Jumaat, 6 Julai 2012

Home » » .:: Salad Ayam Leleh ::.

.:: Salad Ayam Leleh ::.







Bila post entry pasal makanan je mesti rasa laparkan. 
Ketika menaip ni, perut duk berbunyi-bunyi minta di isi..!

Kalian rasa tak apa aku rasa...? Heeeee.... :)

Kalau sebelum ni, aku memang meleleh habis tengok Salad leleh hasil tangan dari Blogger Yayan'sMum tau..!

Dan semalam, dengan jayanya aku buat salad ayam leleh ala-ala Yayan'sMum.
Kenapa aku kata ala-ala...?

Sebabnya rupa seakan-akan sama. #Tapi Yayan'sMum deko salad leleh lagi cun..!
Tapi bahannya lain-lain, kecuali salad. (kalau tak salahlaaa...)

Kalau salad leleh dari Yayan'sMum
YM gunakan Salad , Lettuce Butterhead , Tuna TC Boy , Telur dan Thousand Island sebagai sos.






Tapi salad yang aku buat semalam, aku hanya gunakan 
Salad bulat , daging burger ayam di grill atau di goreng (potong dadu) , 
Mayonis , cheezy powder (dibancuh dulu) dan sos cili.

Cara penyediaannya sama macam YM buat.
Gaulkan salad , daging burger yang di potong dadu.

Hidangkan dan zia-zagkan sos cili , mayonis
Dan juga cheezy powder yang telah di bancuh tadi.

Dan apalagi, sedia untuk di NGAPPP..!!
Tema masakan ni senang je,
Ringkas dan kenyang...!

Kalau kalian nak letak bahan-bahan lain pun boleh..!
Kreativiti dalam memasak ni sangatlah penting.

Bak kata Super Mummy Yayan
Campak-campak je dah siapkan..!



Kata Hati : 
Tak cukup bahan nak buat macam Yayan'sMum...! 
Oh ya...! Kalau nak tengok macam mana rupa cheezy powder boleh terus ke Blog Kak Diena .
 Nak order terus pun boleh...!

.

50 ulasan:

Anis Nisa berkata...

cheezy powder tu sdp kan Nur..kat rumah Nisa tak smpai sebulan dah habis..hihi..

nanieybarnieylurviey berkata...

lepas ni leh cube.. yess.. :)

Myra Jay berkata...

Sedapnya...

Dah terjah blog YM, memang dah tergoda abes ni..

Nanti ban beli bahan2 pastu nak buat :D

aku HaniAsyira berkata...

wah.. nyum2.. sy xnak buat nak cik nur jer buatkan.. boleh x??

are_lin@yu berkata...

first time dengar resepi ni..mmg ayu lapar nur tgk salad ni...cpt bagi sikit,.hehe

TiranaAduka berkata...

ni yang bertambah lapar nie.....

YaYaNsMuM a.k.a YM berkata...

Waduhhh! Nurr....akak pulak yang leleh nieh haa...sedapnyerr!bravo, dear!:)

Chic Na berkata...

memang leleh dah cik na tgk ni. huhu..

cikna pun buat cheezy wedges utk minum petang td. :)

Norzie hany berkata...

Sedapnya.

Yana Libra berkata...

terliur tengok lah cik nur..pos sini sikit! huhu~~

Mieya Atiera berkata...

Tengok aje dah tau, mesti sedap kan? Yummy !

whitecappuccino berkata...

ermmm...yummy!!!

steffany daph berkata...

salad ayam sememangnya sedap.. (:

~~oOpEt~~ berkata...

sedapnya :D lapo pula rasanya

cynta ieda berkata...

http://hunyieda.blogspot.com/2012/06/giveaway.html mari j0in sini..banyk hadiah menarikk

♥ainie muniera♥ berkata...

perh! meleleh . nak jugakk!

~Sweet Honesty~ berkata...

mmg melelehh la tgk ne cik nurrr.. haiyaaaa.. sana sini cite sal chesse kak dieyna..tak leh jadik ne..harus oderrr nee

Aine Ainun berkata...

wah...bisa terliur ni....
sedapnya....=)))

nak nak....

izan mama mia berkata...

nak sikit nur...pos sini..hihi

cynta ieda berkata...

http://hunyieda.blogspot.com/2012/07/cik-buaya-1st-giveaway-choose-your.html mari join sini..banyak hadiah mnenarik...boleh plh sendri..

Arina Shamsul berkata...

uwaaa..kebetulan lak akk tengah lapo ni...mmg terpercik2 air liur la dik..hahah.

Azura Banyak Cakap berkata...

Wahhh nanti saya cuba resepi ni, memang nampak sedap, berliur dah ni. :D

M@W@R Q@SeH berkata...

alamakkkk tangkap leleh la Nur...hehee

Errah berkata...

wow..mmg meleleh..boleh try ni

.........cP~ berkata...

Salam.

Wah..sedapnya....dah la lapar..makin lapar la gamaknya..

eyjalukman berkata...

wahh nampak sodap je . atleast okay taw ad effort nk try . hee :)

etuza berkata...

nampak hebat ya air tangan cik nur, ada bakat memasak.lagipun perempuan kena pandai masak ..

Solehah Shamsuddin berkata...

ehh salad.err solehah xske salad.hehe tp makanan ni kna mkn dgn nsi ke atau mkn mcmtu je?

Cik Rongoks berkata...

nampak cam sedap ^^

cendol berkata...

ayoyoooo sedapnye nmpk!!adoi2 lapo!!

Si Matatajam berkata...

Terbaik dik ^_^

kaishin berkata...

menyelerakan hehe

Amirul Verdasco Nadzri berkata...

seriusli, tahap kelaparan aku yang sememangnya tgh lapar semakin membuak-buak bila tengok salad ang.. arghh.. menyesal aku tengok.. hahaha gurau jek..

N.Aima K berkata...

nyummeh!!

hazanis berkata...

wah yummy...:))

sedutzone berkata...

perrgghhh... meleleh air liur gua...

Cik Aini Lavender's berkata...

erk...
bleh x nti wat kat ai...bleh la..bleh la ciknur =p

Ummi Iman berkata...

Kalau ada cheezy pasti sedap ;) rajin cik nur buat.

lelamaisara berkata...

perh....memang meleleh habis la Nur...;)

Wanieys berkata...

adehhhh cik nur memang sedap nampak...campak2 jer dh siap boleh makan kan hihi

Pn. Sheila@CC berkata...

cam sedap jer salad ayam tu.. akak x pernah lak makan... hehe

Tanpa Nama berkata...

Memey sodap..klu guna aym bger branded pnye laaaaagggiiii sodappp.. ☺Hu•⌣•hU•⌣•Hu•⌣•hU☺

Che Rosliza Che mat berkata...

tengok pun sedap huhuhu meleleh air liur nie...

Che Rosliza Che mat berkata...

tengok pun sedap huhuhu meleleh air liur nie...

Masha Meisters berkata...

serius dah buat masha terliur ni....tergamaknyer cik nur....huwaaa!

Dieyna berkata...

terbatuk...rupanya ada promosi cheezy hehe thank nur.... sodap nmpok

anisalya berkata...

ok la tu. sedap je tengok rupa pada pic.

Miss BaNu berkata...

nmpk sodap hehe leh masuk master chef nih hehe

Masz Sidek berkata...

sedapnye nur... lapar perut sy ni... ;p

9n0L4 berkata...

slurppppp. sedap aje nmpk. chezzy powder tu ade dadah ape ntah. wat org katagih nak lagi. hehe.