Jumaat, 27 Januari 2012

Home » » .:: Alahaii...Kecik Je..! ::.

.:: Alahaii...Kecik Je..! ::.




Selamat hari Jumaat semua…!  Pejam celik, pejam celik kita dah pun berada di hari Jumaat terakhir bagi bulan Januari 2012. Sekejap je rasakan.

Bersyukur kehadrat Ilahi, kerana di berikan kita peluang untuk terus bernafas di muka bumiNYA ini. Syukran YaALLAH…!!

Okeyh, entry kali ini mengenai duit syiling baru. Mungkin ada di antara kita sudah pun pegang kesemua duit syiling baru tu. Tapi aku yang jakun lagi kuno ni, baru je dapat pegang semalam. Itupun dapat dari adik.

Dapat pun, bukanlah kesemua duit baru, Cuma satu sekeping je duit syiling 50sen. Mula-mula tengok dan pegang tu, ayat pertama yang keluar dari mulut ni “kecik jee..”

Betul..! kecik je duit 50sen tu. Sebesar duit syiling 20sen je. Percaya tak? Jom tengok…


Baru Dan Lama


50sen baru dan 20sen lama


Kan? Kecik je syiling 50sen baru. Entah besar mana pula duit syiling 20sen baru nanti. Aku juga ada dapat syiling 5sen baru. Tapi saiz duit syiling 5sen baru dan lama lebih kurang sama je. Cuma duit yang beru ni, sedikit ringan berbanding syiling lama.

10sen lama dan 5sen baru

Kalian ingat tak duit syiling satu ringgit yang lama tu? Aku ada simpan lagi tau syiling tu. Satu je pun aku simpan. Jom tengok..

Dari Depan


Dari Belakang.

Tiada lama, tiadalah baru ye dak..! Kalau syiling yang lama, di bahagian belakangnya macam-macam ada. tapi duit syiling kali ni, cuma bercorak biasa. Tak ada lagi congkak, keris, tepak sirih , rebana ataupun wau. 



Kata Hati : Tak sabar nak tunggu duit kertas pula...harap-harp tak macam duit 5 ringgit baru..hehehe... :)

16 ulasan:

eima-caa berkata...

Salam Cik Nur...

Kita pun baru pegang wet syiling tu..itu pun secara xsengaja..siap marah2 ingatkan duit palsu..hahahahaha..
tak comei mana pun wet baru ni..mcm Cik Nur kata bhgian belakang tak menarik lgsung..dh xde dh khazanah2 tinggalan zaman tu..corak bese2 jek..
peace ;)

:: Cik Nur :: berkata...

waalaikummusalam..eima.

mmg mcm duitpelesu kan? mgkin sbb dia ringan..

bahagian belakang, corak biase2 je..xde lagi warisan.. :(

KakLong AiNa berkata...

saiz kecil ok lagi kot..jimatkan penggunaan sumber bahan mentah.. ;)

bab bahagian belakang tu x berapa best lah.. hehe :D

:: Cik Nur :: berkata...

kaklong aina, pasni kena biase2kanlah...:)

Syufarr berkata...

rindu plak tgk rm1 tu..hehhehe

Mak Usu berkata...

mmg duit baru ke cik nur?? mak usu xpernh pegang lg..apatah nk tgk.. first tgk ni kt blog cik nur..cantik tapi kecik..

:: Cik Nur :: berkata...

mak usu, dalam gambar tu, duit 5sen dengan 5osen yg gol tu je yg baru. lain2 cik nur tak dapat lagi...

babti, mak usu msti dpt.. :)

dyabunga berkata...

dya aritu pegang 2posen dah teruja..tp duit syiling memang kecik.. lg kecik dri seposen skrg..haha

Nurul Faizah berkata...

xdpt lagi duit baru nie..kalo duit bru tu ringan so nipis laa syiling nye ea?..

hamzah ian berkata...

aku tak jumpa lagi.. hehe, harap dpt jumpa juga

A'ishah Kamaludin berkata...

Saya lagi teruk..

Dahla tak pernah pegang.

Sebenarnya saya baru tau duit syiling tu dah keluar lepas baca entri ni..

Lady Milo berkata...

kecik.., tapi cantik... erm.. tak suka la kecik-kecik... dah la aku ini senang hilangkan barang... :-(

dyabunga berkata...

bila dapat 2posen baru tu berebut2 dgn adik..haha..dh mcm org xpernah tgk duit..
p/s: minum coke blh ilangkn selsema ke??hehe

:: Cik Nur :: berkata...

faizah, a'ah..lagi kecik dan ringan dr syiling lama, skali tgk cm pelesu pun de,..hehehe

:: Cik Nur :: berkata...

insyaALLAH, nanti korang mesti dpt duit baru ni..hihihi

:: Cik Nur :: berkata...

dya, 20sen lebih kecik dr 20sen skarang? biar betul...