Khamis, 19 Julai 2012

Home » » .:: Segmen : Nostalgia Ramadhan ::.

.:: Segmen : Nostalgia Ramadhan ::.





Mulakan entry di hari khamis yang indah ini 
Dengan join segmen nostalgia ramadhan yang di anjurkan oleh C'jai .

Menarik hadiahnya. InsyaALLAH kalau ada rezekikan.
Nak tahu hadiah apa, cepat-cepat klik banner kat atas tu ye..!

Tarikh tutupnya 22 JULAI 2012 ni.
Nak join pun sempat lagi tau..!

Dan terima kaseh juga buat M , yang sudi TAG Nur. 

Banyak sebenarnya kenangan-kenangan yang masih segar di minda ni.
Tak kiralah kenangan manis , pahit , kelat mahupun masam.

Semuanya masih segar di ingatan.
Bukan mudah nak lupa...

Seperti yang kalian semua tahu, 
Baru-baru ini aku telah kehilangan seorang wanita yang aku sayangi.
Jadi nostalgia yang aku ingin coretkan di sini adalah bersama dengan arwah opah.

Tahun lepas adalah kenangan paling manis sekali gus ianya adalah kenangan yang tidak akan aku lupakan sampai bila-bilapun..!

Al-maklumlah, waktu dulu kecik-kecik, kalau berjalan beraya tu, lagi hari belum petang jangan haraplah nak balik ye dak..?

Tapi bila dah masuk alam dewasa ni, nak berjalan rumah saudara mara pun malas. Rela lepak depan tv lagi ni..! 

Tapi tahun lepas, entah macam mana arwah opah tiba-tiba ajak aku, mak , tiga orang makcik dan seorang adik sepupu ( Darjah satu )  beraya satu kampung.
Bukan naik motor atau kereta tau..tapi jalan kaki..!

Rumah pertama yang kami pergi, aku memang seganlah, tapi arwah opah paksa jugak..!
Lagipun aku bukan kenal sangat pun jiran-jiran di kampung tu.

Yang paling aku segan, bila bersalam dengan tuan rumah minta izin untuk beransur,
Aku pun dapat duit raya tauuuu...!

Waktu tu, memang muka merah padam tahan malu...!
Sedaya upaya aku tolak tak mahu. Tapi dipaksa ambil juga.

Ishh...Malu laaaa, sebab aku dah kerja..bukan budak sekolah.
Lagipun , sejak kerja, mana pernah dapat duit raya dahh...

Tiba-tiba tahun lepas dapat...! hihihihihihihi.
Sampaikan adik sepupu aku pun jeles..sebab aku dapat banyak dari dia..!
Ekekekekekekeh....!

Ada satu rumah ni, kami dah pun keluar pagar rumah ,
Tiba-tiba tuan rumah panggil balik, sebab lupa nak bagi duit raya dekat aku.

Pergghhhh...serius malu...!
Yang adik sepupu pandang senget je dekat aku..! kihkihkihkih..!

Kami jalan dari pagi, sampai zohor... Haaaa...sakan tak...? heeeee..
Penat tu memanglah, tapi seronok tau..!
Terimbas segala kenangan waktu kecik-kecik dulu..!

Tapi semuanya sudah tinggal kenangan manis bagi kami semua.
Nak dapat rasa yang sama seperti tahun lepas tu, tak mungkin terjadi.

Syawal tahun ni, tiada lagi rendang daging air tangan dari opah..!
Cuma doa yang tidak pernah putus dari kami semua buat arwah opah dan mereka yang sudah tiada..

Al-fatihah..!


Kata Hati : Teringin nak baca nostalgia bakal raja sehari a.k.a Arelan...! Heeeeeeee.... :)
.

35 ulasan:

Errah berkata...

sabar cik nur..kita yg ada ni doakan saja yg dah tiada...dah lama xjoin segmen nih..

taqiy berkata...

waa..nnt klau de msa nk join gk la :D

dyabunga berkata...

sabr ye nur..
untung tu..dpt duit raya

Nurlyla berkata...

bestnye dpt opah mcam arwah opah awk... slmt brsegmen.. :)

HanaNabihah berkata...

Good Luck! Al-fatihah buat opah...

Si Matatajam berkata...

Lucu kan nostalgia zaman kanak2 ni...M pun Ada gak kisah duit raya ni....Malu plak nak crita ha ha...Semoga roh arwah opah cik Nur Tenang Di sana....

are_lin@yu berkata...

wahh cik nur dapat duit raya lg..hehe..bez2 kenagan tak boleh delete kan ;-)

dyabunga berkata...

cik nur blh tgk video kt blog dya ye? dya xdpt tgk..huhuh

Cendol berkata...

haha dah kerja dpt duit raye tu rezeki terpijak..haha
slmt bersegmen,gud luck cik nur!

