Selasa, 5 Jun 2012

Home » » .:: Betul Ke...? ::.

.:: Betul Ke...? ::.





Alhamdulillah..!
Dapat juga keluarkan entry hari ni.

Al-maklumlah, lama dah tak mengadap lappy ni.
Jadi bila dah lama bercuti, nak mulakan satu kerja yang di tinggalkan tu, punyalah malas...!

Mood hilang entah kemana.
Pujuk punya pujuk, maka terhasillah entry ini.

Cuba tengok tajuk entry sekali lagi.
Nampakkan, ada sedikit kemusykilan di situkan?

Mana taknya, soalan tak ada, tiba-tiba je "BETUL KE?"
Pelik...pelikkk...Ye dak..!

Tapi jangan pelik lelama, sebab soalannya ada ni. Heeeee.... 

Ingat...! Entry ini tiada niat lain, melainkan sekadar suka-suka.
Jangan pula ada yang tersalah faham pula nanti ye..!

Betul ke orang kata kalau kita ambil sirih senyap-senyap dalam satu  perkhawinan atau pertunangan seseorang, lepas tu kita akan kawin...?

Betul ke kalau kita minum lebihan air minuman pengantin juga kita akan bertemu jodoh...?

Persoalannya..betul ke...?

Atau kalian semua ada dengan petua yang pelik-pelik lagi pasal jodoh...?
Kongsikanlah..... 



Kata Hati : 
Hakikat sebenarnya, ALLAH Maha Mengetahuikan...! 
Untuk entry ni, baca boleh..Percaya jangan...!

.

45 ulasan:

aku HaniAsyira berkata...

jodoh pertemuan di tangan Allah.. =)

Deqla manjew berkata...

entah la...tu semua keja Allah...Dia telah tetapkan jodoh kita siapa dan bila...hurm, cantiklah gubahan mas kawen tu...nur buat eh??

~Sweet Honesty~ berkata...

kalo ikut petua nenek sweety, bunga rampai yg dah di tabur kt pengantin tu yg dia ambik n bagi kt sweety..
Setiap kali ada kawin, msti ada bunga rampai tuk sweety..

kesannya... smpai sekarang tak kawin2..muahahahaha

azzra berkata...

cuba dulu baru tau petua orang tua tua ni kadang kadang ada ianye..tapi kita hanya berusaha semuanya jodoh pertemuan ditangan Allah..tak salah mencuba cuma jangan terlalu percaya kerana takut mengundang kurafat pulak...orang tua tua lebih dulu makn gramnye..heheh apapun semua yang dirancang pasti ada keajaibannye..insyaallah...

Miss BaNu berkata...

heheehe pernah dengar..tapi x tahu la betul ke tidak..ada gak yg kata kalau pegang bunga yg dipegang pengantin perempuan akan bertemu jodohnya..tpi ntahlaaa..haha kena tanya pada yg pakar ni hehe

are_lin@yu berkata...

first time ayu dengar nur..hehe

Aine Ainun berkata...

Kalo kita percaya betul la,
kalo x percaya x betul...

Tp, akak kurg suka nk mempercayainya...;)

Wanieys berkata...

haha tak tau plak betul ker tak..kena cuba baru tau hihi

nanieybarnieylurviey berkata...

first time dengar pasal ni.. lepas ni leh terjah google.. mne tahu ada yg pernah citer pasal ni :)

9n0L4 berkata...

takde petua yg lain selain doa. ;)

dyabunga berkata...

dya tak tahu lh..haha..rasanya mcm xbetul je

nur anis berkata...

rasanya kepercayaan orang dulu-dulu je ni..

Masha Meisters berkata...

Masha cume pernah dengar kalau ambik sirih dye senyap2 nak kawin nanti ada seri...huhu...xtau la..hehe

NY berkata...

pnh dgr petua org kata ambil sikit sirih dari sirih junjung pgntin senyap2 dan makan..pnh curi sikit tp x makan pun..tu cuma kata org tua2.pe pun berbalik pd ketentuan ALLAH.. :)

Yumida berkata...

aaa...1st time dgr ni sis...
byk kn petua org tua nih..

jaakechik berkata...

jgn percaya benda mengarut tu. bserah pada qada dan qadar.

Masz Sidek berkata...

