Sabtu, 28 Julai 2012

Home » » .:: Dugaan Mula Dirasai ::.

.:: Dugaan Mula Dirasai ::.





8 Ramadhan 1433H.

Alhamdulillah, masih di berikan kesempatan terus berada di sini.
Syukran YaALLAH....

Nampak tak gambar kat atas..?
Si bulat memang over tau..!
Ngalahkan orang puasa letihnya..!

Kalian sudah terasa dugaan bulan puasa bagi tahun ini..?
Kami di sini sedang merasainya.

Sudah berapa hari bandar warisan tidak di basahi hujan.
Memang terasa sungguh bahang panas yang terpancar.

Berbeza awal Ramadhan lalu, Bandar Warisan dibasahi hujan.
Sejuk je rasa...memang nyaman betul..!

Tapi sekarang ni memang panas betull...!
Angin sepoi-sepoi pun bertiup membawa haba panas menerpa pipi.
Memang tergugat iman bila terlihat anak kecil menghirup ais dengan rakusnya..!

Semua ini dugaankan. 
Dengan cara ini DIA menguji kita.
Mahu dilihatNYA setakat mana kita mampu menahan ujian yang di beriNYA.

Macam mana dengan cuaca di tempat kalian..?
Ada yang berhari-hari dibasahi hujan ke..?

Bersyukurlah apa situasi pun.
Kerana bersyukur itu salah satu tanda kita berterima kaseh denganNYA...
InsyaALLAH....


Kata Hati : Bila tengok bulat tidur, mata aku pun dah macam mengantuk je nih...!...huhuhu.
.

46 ulasan:

C'Jai berkata...

Di tempat akak ni pun terasa bahang kepanasan sang matahari...:)

Razil Tahir berkata...

Dugaan saya 1st time ramadhan kaki retak tak boleh jalan. Alhamdulillah dah beransur pulih. Huhuhu

aku HaniAsyira berkata...

selamat berpuasa cik nur!!

Aine Ainun berkata...

kan NUR...
akak kerap sakit kepala panas2 ni...

Mak akak kate, kat johor pun dah panas terik..myb same je kat mane2...

Cendol berkata...

wahhh lena nye dia tido.comel je.
kat ipoh pn panas skrg.betul la kan,kene bersyukur.ade hikmahnye..panas2 baju cpt kering kan..hehe..kalo hujan2 sedap tido.kehkehkeh

~LoVE PiNk~ berkata...

betul2..

musim sgt panas skrg..klu kua uma mate xleh bukak sebab matehari cam ade atas kepala jer..

dugaannn

Nadia Elena berkata...

yup, banyakkan bersyukur..
no matter what, puasa tetap puasa.. tak kira apa jua dugaan, semoga tabah menghadapinya..

salam ramdhan.. =)

jaakechik berkata...

sini kdg2 panas melampau, tp kdg2 hujan jugak. x menentu laa cik nur.. mmg dugaan bulan puasa.

nanieybarnieylurviey berkata...

kt kl area lembah pantai ni siang panas la.. tp mlm ok la xde la panas mcm bulan lepas.. tidur x berselimut..

ada lgi dugaan utk org tmpt tertentu.. TAK DE AIR.. stress tu x dpt nk masak.. sian plak tgk dorang post dlm fb mkn guna pinggan kertas..

Si Matatajam berkata...

Kat umah M ni pm panas gak tapi terlalu terik...tak pa cik Nur dugaan ja tu.. Sabaq2..

Errah berkata...

tmpt errah siang hari panas sgt2 malam2 kilat petir hujan semua..

etuza berkata...

kalau mejelang pagi time sahur di Keningau Sabah punyalah sejuk cik nur, maca ais ja tu air paip. Kebetulan air paip tu dari mata air kaki bukit. Jam 12 thari hingga jam 2.00 petang panalah juga sini..cukup terasa ujian berpuasa muali hari ini..

whitecappuccino berkata...

memang cuaca panas amat sekarang. lapar n dahaga tak sangt tapi mengantuk tu menjadi2.

Kasih Salina berkata...

salam ramadhan..betol la sekarang tak ujan dah..awal bulan puasa dulu memang hujan..

jaakechik berkata...

sini kdg2 panas melampau, tp kdg2 hujan jugak. x menentu laa cik nur.. mmg dugaan bulan puasa.

caliph shuriken berkata...

area utara ni dh byk hari x ujan.. agak panas skrg, huh...

