Isnin, 30 Januari 2012

Home » » .:: Seksa Bila Sesak ::.

.:: Seksa Bila Sesak ::.

.



Selamat petang isnin. Sudahkah kalian bersyukur hari ini? Sudah??

Alhamdulillah…. ^__^

Pagi tadi aku merempit ke tempat kerja. Selalunya naik kereta. Tapi bila dah lama tak naik motosikal, terasa gayat pula setiap kali di himpit kenderaan besar di bahu jalan.
Bila ada motosikal lain yang berdesup potong aku dengan lajunya, serentak dalam hati berkata,

“Gila laju pompuan tu…!”

Padahal dulu aku pernah laju dari itu..! Cuma aku je yang tak sedar. #mungkin orang lain juga pernah kata aku macam mana aku kata perempuan tadi.

Matahari terpacak tepat di atas kepala, aku keluar merempit untuk mengambil adik di sekolah. Dari tempat kerja ke sekolah adik aku, Cuma 10km sahaja. Dari sekolah ke rumah aku, 2km sahaja.

10km. vromm..! vromm..! 15 minit dah boleh sampai. Kalau naik kereta 30minit mungkin boleh sampai. Tapi kalau jalan raya sebiji serupa tadi, 45minit pun belum tentu sampai..huh..!

Pening bila tengok jalan bertentangan sesak dengan kereta. Padahal, lepas hantar adik ke rumah, aku perlu gegas ke tempat kerja semula. #Dalam fikiran mahu merempit ataupun tidak nanti.

Tengok awan, ada sedikit tompok hitam. Mungkin petanda hujan akan turun petang nanti. Dan aku ambil keputusan, tidak merempit petang ini.

Dan..dan…dan menyebabkan aku terperangkap dalam kesesakan jalan raya…huh..!!


Kata Hati : Tengok ramai orang cina beli pokok tebu, malam ni cap go meh kah??? 

.

13 ulasan:

Yana Libra berkata...

pandu cermat jiwa selamat~ :)

p/s:cap go meh guna tebu ke??

:: Cik Nur :: berkata...

Yana, betul tu,... :)

Mak Usu berkata...

wah..nk ekot merempit blh x cik nur???

:: Cik Nur :: berkata...

mak usu..boleh.cik nur on je.. :)hahaha

dyabunga berkata...

pandu cermat jiwa selamat dan ingtlah org yang tersayang.. hehe
p/s : pergi cek ye darah apa..susah nanti tak tahu darah jenis apa..selalunya anak ikut jenis darah blah ayah:D

Lady Milo berkata...

saya hari -hari meredah jam juga... sebenarnya 10je dah boleh sampai... disebabkan jam dan ada pemandu yang suka cilok-mencilok... menyebabkan jalan raya tu lebih tersekat.., dan JAM! owh deym!!

:: Cik Nur :: berkata...

Dya, sy cukup takut nak ke hospital atau mana kelinik...huhu..tp mlawat org sakit xpe..sy xtakut..:)

:: Cik Nur :: berkata...

Lady Milo, kalau JAm itu boleh di makan...clear jalan raya..hihih

capt. keon alhan berkata...

sy takde lesen moto lagi...sedeyh btol...

Hans berkata...

hehehe
sama la
dlu2 masa bawa laju tak rasa laju
skrg dah bawa slow bila nampak orang bawa laju baru perasan
hehehehe

:: Cik Nur :: berkata...

capt.keon, cepat2 ambil ye..sebelum tu, pastikan umur sudah mencukupi. :)

:: Cik Nur :: berkata...

hans, kan..dulu kalau meter tak cecah 100km, tak sah..! itupun ingt slow...

skang ni, bw slow je, nmpk org lain bawa laju...kita yg kecut...

aku HaniAsyira berkata...

kalau sesak mmg geram kan