Nur sy ada dengar petua dr org tua... betul atau tak... tak tahulah...

org tu kata kalau kita jadi pengapit... giliran kita pula lepas tu jadi pengantin... sy dah 2 kali jadi pengapit... dah nak masuk tiga kali... tp sy belum jugak jd pengantin...hihihi

lagi satu... ada yg kata... anak dara tak elok jadi pengapit... nanti lambat kahwin dan hilang seri muka...

mana satu ni... sy jadi keliru...

akhirnya dgn hati yg tenang sy pun berkata kat diri sy... jodoh tu rahsia ALLAH...

lelamaisara berkata...

haah...akak ada jugak cube petua ni...heeee...

tak lame memang jodoh akak sampai...heeee..tapi kebetulan kot...:)

Che Rosliza Che mat berkata...

Selalu jugak dengar orang tua cakap...Betul ke tidak akak pun tak tahu..hihihi

Noor berkata...

btul ke apa yg sy bca ni?hihi..

Cik Penguin_Solehah berkata...

haha,tak tahu lah tips tentang jodoh ni..kecil lagi =p #yeah,kak nur dah mncul balik=)

Chic Na berkata...

pernah jgk dgr yg sireh tu tp tak pernah buat lg. hehehe.. xtaula sejauh mana kebenarannya. tu mesti petua org dulu2 kan. :)

izan mama mia berkata...

jodoh telah ditentukan..takkan nak minum air lebih org kot...huhuhhu
cik nur muda lagi kot...tu tak bertemu jodoh lagi..hikhik..berapa umur ciknur yer..mama tgk cam muda lagi..

fizafantagirO berkata...

hik hik hik .. tak penah dengar plak akak .. :p Lama xnampak jejak Cik Nur , bercuti rupanya ;)

Ayuni berkata...

hikhik, Cik Nur trylh, maybe btul....

Deru Ombak berkata...

Kekekkeke..
Nur,, anty taktau la betul ke idak..

Ate,, betul ke?

misluvcoklat berkata...

baru first time dengar bnda ni.
so tiktaw la betul ke tak..hee~

#jodoh di tgn tuhan :)

LYAfrina berkata...

hehe.. biasala...nak ambik mood tu payah sket..tp bla mood dah dtg..bereh la...

jodoh tu semuanya ditangan tuhan.. tp sbg manusia kna usha.. pasal tu x sure la..tp kalo btl pon.. semuanya kebetulan..

IntaNBerliaN berkata...

akak pnh dgr psl sireh tu tp xpasti kebenarannya..

Yana Libra berkata...

saya pun pernah dgr yg pasal curi daun sirih junjung tu..tp saya takutlah nak buat..huhu~~ :p

aReLaN berkata...

tak pernah tau lak pasal benda2 tu.hehehe...kalau dah jodoh tak ke mana la.

aReLaN berkata...

tak pernah tau lak pasal benda2 tu.hehehe...kalau dah jodoh tak ke mana la.

etuza berkata...

setiap kita ditakdirkan jodoh oleh yanga maha kuasa. kita merancang Allah t=yg menentukannya ya..

Si Matatajam berkata...

Iskh2 tak percaya la M benda2 bidaah ni. Amalan2 yang tak pernah Nabi kita suruh. Dah tu takda dlm AlQuran. Jgn percaya yg bukan2 tau.

::CIK LYNN:: berkata...

cik lynn xpenah dengar lagi cmtu...=)

ecadwinkyasha berkata...

nk kata betul,maybe kebetulan juga kan?....jgn percaya sgt,takut jdi syirik.

btw,kt sabah..bugis terutamanya...mcm tu la..cuma bgi bugis,dorg ambil beras kuning..masa nak hntr brg hntran tu,mmg ada beras kuning tu la...so,sapa yg xde bf ke,xkawen2 ke..mmg digalakkan ambil.malah,berlumba2 dorg ambil...ne housemate yg cakap la....eca bukan bugis.ehehe

IntaNBerliaN berkata...

singgah pagi.. :-)

N.Aima K berkata...

tak pernah lagi saya dengar petua tu..hik hik hik..

Hans berkata...

merepek jer lah tu...
hahaha
xada maknanya ambil sirih tu lepas tu kita pula kahwin

Nyue berkata...

Ishh..betol ke? jgn percaya sgt...kdng2 benda cm itu kebetulan jerr..hehehe

Ummi Iman berkata...

Kalau dah sampai seru... Jadi je ;)

cendol berkata...

haha mmg petua pelik2 je..but i like the last wordlah,!!
baca boleh,percaye jgn !

Solehah Shamsuddin berkata...

erkk solehah pn xtau cik nur.sbb solehah ssh sket nak percaya sume ni.

yana halim berkata...

entah le...x pernah buat pun, kawen jugak.. ngeeee...

wan nurul hezrina berkata...

huhu jgn percaya sangat nur..sbb yang mengatur mmg kita yang kata jadik atau tak cuma Allah..hehe adaker yang curik sirih?