Selasa, 11 Disember 2012

Home » , » Penagih Rindu

Penagih Rindu



PERHATIAN Nukilan "PENAGIH RINDU" adalah hak milik 
http://cahayacita2.blogspot.com/
Sebarang penyalinan semula tanpa izin penulis akan di ambil tindakan


p/s: Nukilan ini sudah terperap di dalam draf lebih dari 2 tahun.



PENAGIH RINDU


Aku adalah penagih,
Penagih rindu diufuk sepi,
Merangkak dalam kegelapan hati,
Mencari kerinduan yang kian menghilang.

Dicelahan lorong – lorong sepi
Terkapar – kapar aku sendirian
Menggelepar dalam lautan kesepian
Sedaya mengapai tepian yang ada
Demi mencari sekelumit rindu.

Menagih aku pada mereka
Bagi mendapatkan rindu yang pergi
Tiada siapa yang mahu memandang
Derita aku seorang penagih rindu
Ibarat mimpi yang tiada penghujung.

Hari esok menanti gundah
Menagih rindu yang kian alpa
Kemelut rasa kian menggila
Mengalir dalam hati yang berbelah dua
Terus mengharap rindu kembali di sisi.


Kata Hati :
 Nukilan ini hanya pernah disiarkan di laman Aksara Keraian 
2 tahun yang lalu....Dan sekarang hanya tinggal kenangan terindah.....!
.

36 ulasan:

lelamaisara berkata...

rindu sama sape tu nur..same akak ke..hehehhe

De Widiani berkata...

Assalamualaikum, Cik Nur...
izin baca-baca disini sambil menunggu adzan Dhuhur :)

Semoga hari ini menyenangkan untuk Cik Nur dan keluarga :D

Si Matatajam berkata...

Wah! Pandai Nur menukilkan kata2 indah camni..mesti lahir dr lubuk hati yg plg dlm..

dya bunga berkata...

lamanya terperap dlm draft..huhu

Dayana Bahar berkata...

Nukilan sendiri? Sungguh puitis...

Nyue berkata...

pandai cik nur berkarya..hehehe..antar majalah la..

Chic Na berkata...

rindu kat cikna ke nur? huhu.. lama peram entri ni. ;)

Mrs Velentine berkata...

berbakat..suka2

Deq's Qienz berkata...

lamanye kiv cik nur..nper lama sgt??hehee

Errah berkata...

pandainya nur..ini sajak ke apa ek..hehe..

Miss Zue berkata...

wahhhhhhhhhhhhhh sangat berbakat!

etuza berkata...

ada pesona sajak cik nur, bagus boleh berkarya...

LYAfrina berkata...

wahh.. nur seorg y pandai & berbakat dlm berpuitis

Herman Bagus berkata...

wah bagus nih cik nur

Dede Thea berkata...

Puisi yang indah,rasa hati ingin mengulang kata itu,
salam hangat dari yang jauh disana,
Cik Nur,,succes for you

Cik Yaya berkata...

derita merindu...

heeeeee =D rndu pda siapa tuuuu

aku HaniAsyira berkata...

hebat yea cik nur ni.. penagih rindu lagi

hazwan hairy berkata...

wah2 kemain aih.. :p

akuamir berkata...

hohh?? sampai 2 tahun?? ni mesti kes godek godek balik entry lame ni,haha

shidaR berkata...

kena amik mood baca nukilan tu :)

IntaNBerliaN berkata...

nur ni mmg pandai mengarang yer.. sedap2 kata2 dia..

nanieybarnieylurviey berkata...

moge esok kan bersinar

p/s: SMTI

Cik Aini berkata...

hehehe
pesanan penaja sebarang pnyalinan semula akn di ambil tindakan tu begerun lak baca..dah mcm court plak.haha

jaakechik berkata...

pandai betul lah nur bermain ngn kata2... mesti romantik ni kan? heee...

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

nice nur...nur cipta sendiri ker...hebatt la nur....

ayut berkata...

wah...pernah tersiar gitu...mmg best pon..kenangan tinggal :)

syiela berkata...

pandainya berpuisi.. congrats dear...

penatkan merindu seseorang

AyueJean berkata...

Wahhhhh...Puitis... =D

Encik H berkata...

well..nice choice of words..;)

Cinta Misteri berkata...

rindu yg tiada pemghujung...semoga Nur mendapat apa yg dihajat.

are_lin@yu berkata...

cantik bait2 ayat ;-)..done SOS ;-)

Deqla manjew berkata...

amboii puitisnyee.. penagih rindu xpe dear..jgn penagih dadah.. hahahaha

kinara kinatara berkata...

akak memang hebat dalam penulisan..:)

Yana Libra berkata...

bestlah cik nur :)

wan nurul hezrina berkata...

akk gak skang jadi penagih rindu..rindu pada org2 yang disayangi dan yang baru saja menghadap ilahi..rindu pada yang tlh pergi mmg tidak akan berbalas melainkan kita banyak2 sedekahkan yassin n al fatihah..tq nur ucap takziah arituh.terharu ramai yang mendoakan

fieda berkata...

wah..cayalah nur..