Selasa, 31 Januari 2012

Home » » .:: Raya Nanti Nak Main Mercun Macam Malam Ni Boleh? ::.

.:: Raya Nanti Nak Main Mercun Macam Malam Ni Boleh? ::.

.



Sedang menaip entry ini, jam di skrin lappy tepat menunjukan pukul 1.15 pagi. 

Keriuhan mercun di luar masih menggalak. Tak pasti pula, malam ni mereka meraikan pesta apa. Berhimpun saja jarum ke angka 12 tadi, keriuhan mercun sudah pun bermula.

Aku keluar kejap tadi, menikmati cahaya bunga api bersama mak. Cantik betul mercun bunga api tadi. Agak-agak berapa ratus atau ribu yang diorang dah habiskan?

Bila setiap letupan bernilai puluhan ringgit mungkin. Uuuhh..!! macam membazir je kan.


 Raya 2011. Tahun Ni Nak Bunga Api Yang Lagi Cantik..!

Raya 2012, nak beli mercun cantik-cantiklah, nak letupkan betul-betul depan rumah. Nak mercun yang bunyik sampai 5 minit macam tadi, 

Dan yang paling penting nak mercun yang bunyinya paling kuat...! #itupun kalau polis tak tangkap aku laaa....hohohoh..!



Kata Hati : raya kita nanti boleh ke kita main mercun macam malam ni?


13 ulasan:

dyabunga berkata...

baru nk main polis dtg..haha

:: Cik Nur :: berkata...

Dya, itulah pasal...tapi mlm ni xde polis pun...

ini tidak adil..tidak adil..tidak adil...hehehe

nur_za berkata...

haa la..kt rumh nur pun degar bunyi mercun..tak tahu la..kenapa kan

Iffika | Ruslan berkata...

kenapa semua nak main mercun ye ? ada event apa ni sebenarnya ? HAHA . confuse dari semalam lagi ni .

yana-feehily berkata...

suka tgk bunga api tp tak suka beli sebab rasa membazir..hihi

Ckin Kembaq berkata...

semalam bunyi kat alor star ni..fuh!macam meriah..mula2 ingatkan orang buat kerja pembinaa..dengan meletup2 rupanya sambut raya cina tak abis lagi...hehe

:: Cik Nur :: berkata...

nur_za, satu malaysia semalam bising dengan bunyi mercun. perayaan untuk orang hokkien kot...

:: Cik Nur :: berkata...

yana, mmg lah kan...bunga api yg cntik2 tu mahal harganya, daripada bkar duit, baik beli mknan...heee

:: Cik Nur :: berkata...

iffika, bgsa cina yg bkturunan hokkian, myambut perayaan ape tak semalam, ade yg ckp diorg smbah tebu...sis pun xpasti..hihih

:: Cik Nur :: berkata...

ckin, kuatkan mercun diorg..mana diog dpt pun tak tahu laa...

Mak Usu berkata...

hahahaha.. jangan cik nur.. bahaya main mercun tapi kalau Mak Usu ikot main, xkan bahaya...hahhaaa

:: Cik Nur :: berkata...

mak usu, kalau cmtu kena turun perak la temankan cik nur..hehehe

aku HaniAsyira berkata...

mulalah gemerlapan atas langit kn cik nur