan tiba saat itu nanti Nur Bersabarlah...Akak pun kawin lambat hihihi.. In Shaa Allah akan dipermudahkan segalanya..

shidaR berkata...

betul tu nur..yg merancg hnya kita yg mnntukan adalah yg diatas..jika sudah smpai seru mmg ade saat itu..cuma lmbat dan cepat je kan :)

psssttt...jgn lupa jemput shida :)

wan nurul hezrina berkata...

kalau jodoh tak kemana=)