Ahad, 29 Januari 2012

Home » » .:: Gempar..!! Bunyi Menakutkan Dari Langit..! ::.

.:: Gempar..!! Bunyi Menakutkan Dari Langit..! ::.

.


Kecoh baru-baru ini tentang bunyi pelik di Kota Samarahan, Sarawak. Sumpah..! aku mula-mula memang takut nak dengar. Bila fikir macam mana aku nak ambil iktibar dari kejadian yang benar-benar berlaku, aku nekad diri untuk dengar sendiri. Kalian nak dengar? Silakan...





Menyeramkan bukan?? Bunyi pelik ini bukan hanya dapat di dengar di Sarawak. Malah, boleh di dengar di negara-negara lain. Bunyi yang sama...!





Menurut Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria berkata, umat Islam wajar mengambil iktibar atas kejadian-kejadian ganjil yang berlaku yang mungkin menjadi petanda kemurkaan Allah atas dosa-dosa yang dilakukan selama di muka bumi ini.

“Setiap yang ganjil berlaku di dunia ini wajar diambil iktibar oleh semua umat Islam dan mungkin ia adalah amaran kepada kita.Rasulullah pun ada sebut kita ni umat akhir zaman. Banyak petanda yang sudah berlaku.”

Tidak menolak kejadian aneh tersebut sebagai salah satu petanda akhir zaman, Harussani turut menjelaskan bahawa beberapa perkara lain yang disebutkan Rasulullah SAW telah berlaku yang menguatkan dakwaan tersebut.

“Anak-anak zina pun makin ramai, dah berpuluh-puluh ribu dah..dunia pun dah ada angin ‘sar-sar’, angin ‘sar-sar’ ni ialah angin batu, sekarang ni pun dah ada dah berlaku bencana ni.angin ‘sar-sar’ ni dulu diturunkan Allah kepada umat Nabi Luth,” ulasnya lagi.

Mufti Perak itujuga turut menasihati umat Islam agar mengambil iktibar di atas segala kejadian yang berlaku kini dan bermuhasabah diri serta kembali kepada agama Allah yang sebenar sebagaimana yang disampaikan oleh Rasulullah SAW.

SUMBER : MELVISTER.COM



Kata Hati : YaALLAH..Ampunilah Dosa Kami...!

.

8 ulasan:

Hana berkata...

Sentiasala kita kena doa agar kita berada dalam kalangan orang yang beriman.. InsyaAllah terselamat drpda perkara-perkara ganjil nie. ;D

Ckin Kembaq berkata...

macam angin kuat kan?...

:: Cik Nur :: berkata...

Hana, insyaALLAH..moga ALLAH lindungi kita.. :)

:: Cik Nur :: berkata...

Ckin kembaq, macam bunyi dengkuran...

akuamir berkata...

sume petande kecil kiamat dah berlaku,, contohnye banyak bangunan pecakar langit.. anak tak rapat dengan bapa sendiri.. anak derhaka kpade ibu bape.. dan seterusnye,, T.T

:: Cik Nur :: berkata...

betul tu amir, boleh nk di katakan, semua petanda2 kecil kiamat, sudahpun lengkap...

Iffika | Ruslan berkata...

takut gilaaaa :((

Mak Usu berkata...

Mak Usu tag anda
http://sejutarasamakusu.blogspot.com/2012/01/jom-join-blogwalking-bersama-sufaicom.html