Selasa, 18 Disember 2012

Home » , , » Tidak Lama Lagi...

Tidak Lama Lagi...



Ehsan Google


Lagi beberapa hari saja lagi kita semua akan melangkah ke tahun baru 2013 kan..! Pantas betul masa bergerak. Pejam celik, pejam celik kita dah pun berada di hujung tahun 2012.

Pada yang rasa kita masih di pertengahan tahun, hello..! sila buka mata seluas mungkin ya…!

Okeyh, sehingga jam ini sepanjang 2012, apa pencapaian yang telah kalian kecapi..?

Secara rumusannya, adakah kalian berpuas hati..?

Atau..masih ada pekara-pekara yang belum kalian kecapi..?

Susahkan nak jawab soalan ni walaupun dalam hati. Sedang menaip entry ini aku juga sedang mengira-gira apa yang aku lakukan sepanjang tahun ini..

JUJUR, masih banyak yang belum dapat memuaskan hati aku ini. Kalaupun masih punya waktu untuk aku merealisasikan apa yang terkandas. Tapi rasanya mustahil….

Tapi keadaan ini tidak sesekali mematahkan semangat yang kian hilang. Sebaik mungkin aku akan cuba memperbaiki diri. Kena ingat, pengorbanan itu penting..! #Ya..aku berkorban demi kamu…!

Dan…tahun yang akan tiba tidak lama lagi ini, adalah tahun yang sangat mencabar hati dan perasaan aku mungkin..!

Sebolehnya aku tidak mahu hadapi atau apa sajalah yang berkaitan dengan tahun hadapan. Tapi, aku Cuma manusia biasa yang memang tidak akan boleh lari dari pekara-pekara yang berkait rapat dengan hidup aku.

Walau bagaimanapun, sekarang sudah tiba masanya tanam azam baru atau lama yang belum tercapai, jangan malu untuk terus berazam, mana tahu depan kita dapat merealisasikannya..InshaAllah….

Dan, apapun azam kalian yang belum tercapai, yang penting tolong jangan mudah putus asa. Kita pasti mampu…! Pasti boleh…InshaAllah….!

Chaiyokkkk..!



Kata Hati : Azam aku tahun depan aku tak mahu borosssssss…!
.

43 ulasan:

Anis Nisa berkata...

Kalau nisa, Alhamdulillah ade azam yg dah tertunai, yg belum tertunai cuba lagi tahun depan..InsyaAllah..hihi.. :)

Che Rosliza Che Mat berkata...

Sekejap betul waktu berlalu....huhuhu

whitecappuccino berkata...

tu ka kalau bleh tak nak boros tapi....ada je yg nampak di mata berkenan di hati..ada yg dh capai dan puas hati ada jg yg belum kut..

Chic Na berkata...

aah kan cam tak sanggup je nak masuk tahun depan. ada satu azam penting cikna yg tak setel lg. asyik forward je dr tahun2 lepas. huhu..

Nyue berkata...

setuju nur..jgn sesekali kita berputus asa..

dya bunga berkata...

alhamdulillah.ada azam yg dya dh capai..ada yg belum.huhu..ingtkan tajuk entry ni pasal nur nak kawin..hihi

ayut berkata...

btul..jgn putus asa..tak dpt tahun ni..bak tahun dpn dan trus usaha.. :)

Deqla manjew berkata...

deqla pun berazam mcm nur tau..sbb deqla ni boros la nur..hubby dah byk kali pesan..haih..kite buang yg buruk2 tu eh..amek yg baik2 je..x sgka kan cpt masa berlalu.. x lama jugak lagi nk jmpe nur kat melaka.. yeayyy.. :D

Mrs Velentine berkata...

chayok2x..hehehe..azam baru MV nak berusaha demi anak2x

Cik Aini berkata...

azam kita sama tuk taun depan Nur..
tp ai lebih kepada pospone lh sbb tu pun azzam dr taun ni jugak.hahahaha

Tihara berkata...

sasaran akak tak kesampain lagi tahun ni..namun syukur alhamdulillah atas kurniaan Allah pada bahagian yg lain.. :)

Miz Tia berkata...

kak denger denger kata tahun baru jadi terharu, bersyukur masih diberi umur, smoga jg bisa ktmu tahun baru jg :) .

