Ahad, 15 Januari 2012

Home » » .:: Acar Telur | Resepi Dari Mat Gebu ::.

.:: Acar Telur | Resepi Dari Mat Gebu ::.

.


Acar Telur Puyuh.




Hari minggu ni, tiba-tiba jadi rajin. Seawal 7.30 pagi, dah petik api dapur. Sementara nak tunggu telur puyuh tu masak, buka lappy, semata-mata nak tengok balik resepi yang dah lama tersimpan dalam tu.

Memang dah lama nak buat, tapi selalu takde masa. Hari ni, nekad gileww taw..!

Resepi ni, aku ambil dari belog Mat Gebu. Boleh nak di katakan hari-hari aku jenguk belog dia. Cubanya tak juga kan..! tapi hari ni, nekad..!!

Sekarang belum pun masuk tengah hari kan? Tapi menu untuk tengahari ni, aku dah siapkan. Maknanya, lepas ni bolehlah bersantai-santai.

Haa…korang yang belum memasak lagi tu, kalau takde idea nak masak apa, cubalah resepi ni. Tengok jam..eh..sempat lagilah nak cari telur puyuh kat kedai. Bukan susah pun..pejam mata je…(aku tipu eh...! )

Kalau nak cuba resepi lain pun boleh juga. Cari je kat belog MAT GEBU. Tapi yang nak cuba resepi acar puyuh ni, KLIK SINI

Okayh..! Selamat mencuba..!


Kata Hati : Alhamdulillah, kenyang sudah...! Acar ni, memang sedap makan dengan nasi... :)

.

10 ulasan:

zeeck berkata...

tlg la...z sangat lapa nie ~.~'

wanie berkata...

pergh...lapar puloks

MAlU WEH! MANALA NAK SOROK MUKA JANTAN AKU NIH!
http://pulsowanie.blogspot.com/2012/01/status-aku-takder-sorang-pun-like.html

dyabunga berkata...

sedapnya..nak amik resepi tu jugak lah..hehe

:: Cik Nur :: berkata...

Z, nanti de masa cuba eh.. :)

:: Cik Nur :: berkata...

wanie, tgh lapa, tgk pic mknan btambah2 lapa..huhuhu

:: Cik Nur :: berkata...

dyabunga, amik jgn xamik...de masa try eh..sedap.. :)

dayah SnoW Heuka berkata...

wahh kene try niyh balik umah naty :P suruh abah makan ekeke xD

saffiya_aleesya @ echa berkata...

wahh rajin masak ekk..ni yang tetiba lapar ni..ehem2 mai lauk tu sikit boleh hehehee

p/s: singgah sini n balas follow awak..time kasih tau follow blog saya..seronok dapat kawan baru!!!

akuamir berkata...

waa,, tunjuk la sket gambar makanan nyee,,, :')

eima-caa berkata...

salam ziarah cik nur..

shedapnyeerrr tulur..bak sini cket..lapo pepagi neh...;)