Khamis, 6 Disember 2012

Home » , » Kek Lobak Merah

Kek Lobak Merah





Selamat hari khamis buat semua. Harap kalian dalam keadaan sihat-sihat sentiasa hendakNYA. Alhamdulillah, kita masih bernafas dan berdiri teguh di bumiNYA ini. Syukur sangat-sangatkan.

Okeyh, hari ni nak ajak kalian semua memasak. Elok sangatlah kalau nak buat petang ni. Tambah-tambah cuti sekolahkan sekarang. Masak apa semua sold out..! Heeeee.....

Harap maklum..! Ini bukan resepi aku, tapi resepi ni aku rompak dari blogger yang pada mulanya aku ingatkan dia sombong tau. Tapi rupanya dia baikkkkk sangat..! #Tak percaya sila terjah sendiri ya..!

Sedia maklum juga, ini kali pertama aku buat kek lobak merah ni. Alhamdulillah, menjadi..! Kira resepi dari kakak angkat kakak coklat ni mudah dan yang paling penting ianya sedappppp..!!

Bahan-bahanya mudah je. Tapi macam biasa, aku sedikit derhaka pada resepi tu. Al-maklumlah, kat rumah tak ada minyak jagung. Jadi aku guna minyak masak je. 

Hasilnya....Tadda.....!!!




Sebelum menderhaka pada resepi, tu aku ada SMS tanya kakak coklat , boleh ke guna minyak masak. Katanya boleh, cuma kolestrol tinggilah. Ohh..itu saja bedanya.

Pada yang teringin nak mencuba, kalian bolehlah 
[KLIK SINI] untuk dapatkan resepi secara terperinci ya..! Serius...!! Memang tak rugi mencuba. Kek Lobak Merah yang aku buat ni, belum sampai malam, dah licin. Ternyata ianya sedappp banget..!

Di sebabkan kakak coklat sudi berkongsi resepi, dapat juga merasa kek lobak merah air tangan sendirikan..!
Apapun, terima kaseh ya Kakak Coklat...! 
Kata Hati : Sayang Cikna duakali (^_^)V
.

51 ulasan:

Mrs Velentine berkata...

wah nak try ni..hehehe

syiela berkata...

baru je nak minta sikit huhuhu.. nampak pun sedap tu

boni kacak berkata...

nak sikit boleh???hehehehe

Deqla manjew berkata...

hahaha... ayat kata hati tu mcm penah ku baca.. tp di mana ya??? :p
lobak merah?? sdp ke nur? deqla x mkn lobak arr....hihihi...

QasehnyaRania berkata...

wow..ni yg buatciksu nak cpat buat ni..
resepi dh ada..tpi tak terbuat2 lagi..

kalau lah pandai mcm chef ezani nk ja deko2 lobak2 ats kek tu..hihi

noornazuha berkata...

akak tak ada bakat langsung buat kek...memang hancussss laaaa......hehe

whitecappuccino berkata...

rajinnya...tak penah buat kek ni..

hazwan hairy berkata...

terliur plak tgk..haha..nk buat mls lah :p

izan mama mia berkata...

xpuas hati sbb nur tak tunjuk gambar kek yg dah dipotong...hihhi..mai pos sni sepotong yer

Nyue berkata...

wahhhhh..rajin nur....mesti sedappp.. ni..nak try buat..

wisata bakti alam berkata...

kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
semoga bisa jadi semangat
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

Mrs Mikko berkata...

waaaah,
nak buatlah kek ni..
mcm sedaaapp..
tengok pun dah tau kesedapannyaa..
huhu

IntaNBerliaN berkata...

kene terjah ni... akak mmg minat carrot cake ni

deq's qienz berkata...

sedapnyaa..nak sikittt

nur anis berkata...

wahh...kek lobak....

are_lin@yu berkata...

eh nur nti buat bwk g gath ya..hihi

UmmiSyarni berkata...

mcm best je.rajin sungguh baking2 yer.

Ctie Anis Nisa berkata...

wahhh..sedapp...pastu minum air lobak merah..sedapnyeee...

