Selasa, 12 Jun 2012

Home » » .:: Dugaan...Dugaan..! ::.

.:: Dugaan...Dugaan..! ::.





Selamat hari Selasa....!

Apa khabar kalian hari ni..? 
Ingat...kalau tak sihat, cepat-cepat jumpa doktor ya..!

Mula-mula baca tajuk entry,
Lepas tu tengok pula gambar ais jus oren tu.
Pasti kalian tahu dugaan apa untuk aku kali ni kan..?

Al-maklonglah cuaca panas sekarang ni,
Asal terpandang ais je, tergodalah jawabnya.

Asal tergoda je, terpandang aislah tu. ekekekeh..
Dugaan tu, memang luar biasa hebat..!

Kalau tekak ni dah sihat seratus lima puluh peratus,
Dah lama dah aku teguk laju-laju apa-apa ais pun.

Tapi bila memandangkan nak teguk air suam pun perit kemain,
Maka terbatal terus niat nak teguk segala jenis air yang berais..!

Cuaca sekarang ni memang luar biasa panaskan.
Bandar warisan dulunya dikenali sebagai kawasan lembab pun
Dah jarang hujan.

Fuhhhh...semua ni dugaankan....

Sekarang ni aku sedang hirup Air Mata Kucing .
Sampai ke tempat kerja aku bawa air ni.
Dengan harapan tekak segera pulih..!

Ada dia antara kalian yang sakit tekak juga ke..?
Cubalah air mata kucing.... InsyaALLAH ok.

Tak cuba, tak tahukan...?


Kata Hati : Kalau nak cepat baik, kenalah berkorban sikitkan..kan..kan...


.

32 ulasan:

nanieybarnieylurviey berkata...

HARAP CIK NUR X LANGGAR PANTANG :)
SEMOGA CEPAT SEMBUH TEKAKNYE!!

Yana Libra berkata...

jangan minum ais ok~~~ :)

~Sweet Honesty~ berkata...

alahaii.. time flu n batuk, tgk ais tuh..mmg mengidamla cik sweety.. kejam sungguh kamu cik nurrrr!!!

Wanieys berkata...

hehe...xpernah minum air mata kucing....tp wani dugaan gak tgk air oren tu sbb posa hr ni hihii

Deqla manjew berkata...

deqla ni jenis degil la nur..kalo sakit pun deqla belasah jew...hihih...sebnrnya ais ni lg buat rasa panas..skrg ni nk tdo mlm pun pns..pasang aircond slalu pun x elok jugak utk keshtn kan?? haishh

hairy berkata...

baru baik stelah smggu demam..hehe..smga cpt smbuh..

noornazuha berkata...

memang panas yg luar biasa..lapisan ozon yg semakin nipis kot..kdg2 rasa nk tdo dlm keta bia ada ekon..x tahan sgt panas..malam2 berpeluh..subuh pun panas....harap hujan la petang2 kan...kena byk minum air Barli mcm ni

lelamaisara berkata...

cuace panas tgok air macam ni memang satu dugaan tu...:)

Masz Sidek berkata...

cuaca sekarang mamang panas nur...
sy kat opis siap on aircon dan kipas... hehehe

BERT berkata...

sakit tekak minom ais?? hihi samela.. tapi kalo dh x thn tu telan strepsil jugak hihi

Deq's Qienz berkata...

sedap kew air mata kucin..prng mkn skali tak sedap pon..lagipon sy xmkn buah mata kucin :)

Masha Meisters berkata...

air mata kucing? ou...baru ku tahu cik nur...kiki...makasih ya!

Rohani Hashim berkata...

hany lunch dgn epal susu hari ni. sedappp jer tgh tgh panas.

LELAKI INI berkata...

interested into this blog..
so, i dah follow!


btw, moga cepat sembuh okeyh!

Mieya Atiera berkata...

Semoga Cik Nur cepat sembuh ye :)

dyabunga berkata...

sedap ke air mata kucing? dya kalau sakit tekak mam aiskrim mcd je..hihihi

dyabunga berkata...

sedap ke air mata kucing? dya kalau sakit tekak mam aiskrim mcd je..hihihi

IntaNBerliaN berkata...

dugaan utk akak gak ni... tgh2 pns n pose camni... ;-)

Deru Ombak berkata...

Salam Nur,,
Demam x Baek lagi?
Jgn sentuh ais. Jgn pandang. Jgn sebut. Haaaaaa!! Esok baek la tekak tu nanti..

sharifah syazwani berkata...

sakit tekak ehh , cepat sembuh yea :)

Yumida berkata...

hope sis semakin sihat..air tu mmg menggoda...

klo rs sakit tekak semasa menelan air liur..kemungkinan kena infection..so ambik pil antibiotik..insyaAllah..segera sembuh

Sally Yatiey berkata...

Sengsara kalau sakit tekak ni. hee.
Lama dah tak sakit tekak :D
Banyakkan minum air, Cik Nur ^_^

fizafantagirO berkata...

owhh .. air mata kucing elok utk sakit tekak ye Cik Nur ? petua baru ni :)

Che Rosliza Che mat berkata...

hahaha...hanya menjamu mata jerlah....

Cik Aini Lavender's berkata...

sedap ke ciknur air mata kucing?
mana sedap kalo dgn oren jus?hahaha
moga cepat sembuh ye ciknur :)

Arina Shamsul berkata...

alolo..cian dia..takpe dik..air ais tu pun bukannya baik untuk kesihatan..takyah nak tergoda2 goda la.hahaha.

Nyue berkata...

nyue mmg pengemar ais yg terhebat..ahahha xkira pg,ptg,malam,,,sejuk kemarau terlampau laa

Hasrina berkata...

seksakan sakit tekak

Chic Na berkata...

jgn sesekali teguk ais tu ye nur. huhu.. oo air mata kucing boleh sihatkan sakit tekak ek. boleh try nanti. ;)

9n0L4 berkata...

bertimpa timpa pulak saket cik nur ye. tapi mesti dah baik tu, dpt BE kan. hehehe.

Ummi Iman berkata...

akak kumur2 dgn bactidol je. Terus ok. Tapi selsema masih tak hilang lg. Dah sangkut. Degil nak hilang.

ZiErWa zAiNaL berkata...

tgk gmbr pun dah terliur... haha