Selasa, 23 Oktober 2012

Home » » .:: Masalah Itu Normal ::.

.:: Masalah Itu Normal ::.






Setiap manusia normal punya masalah tersendirikan. Kenapa aku kata manusia normal..? Sebab yang tak ada masalah itulah yang tak normal. 

Tapi ada ke manusia yang tidak punya masalah di duniaNYA ini..?

Jika ada, alhamdulilah. Anda insan yang terpilih dari tidak bergelumang dengan segala permasalahan dunia.

Aku akui, kita memang tak boleh lari dari masalahkan. Kalau betul-betul lari pun, sebenarnya itu bukanlah satu tindakan yang bijak. Sebab semakin jauh kita lari, masalah itu tetap dan masih ada.

Jadi perkara yang bijak, adalah hadapi segala masalah yang kita hadapi dengan tenang dan aman sentosa.

Walaupun bunyinya agar sukar bagi manusia yang menghadapi masalah besar, tapi aku yakin kalian pasti boleh.

Sebab setiap masalah pasti ada jalan penyelesaiannya bukan..? #Ayat ini sangat sinonim untuk mereka-mereka yang di timpa masalahkan. Termasuklah aku..!

Cuma cara kita menyelesaikannya je kita tak tahu. Yang pasti ada penyelesaiannya. Maka berusahalah untuk selesaikan segala masalah yang kita hadapi.

Ketika ini aku juga sedang mengalami masalah.  Apa yang aku cita-citakan adalah ingin lari dari sini seandainya segala masalah selesai. #Bukan lari dari masalah ye..Dah selesai baru nak lari..heee...

Tapi Cuma cita-cita dan angan-angan je. Sebab lari bukan pekara yang mudah weh.!  Kena pakai duit banyak ooo..! Buat paspot lagi, beli tiket kapal terbang lagi, hotel lagi, makan lagi..

Aiyoookk....!

Bukan selesai masalah ni, tapi cari masalah baru namanya ni..! hehehehe. Makanya jangan contohi cita-cita aku yang tah hape-hape ni.

Kalau dalam drama bolehlah kan..Tengah hari selesai masalah, Tup-tup  petang terus nak terbang ke Colombia..! #Nama pun drama kan..!

Tapi kalau aku betul-betul nak lari, ada sesiapa ke nak ikut...? Heeeee.....

Moral di sebalik entry ini, sebaiknya berdoa dan mengadulah pada DIA…Itukan lebih afdal.



Kata Hati : Destinasi di rahsiakan jika aku bawa diri…!

.

42 ulasan:

aku HaniAsyira berkata...

mcm taw2 je cik nur atil tgah serabut.. hu~~~

ada ei org yg xda masalah??

StuntWomanWho :) berkata...

yaa . betul tu :) lari dari masalah bukan jalan penyelesaian (:

LYAfrina berkata...

setuju..

setiap org ada masalah...masalah y +ve... bagus dlm memajukan diri... tp... seseorg tu harus bijak utk settlekan masalah...

Akh Joko berkata...

siip, betul sekali..
keep spirit.. (:

Mieya Atiera berkata...

lahai.. takkan sampai nak bawa diri pulak Cik Nur

Deqla manjew berkata...

masalah itu problem..nk lari watpe? masalah tu dok kejar gak nnti...huhu...rasanya takde manusia xde masalah..smuanya pasti lalui..kalo xde masalah mcm x best lak idop ni..mmg x normal mcm normala tu kan.. hahaha.. (ade kaitankah??) :p

nanieybarnieylurviey berkata...

tersurat dan tersirat isinye :) mau bercuti lagi ke??
semoga segala permasalah dpt diselesaikan.. termasuk diri yg mengomen ini.. fuhh.. Aameen.

are_lin@yu berkata...

setuju cik nur ;-)..setiap masalah ada hikmanya,ada penyelesaiannya..

Ayuni berkata...

jgn lari dr masalah, selesaikan masalah.....

hazwan hairy berkata...

ya betul setiap org ada mslah sndri dan semua tu ada jalan tuk kita selesaiakn..

izan mama mia berkata...

dtg menyokong entry nur....likelie..betul lah tu nur,..masalah mematangkan kita,...jgn cpt mengalah..jd lebih power...

unsecretostory berkata...