Tihara berkata...

as salam

bestnye dia pandai buat kek..mesti cedapp nih:)

ayut berkata...

carrot cake!kakak ayut suke..ayut biasa2x je..hihihi

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

mnyelerakan!!

Chic Na berkata...

perenggan kedua terakhir tu kek coklat ke kek carrot? haha.. sempat lg komen. dok tulis kakak coklat je kan sampai nama kek pun tertukar.

kakak coklat sgt terharu sbb adik nur sudi mencuba resepi yg tak seberapa tu. kihkihkih.. oh, credit to my kakak sbb ajarkan cikna buat kek tu. ok dah lulus nur, pasni boleh g kursus kawen. :P

lelamaisara berkata...

wow...gebu nampak kek awak tu nur....nak cikit....

unsecretostory berkata...

Nampak sodappp . Nyummm :p'

M@W@R Q@SeH berkata...

sedapnyaaaa...nk cikittt :)

Si Matatajam berkata...

Nur mai akak sepotong nak rasa ni...

kinara kinatara berkata...

huhuhu...nak jugak..kina dah lah suka lobak..:)

nanieybarnieylurviey berkata...

hehe... wahh sdp tu.. nani tak terbuat2 lgi kek ni.. :)

jeles nur dpt masak dpt baking.. grrrr

Eca Dwinky Asha berkata...

nak nak kek lobak.

Leeza dayasari [santai leeza] berkata...

Nk follow nie.

Herman Bagus berkata...

wah enak itu Cik , selamat malam dan salam sukses dari Hermanbagus

aku HaniAsyira berkata...

hari tu beli kek lobak ni tp tak sedap.. maybe kedai tu kot buat tak sedap.. cik nur dgn cik na buat mestilah sedap kan.. =)

pasal durian crepe tu, dah tanya kat kaunter dan dia buat muka pelik.. erkk..

kasihku abadi ada.. novel aisya sofea kan. kakak punya.. tapiiiiii.. entah kat mana.. hahaha.. bila ada novel baru, novel lama diketepikan..

Yana Libra berkata...

wah..rajin cik nur~ :)

saya kurang makan kek lobak merah ni..sedap ke?? huhu~

jaakechik berkata...

wahh menjadi! pandai la ciknur. rajin pulak baking kek yer..hihi. chic bukan sombong tp terlebih pendiam dan pemalu jer..hihi..

Ayuni berkata...

ske brownies lobak merah kat secret recipe....

etuza berkata...

dapat resepi baru...tq cik nur

ghani hendrika berkata...

wah enak bgt kayak nya,, bgi dong..

Arina Shamsul berkata...

nyum..nyumm..kak dah terbayang rasanya dik..fuhh mst sedap kan?

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

ah rajin nur...pos mai sikit..bukan wani yg nak qalief yg tingin hahahaha...cover xhengat walhal diri sendiri tringin wakaka

Cik Aini berkata...

wawawah..
rajin lah Nur masak2 bagai..nti wat la kek masak kita g ghatering nti ye...kahkahkah

kata hati : nk jugak rasa air tgn Nur.hahaha

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

yui sggh pg ya..

caliph shuriken berkata...

klau rabbit tgk mesti nk kek ni, hikk...

Jna marcello berkata...

sedappppppppppppppppppmya ;)

fizafantagirO berkata...

wahhh rajin cik nur :)

dya bunga berkata...

hujung mingu ni kena cuba ni

Nur Zulaikha berkata...

mcm sedap je..nk try la.. ^_^

BaNu Syah berkata...

sodap nyer.kek tuh pun nmpk cantik

Che Rosliza Che mat berkata...

mesti sedap cik nur buat hihihi

shidaR berkata...

wahhh..simple nya..nur nnt blh kirim kat shida skit kita kn dekat jer ^_^

LYAfrina berkata...

rajinnyer nur..lya klo bab2 nk buat kek mmg x past r.. tkut mcuba..

wan nurul hezrina berkata...

kak ipar nurul suka sangat buat kek carrot neh..tapi nurul kurang gemar plak suka kek ceklat lagi