Sabtu, 6 Oktober 2012

Home » .:: Ringkas Tapi Sedappp...! ::.

.:: Ringkas Tapi Sedappp...! ::.





Selamat hari sabtu semua..!
Biasalah, bila hujung minggu je dunia blogging jadi sunyi sepi tanpa derapan pengunjung-pengunjung.

Haisshh..memey bosanlah..!
Dah le bosan, tak ada idea pula nak taip entry.

Grrrr...bertambah-tambah-tambah-tambah bosanlah jadinya.
#Deyy..berapa banyak tambah daaa..!

Jadi tengah duk bosan-bosan tu, 
Aku godek-godeklah gambar-gambar lama yang duk senyap dalam folder.

Makanya terjumpalah gambar yang aku tepek kat atas entry ni.
Perghhh..memang terus jadi lapo dibuatnya..!

Lama kot tak masak masakan macam tu.
Walaupun kelihatan 'Oily' tapi sekali sekala menjamahnya memang terangkat..!

Nak-nak pula terung goreng belacan tu. #selalu dengar kangkung goreng belacan je kan..!
Makan dengan nasi panas..Perghhhhh...!

Kali terakhir menu di atas di masak adalah pada 20 Mei 2012.
Lepas tu sampai sekarang belum ulang lagi.

Tapi bila tengok gambar ni, terasa macam nak masaklah nanti.
Tapi resepi terung goreng belacan tu, aku lupalah..!
Lepas ni, kena tanya sepupulah, sebab dia yang ajar...Heee..

Okayhlah..lahir juga entry hari sabtu ni.
Esok entah ada entah tidak entry yang lahir. #kalau malas sudah tentu la tak adeeee..!



Kata Hati : 
Tengok gambar makanan tengah hujan macam ni, 
Boleh bikin perut berdondang sayang lorr..!
.

49 ulasan:

Che Rosliza Che mat berkata...

kebiasaannya...lauk simple yg sedap...

dEdEQ dE wIshEs berkata...

WOTWOT .. YUMMY .. RINGKAS TP MAMPU WAT AIR LIUR BERJEJEY .. HAHA

~didiey~ berkata...

sambal belacan tu buat sy terliur lah..

Ctie Anis Nisa berkata...

aduhhhh......aduhhh nur...tang sambal tu haaa...terliur ni... >,<

Mieya Atiera berkata...

sambal belacan tu nampak betul2 mengancam. lagi2 mak dengan ikan tu

nanieybarnieylurviey berkata...

Ble weekend, ramai yg menyepi :)
Lapar la plak tgk lauk tu. sedap. Cume satu je nani xmkn. Sambal belacan :) hehe.

Mkn panas2 time hujan mmg heaven.. Arghhhh lapar la plak :)

Mieya Atiera berkata...

sambal belacan tu nampak betul2 mengancam. lagi2 makan dengan ikan tu.

Suara Hati berkata...

uiihh..terliur sy hihi dgn sambal belacan tu :D

Zierwa Zainal berkata...

ok la tu.. yg simple tu sbnrnya sgr sdap.. hehe

Chic Na berkata...

ape lagi nur. balik keja kang terus masuk dapur la. huhu..

Azza Afdzal berkata...

sambal tumis ikan...sedap!!!!

wawa abdullah berkata...

sedapnye~~ wawa pun lapa skli tau tgk mknn tu..huhu :)

Si Matatajam berkata...

Kak M tengok pun rasa laporrrrrr...

Cik Aini berkata...

hehehe
mmg lapo lah kalo tgk cik nur ooii..
apakata nti ai g sana pastu ciknur masak nak?bleh la juga rs2 air tgn ciknur kita ni ha.hehehe

Ismi Iman berkata...

sedapnyer smbl belacan 2

Everything's Everythings berkata...

Sedap owh ikan goreng makan dgn sambal belacan ni ;9

Tanpa Nama berkata...

dapnyaaaa..!

Ayuni berkata...

nmpk cedap....

Safuraa Abdul Rashid berkata...

sy ske terung cmtu goreng cili padi, letak ikan blis tumbuk sket..wow, mmg trangkat..heheehe.. :)

Sue PeLik berkata...

yang ringkas tu kadang2 lebih sedap kan?? uhuhuhu

Eca Dwinky Asha berkata...

tgh diet tgh diet...jgn bgi tgk gmbr masak2.hahaha

izan mama mia berkata...

selalunya lauk simple makan bertambah..hihi

Zaza Ridzlan berkata...

sedapnya nur...kalau ada petai n jering lg syok..hehe

Yana Libra berkata...

sedap tgk..ikan goreng tu pun cam sedap je..hehe~

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

ok mmg sedap n sudah kecur liur hahaha

caliph shuriken berkata...

klau mamam kailan ikan masin lagi sedap ^___^

9n0L4 berkata...

siap label name menu tu. hehe.

jaakechik berkata...

laparnya...dah ler jaa singgah sini tgh2 malam..adoii...

are_lin@yu berkata...

alahai terliur dh ni ayu tgk..lma tak mkn..huhu

YaYaNsMuM a.k.a YM berkata...

Memang sedappp!Simple je, tapi klu YM ni mesti makan bertambah ni...hehehe.

boni kacak berkata...

wah..lama tak makan sambal belacan..sedap tu...

Hans berkata...

fuh
oily ke tak janji den dah lapar tgok pic makanan nih
hahaha

aku HaniAsyira berkata...

walaupun dah mkn tp tgk jadi kecur air liur.. rasa nak amik nasi putih pastu amik lauk dkt entry ni.. boleh??

Deq's Qienz berkata...

Wahh mmg sedap la masakan nih..sy pon suke masakn yg simple nih..brtambah2 kalo mkn.hikhik

Shasha Yacob berkata...

eh, sedap la pulok. walaupun makanan biasa biasa. tetap meneyleerakan . emm

lelamaisara berkata...

La lupe ke resepinye ..baru nak mintak kat nur..mcm sodap aje bunyiknye tu....

zila manaf berkata...

meriahnye nyummehhhh

aReLaN berkata...

memang berdondang sayang la perut ni jadinya.wuuuuu

kinara kinatara berkata...

kina follow sini jugak cik nur:)

fieda berkata...

terliur kak fieda tgk..

shuhadaothman berkata...

wah wah wah! nnti bila masak lagi jgn lupa jmput shu p umah taw. haha :P

shuhadaothman berkata...

wah wah wah! nnti bila masak lagi jgn lupa jmput shu p umah taw. haha :P

shuhadaothman berkata...

wah wah wah! nnti bila masak lagi jgn lupa jmput shu p umah taw. haha :P

IntaNBerliaN berkata...

lauk yg simple camnilah yg sedapnya.. nak2 mkn ramai2 + panas... sedap :-)

fizafantagirO berkata...

nyum nyum , sambal belacan :)

Masz Sidek berkata...

lauk yg paling ringkas dan simplelah... lauk yg paling sedap...

Deqla manjew berkata...

ni kalo mkn ngan nasik panas2.. perghhh.. terbaikkkk... lagi2 pekena sambal tempoyak.. my feveret!!

wan nurul hezrina berkata...

selalunyakan kalaulah makanan simple mmg bertambah2 nasiknyer

::CIK LYNN:: berkata...

fuhhh...memang sempoi...