Che Rosliza Che mat berkata...

memang cutenya si bulat tue....geram sis tengok...

Yumida berkata...

aah..semalam terasa aura panas..sampai ke malam...
kucing2 pn tdo lam bilik air...
hope arini cuaca sederhana..

A berkata...

kat sini pun kekadang terasa bahangnya . hee :'D

Arina Shamsul berkata...

CUACA di pasir gudang ni pun sama juga dik..panas

semoga kita terus tabah dan bersabar dengan setiap dugaan yang mendatang ..amin :)

Anis Nisa (SH) berkata...

kat johor hujan semalam dah nur,hampir smggu kering kontang tmpat nisa ni..Alhamdulillah..

#kucing2 nisa klau time tengahari,mengalahkan org berpose.over jugak kalau dah tido,tebongkang semua..hehe#

Chic Na berkata...

Alhamdulillah kat sini tak hujan pun tp selang2 mendung dgn panas. sabar lah nur. dugaannn.. terima kasih wish. :)

sarah berkata...

salam..selamat berpuasa Nur..dugaan masa bulan puasa ni memang le banyak..sabar je la..pancaindera kita yang amat perlu kta jagakan???

Deqla manjew berkata...

haha.. bulat pun pose tuu... comelnye bulat tdo... dah iras2 tom je tgk... :)

Cik Aini berkata...

btul kan ciknur..
ms ai kat tepeng tgh sibuk2 pasal keta tu,Ya Allah hnya Tuhan yg tahu betapa keringnya tekak,dgn panas nya lg..adoyaii sggh mncabar keimanan,rs cam nk ddk kat dlm tmp econ xmo kuar2 =)

ieedaz @ mama_isha berkata...

Betul tu... cuaca panas xpe, yg penting kite sehat & bertenaga utk puasa:-)
InsyAllah

Boni Kacak berkata...

kat tempat saya pun dah tak turun lagi hujan... memang tahun ni Dia menguji kita dengan tahap panas yang boleh tahan.. kita kena banyak bersabar

izan mama mia berkata...

cobaan....

Mak Usu berkata...

Selamat berpuasa Cik. Nur :)

~Sweet Honesty~ berkata...

kat sini asal petang je hujan..mlm msti best tidur smpai bedengkur2..kroh krooohhh kroooohhhh

Mieya Atiera berkata...

Sama aje Cik Nur dengan cuaca disini. huhu

elyna mirsada berkata...

hehe..si bulat sesuai nm dgn cat 2,sbb cat pn bulat

Eca Dwinky Asha berkata...

kt sabah..especially tmpt eca.mmg hujan je

YaYaNsMuM a.k.a YM berkata...

dugaan...sabar yer Nur. Kat tempat akak nie, alhamdulillah, takdelah terik sgt...syukur...

BERT berkata...

cuaca mmg panas sangat skang ni.. memang dugaan bila dahaga... bila berbuka je mesti nak minum air banyak2.. bibir pun kering wiwiwiw

dyabunga berkata...

area rumah dya pun tak hujan..huhuh

lelamaisara berkata...

sini pon panas nur...
dugaan....

rozssalovepink berkata...

selamat bposa kwn huhu.. :D..jom la mrayau rayau ke blog sya

wan nurul hezrina berkata...

tahun nie mmg ramadhan paling mencabar buat nurul sbb menyusukan sofia..dia plak kuat nyusu..huhu tapi alhamdulillah masih mampu menahan=)nurul harap dapat puasa penuh..amin

Wanieys berkata...

yer kan cuca panas la....mula ramadhan tu hujan turun gak skang ni bahang panas betul :)

IntaNBerliaN berkata...

akak pun rs skrg ni panas sgt.. setiap mlm mesti berpeluh..

fizafantagirO berkata...

kat Putrajaya ni , kejap panas ,kejap hujan .. alhamdullilah :)

hazwan hairy berkata...

haha...cmey ja...la ni mmg sgt2 pns..smpai skit kpla...

Masha Meisters berkata...

tuan rumah pose bulat pun terkena tepias la kan....hihi...biasela selalu dapat makan awal tapi bulan ni kena tunggu buka pulak...meowwww

Yana Libra berkata...

kat jb ni pun panas je..sebelum puasa setiap hari hujan~

9n0L4 berkata...

arini dah masuk 13 ramadhan. cepat nye mase berlalu kan. ;)