Khamis, 30 September 2010

Home » » .:: Berikan Aku KetenanganMU ::.

.:: Berikan Aku KetenanganMU ::.


Salam. Entah kenapa minggu ini terlalu berat untuk aku lalui. Bagaikan setiap detik yang aku lalui sepanjang minggu ini amat seksa untuk aku lalui. Aku terlalu beremosi sepanjang minggu ini. Entah di mana silapnya? Aku sendiri tidak pasti.

Puas aku luahkan pada helaian bersih suci supaya aku tenang kembali. Tapi hasilnya tetap tidak memuaskan. Aku masih beremosi, tapi masih terkawal. Aku tidak beremosi tidak tentu pasal. Sebabnya emosi itu rasa peribadi aku. Tidak haruslah aku bermurung atas alasan peribadi. Tidak Pro di situ. Dan tidak adillah, aku yang beremosi, orang lain juga sama terasa tempiasnya.

Sedang aku menaip setiap butir abjad untuk entry kali ini, telinga aku di sogokkan dengan sebuah lagu yang membuat kau bertambah-tambah emosi. Purnama Merindu nyanyian Siti Nurhaliza. Bait-bait lirik yang di dendangkan  membuat aku luluh tidak terkata. beremosi kembali. Biar sampai aku menangis, jika itu bisa hilangkan segala beban.

Aku juga tidak jemu, menadah tangan mohon tenangkan rasa jiwa yang tidak tenteram ini padaNYA. Bersungguh aku meminta padaNYA. Jujur aku kepadaNYA. Ikhlas aku padaNYA. Moga rasa itu pergi dari jiwa aku. Hanya dia yang mampu menghindari segala apa yang aku rasa. Berserah aku padaMU. Tangan yang menadah seringkali di raup dengan titisan jernih. Ini ujianMu terhadapku. Aku Redha.


Sebagai manusia biasa, kita hanya mampu merancang. Tapi segalanya di tentukan pada yang Maha Kuasa. Perisai terhebat kita adalah doa. maka di galakan mohon petunjuk Yang Esa agar memakbulkan segala doa dan mempermudahkan segalanya. Mohon aku padanya, hindarilah segala yang bersarang di hatiku dan di berikan segala kekuatan untuk aku terus menjalani hari-hari yang indah dengan tabah.

Amin..!!


Kata Hati : Aku redha...!!!!



.

3 ulasan:

diriku berkata...

all d best k =] aminn...

Miss N™ berkata...

Diriku, terima kasih sudi menjenguk...=)

9n0L4 berkata...

moge tabah sentiasa ye cik nur. :)