Kena selalu ingat jugak , klaw kita rasa ada masalah kena pikir ad org lagi bsar masalahnya kat luar tue :)

*Lari nak pegi mana ? Nak ikut ehh ^^

Nyue berkata...

masalah semkain bertambah jika kita lari...kekal dan hadapi lah...

huhu...jgn lari lama2..nty rindu plak..eehhehe

kinara kinatara berkata...

hamboi jauh nya..sampai nak lari2 nyh..huhu:)

betul x normal law cdek masalah

Tihara berkata...

as salam

pernah satu ketika, buntu sgt bila tetiba ada masalah yg mcm berat sgt, pernah samapi terpengsan..bila istigfar banyak2..tetiba juga ada kekuatan untuk selesaikannya..point dia jgn biar problem tu makan kita..kita kena makan dia dgn tawakal kepadaNya..insya Allah

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

semua org ada masalah nur...tiap masalah tu ada jln selesainya :)

Chic Na berkata...

hadapi masalah dengan tenang ok. hidup tak mencabar kalau takde masalah. hehe..

bawak cikna sekali nur. huhu..

lelamaisara berkata...

nak lari kemana tu nur...tak nak ikut la..hehehhehe

Che Rosliza Che mat berkata...

betul tue cik nur...kalau tiada masalah tak normal orang tue kikiki

fieda berkata...

kak fieda sgt takut nk hadapi masalah2 besar..syukur la buat masa ni takder lagi hadapi masalah2 yg besar..

Mrs Velentine berkata...

setuju berdoa pada DIA lebih afdal

Ctie Anis Nisa berkata...

setiap masalah ade hikmah disebaliknya..redha & minta pade Allah diringankan segala maslah..itu yg sebaiknya..

#nak gi columbia jgn lupe ajak nisa eh..hihihi..:p#

Cik Siti berkata...

segalanya yang berlaku adalah ujian dari-Nya...mungkin ade hikmah di sebalik nya...

Eca Dwinky Asha berkata...

jauh benar bawak diri ke columbia tue...hehehe

9n0L4 berkata...

nak gi korea ke cik nur? hehe. nak ikuttttttt. ;)

jaakechik berkata...

betul tu, org tu kaya ke, miskin ke, masalah tetap ada, beza nya samada kecik atau besar saja. kan? setuju ngn ciknur, yg terbaik sekali, mengadulah pada ALLAH....

Detective Fiqa berkata...

masalah :) setiap masalah yg dtg tu membuatkankita lebih matang kan ? :D

teha berkata...

normal laa kan ade prob.. hehehe :)

boni kacak berkata...

hanya kepada DIa kita berserah :)

Si Matatajam berkata...

Mai sini share ngan kak M..takmo la lari2.. Bukan selesai masalah pun..

Karukord Jagau's berkata...

sabar dan tenang...yg penting jgn emosi ^___^

Miss BaNu berkata...

nur nk lari ker nk ikut hehe...betul setuju dgn nur

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

singgah jenguk nur :)

Jue Jaynee berkata...

betul tu berdoa..
tap share kat sini boleh mengurangkan rasa tu

ghani berkata...

ngga ada manusia di dunia ini yg ngga punya masalah, tergantung kita menyikapi msalah tersebut..

Cik Aini berkata...

haish
semacam je bunyik nya..
alah kalo nk larik ajk lah ai sama,ai boleh teman..hehehe tp kalo lari sapa nk jg dapur kabinet saujana?mesti abg indon tu sedih,mai cari dah xde dah kwn dia.hahaha

psst! tu hospital kan kat blkg tu?nur sakit ke?

Arina Shamsul berkata...

Ya ayat terahir itu kak paling suka ..

Masalah itulah problemnya dik..hehehehe
Ada tiket hotel segala tu....macam nak terbang tempat jauh je..nak ikuttt..

Nak tambah masalah lagi..hahaha.

caliph shuriken berkata...

yup, masalah itu problem.. problem itu masalah, huh...

Herman Bagus berkata...

betul betul betul.. ditunggu kunjungan baliknya ya

Yana Libra berkata...

watpe kat hospital tu cik nur?

YaYaNsMuM a.k.a YM berkata...

Yes...Berdepan dengan masalah itu sendiri lagi baik, Nur...insyaallah, Allah selalu bersama kita...:)

wan nurul hezrina berkata...

insyaallah setiap mslah ada jalan penyelesaiannya..kalau takder mslah kita takkan matang n pengalaman itulah mendewasakan kita n buat kita lebih kuat..