Sue-Rya Qistina berkata...

semoga azam dan impian kita kan menjadi nyata. insyaAllah :)

lelamaisara berkata...

azam akak tahun depan nak tambah anak 1 lagi..hehhehehehe

are_lin@yu berkata...

cepat sgt berlalu..sampai tak terkekjar impian..hihi

TiranaAduka berkata...

Salam Cik Nur

Go Go Go Go Go ...ciiiiyukkkkkkkkk cik nur.....
Semangat usah luntuh...kuatkan azam...cekalkan hati.....

Terima kasih sudi lapangkan masa di tempat TiranaAduka Cik Nur...



p/s
From TiranaAduka.....: Teka Dan Menang Ayat Dalam Bahasa Jawa

Arina Shamsul berkata...

hehehe..menghitung hari juga ni dik ..:)

azam akak tahun depan nak jadi slim macam zaman remaja.hahahaha.

boni kacak berkata...

memang banyak yang tak tertunai lagi azam2 yang lepas.. adeh..

nanieybarnieylurviey berkata...

Insha Allah.. Nani nk benti keje nk kwin!!! Byk target thn ni xbjya :( tp xpe. Ada hikmah kot. All the best for us Nur :)

hazwan hairy berkata...

alhmdulillah byk azam 2012 yang dh tercapai..hehe..cpt ja msa berlalu kan..

Herman Bagus berkata...

Semangat semangat Cik Nur :)

N.Aima K berkata...

dup dap tunggu new year dah tak ingat apa azam..kah3x

Yana Libra berkata...

betul tu chaiyok2~~~ :)



p/s:azam utk berkahwin tak kesampaian lagi ni..hehe~ :p

Pecinta pink^^ berkata...

cepat betul mse berlalu kan..hmm ..mcm x sedar..aih ..

etuza berkata...

semoga azam 2012 telah dicapai, azam 2013 juga harap dimudahkan juga..amin

izan mama mia berkata...

hujung tahun nie..ada keputusan penting nak tahu..tahun depan entah apa cerita..semuanya..senyum..jangans serlah duka..

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

jap je amsa berlalu kan..byk nak kena baiki ni.

TiranaAduka berkata...

salam cik nur
TiranaAduka singgah melawat cik nur di pagi rabu,,,,
Pekabar ciknur..?
jom sarapan.....

Jna marcello berkata...

yup Nr rasa mcm semlm baru bermula 2012 then tbe2 nak 2013
;|

bnyk target Na tak tercapai lagi ;c

BaNu Syah berkata...

tulaa x lama lgi dh tahun baru..wahh follower cik nur dh cecah 2000 lebih tahniah yer

kinara kinatara berkata...

kina jugak:)

banyak yang berlum tercapai..:)

Cinta Misteri berkata...

Stiap thn semua ada azam masing2. CiM pun sama. Alhamdulillah semua azam diprkenankan dgn tekad dan usaha.

Nur brsemangat. Jgn pernah brhnti brdoa dsrtakan dgn usaha utk mncapai azam yg di cita2kn

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

cpt jer ms berlalu kan nur...dh nk msk tahun baru pun kita...azam wani tahun br nk bg adik kt qalief muahahaha boleh mcm tu..

wan nurul hezrina berkata...

tulah akk pun azam taun depan nak simpan wit banyakkk2

jaakechik berkata...

jaa pun sama gak nur.. impian tahun depan nak kumpul duit byk2... nak saving byk2...hihi...pencapaian setakat ni? hrmm...mungkin sbb jaa dah mula sedar utk sambung belajar lagi kot. 1 pencapaian yg baik bagi jaa yg dah berkurun beku otak ni...hihi..

Si Matatajam berkata...

Banyak gak azam thn ni yg belum tercapai..hu hu..

shidaR berkata...

azam shida ade 5 tahun ni cuma 1 jer yg lepas huhuhu..xpe2 smbung 2013

fieda berkata...

makin meningkat usia..kak fieda taun depan nk trunkan berat..dah baik sgt ni.

fizafantagirO berkata...

masih ada lagi azam yg belum tercapai..semoga dimakbulkan olehNya..amin..

Dayana Bahar berkata...

nak jadi yang lebih baik dri tahun ni.. hehe

9n0L4 berkata...

haihhhh. cepat nye nak abis tahun. bile abis tahun, abis la cutiiiii. ;)

aku HaniAsyira berkata...

atil pun berazam taknak boros jgk.. banyak sgt xcapai lagi. tp harapan tahun dpn lagi baik kan

::CIK LYNN:: berkata...

2013 -> tahun yg ditunggu2 :)