Jumaat, 14 Disember 2012

Home » » Tazkirah Jumaat | Jihad

Tazkirah Jumaat | Jihad



SUMBER : Google ( Link tu tak dapat dikesan)



Kata Hati :
Tidak kiralah nafsu apa sekalipun,
Selagi kita pertahankan 
Selagi itulah jika berjihad ke arah kebaikan
InshaAllah...
.

35 ulasan:

izan mama mia berkata...

berlawan bermatian...

dya bunga berkata...

sama2 kita jaga hati..:)

Mrs Velentine berkata...

betul tue..nafsu ni mmg suka sikit nak kawal

Anis Nisa berkata...

Semoga kita sama-sama istiqomah berjihad ke arah kebaikan... :)

Dylla Abas berkata...

nafsu amarah yg paling utama yg mesti dilawan kan :)

are_lin@yu berkata...

mcm2 nafsu kna lawan kan..moga kita diberi kekuatan salam jumaat nur..

lelamaisara berkata...

insyaallah...

Iqa Syafiqa berkata...

nice sharing . . seseorg itu msti mgawal nfsunye,, =)

unsecretostory berkata...

Insha ALLAH :')
Salam Jumaat wat nur .

whitecappuccino berkata...

nafsu tiada batasan...

aku HaniAsyira berkata...

susah kan sebenarnya lawan nafsu daripada benda lain

nanieybarnieylurviey berkata...

ye betul nur.. nk melwan nafsu bukan mudah.. tp jika nak boleh je.. mcm2 jenis nafsu nk kena lawan..

Slm Jumaat Nur

hazwan hairy berkata...

betul! klo time puasa ini sgt perlu..hehe

Tihara berkata...

haah memang betul tu..jagalah hati, kerana hati sentiasa digoda..ingat Allah selalu :)

ayut berkata...

btul tu...sgt besar..

Deqla manjew berkata...

betul2... mari berjihad! :)

wan nurul hezrina berkata...

MEMANG BETUL bukannya mudah melawan nafsu..dalam diri kita ada nafsu yang menebal..bila kita dapat lawan memang kita peroleh kemenangan..semoga kita boleh melawan nafsu yang tak baik..insyaallah

akuamir berkata...

inshaaAllah.. :)

Solehah Shamsuddin berkata...

salam jumaat untuk cik nur.

Cinta Misteri berkata...

Betul tue,berjihatlah ke jalan Allah.kerana sekecil2 jihat sekiranyaianya ikhlas dengan hati yg sabar akan dipandang mulia.

Salam Jumaat Nur

caliph shuriken berkata...

nafsu ni ibarat kuda liar.. mmg amik byk masa nk jinakkan, huh...

Si Matatajam berkata...

Memang susah nak kawal nafsu ni kan Nur...

etuza berkata...

benar ...terbaik n3 cik nur!

Herman Bagus berkata...

Amin cik nur :)

NURUN berkata...

ya betul. kawal nafsu sendiri

Karukord Jagau's berkata...

InshaAllah...

Cik Aini berkata...

btul2..apa skali pun nafsu kena tahan..yg tu yg paling pnting kan Nur..
insyaallah..

Sue PeLik berkata...

betul tuh! setuju sangat. cik nur.

fieda berkata...

pompuan yg byk sgt nafsu..hihi

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

setuju sgt nur :-)

Chic Na berkata...

memerlukan kekuatan iman. InshaAllah. ;)

shidaR berkata...

setuju :)

Yana Libra berkata...

setuju..nafsu mmg susah utk dilawan..lagi2 kite perempuan ni yg ada 9 nafsu..huhu~

shuhadaothman berkata...

In shaa Allah nur. Hehe. Sedang mencuba :)

Miss u.

IntaNBerliaN berkata...

a'aa sama2 menjaga hati kita