Selasa, 17 Januari 2012

Home » » .:: Alahai Bangla ::.

.:: Alahai Bangla ::.

.





Hari ni kerja sedikit tension. tension bukan datang dari boss. Tapi datangnya dari kedai sebelah kanan #kalau aku mengadap ke jalan raya.

Tengahari, macam biasa aku keluar mencari apa yang patut untuk di makan. Tapi bila balik je, aku tengok depan kedai, makkk aiiiiii…!!!

Automatik rasa panas naik ke muka dah la cuaca hari ni panas, lagi panas bila aku tengok depan kedai aku berselerakkan dengan besi-besi yang datang dari kedai sebelah. Adoiiyaii…! 

Bangla ooo bangla...!#kalau lada bangala dah lama aku tumis..! nak je aku sekeh kepala soploh kali setiap seorang #geram…!

Aku keluar tengahari, taklah bermakna aku nak tutup kedai terus..! mula-mula ingat nak makikan. Tapi rasa macam buang tenaga aku je nak membebel dekat mereka yang mungkin tak faham bebelan aku. Jadi aku masuk buat muka bengang je #sambil pijak lagi mahu besi-besi yang ado..! padan muka..!!

Macam tak ada tempat lain nak buat kerja. Kalau ambil separuh ruang pun aku tak kisah. Masalahnya, kenapa sampai depan pintu pun diorang nak pulun..! itu yang aku panas sangat-sangat. Dah tu, tak reti-reti nak ubah barang bila Nampak aku pijak-pijak besi tu..!

Haisssh..! memang boleh jadi panas bila ingat balik…!

p/s : Nak Angpow? KLIK SINI



Kata Hati : # sabar..sabar...sabar..!


.

12 ulasan:

dyabunga berkata...

kalau dya dah tegur dah..

Shaznina Sofia berkata...

umm sbar.. sbar... tp mmg saket hati pon tgk dorg nyh kn..

syAzAnA berkata...

haishh. sabar je lahhh. huhu

:: Cik Nur :: berkata...

Dya, tegur pun diorg tak faham...bangla piaw...!

:: Cik Nur :: berkata...

shaznina, mmg sakit hati oo...geram je...kecik2 je tgk tadi...

:: Cik Nur :: berkata...

syazana,saba je yg mampu.. :)

Mak Usu berkata...

Sabar2... bangla memang!
susah nak faham..

:: Cik Nur :: berkata...

Mak Usu, tu lah, masih boleh basabar... :)

slumberdek berkata...

kalau dah sampai depan pintu melampau ler tu...tak blh bagi muka sangat ni. kena gak bagai tau.

Nurul ain berkata...

suka2 je diorang kan...

:: Cik Nur :: berkata...

slumberdek..mmg melampau lah..

:: Cik Nur :: berkata...

nurul ain, tu lah, diorg bua mcm ngara diorg lak..