Deqla manjew berkata...

wahh... ramai jugak dah join..mcm nk join jugak la...nostalgia zaman kecik2 mmg terbaikkkk

Nyue berkata...

sedey plak nyue baca cite cik nur, nyue pon kehilangan nek time sebelum raya tp hari ke 4 hr nek jatuh sakit

~Sweet Honesty~ berkata...

haah erkk.mmg malu kalo dah tua bangka pun msh dpt duit raya lgi..tpi dlm ati mmg best la..hahahahha

ieedaz @ mama_isha berkata...

selamat bersegmen! dan selamat berpuasa...
AL-FATIHAH buat opah juga..

Yumida berkata...

al fatihah utk opah sis..moga rohnya dicucuri rahmat..
byk kan nostalgia psl ramadhan nih..pahit..manis..sedih...bercampur baur..

pa pun gdluck ye sis

makasih tau sllu singgah blog sy :) siap byk komen lg tu..ske sgt! hehe

NAL berkata...

all the best..

C'Jai berkata...

bila orang yang kita sayangi dah pergi..kenangan sewaktu bersamanya itulah yg tiada tolok bandingnya... syahdu...!

Terima kasih join..salam ukhwah fillah..

Miss BaNu berkata...

kenangan waktu dolu2 mmg best bila dikenang kembali

Cik Aini berkata...

amboi nur..
siap dpt duit raya bagai.ai pun jeles ni mcm tu..rumah kat mn tu ai nk p jgk la thn ni mn tau dpt gak duit raya.hikhikhik...

al-fatihah
biar kan kenangan tu trs bsama kita smp bila2 :)

izan mama mia berkata...

biar mereka telah meninggalkan kita..tapi...dia ttp ada dlm hati kita,..kenangan bersama tak mungkin dilupakan...al -fatihah opah cik nur

Wanieys berkata...

selamat bersegmne cik nur :)

Chic Na berkata...

sebelum ni dapat duit raya. sekarang kena bagi duit raya pulak. hihi.. kenangan sume tu.

Al-Fatihah.

Cinta Misteri berkata...

Tu klau kazen2 CiM msti jd bahan..."dh bangka masih dpt wet raya" tahan kutuk jer lah.. CiM masih lg g raya rumah2 jiran atok kt kg. Sbb masa nilah kita nk tau prkembangan kwn2 yg kita penah kenal dulu. Slalu jumpa time cuti sek. Yealah dulu mana lg nk g bila cuti klau tk balik kg. Salam Ramadhan..

etuza berkata...

selamat bersegman Nostalgia Ramadhan..best ja tu

Jajas berkata...

selamat berpuasa...

Che Rosliza Che mat berkata...

selamat bersegmen cik nur..

jaakechik berkata...

al fatihah...

btw. slmt bersegmen ya cik nur..

whitecappuccino berkata...

segan tapi ambik juga ek?

YanaHime berkata...

takziah utk ciknur sekeluarga...

Cik Penguin_Solehah berkata...

Alahai sedihnya=').. Tapi kenangan yang indah kan? ^_^.. Sabar ye kak... #rindu gak nak smbt bulan puasa ngn arwaha ayah =')

Aine Ainun berkata...

kenangan yang takkan dilupakan bersama arwah tu Nur...

Salam Ramadhan,
semoga segala harapan Ramadhan terlaksana=)))

Masha Meisters berkata...

sabar ye cik nur....selamat bersegmen :)

Arina Shamsul berkata...

kenangan yang akan terpahat dihati sampai bila2..:)

mari kita doakan semoga roh arwah opah dicucuri rahmat dan digolongkan di kalangan hamba2 yang beriman..amin..

selamat bersegmen dik :)

C'Jai berkata...

jom baca nostalgia kengkawan yang lain, sementara menanti keputusan pemenang di link
http://ummuainries.blogspot.com/2012/07/senarai-peserta-segmen-nostalgia.html

Emas Putih berkata...

Salam Ramadhan.. terjan entry awak.. follow sini jugak.. hehe http://kisahemasputih90.blogspot.com/2012/07/segmen-nostalgia-ramadhan.html

taqiee din berkata...

mmg best kumpul duit raya..
hehehhee kisah yg menarik
dr segmen yg sama....