Selasa, 31 Januari 2012

Home » » .:: Bersyukurlah Manusia..! ::.

.:: Bersyukurlah Manusia..! ::.

.





Mengucap panjang bila aku dengar hamburan ayat di atas dari orang sebelah aku di sebuah gerai.

Perasaan aku? Mendidih bengang tahap apa pun tak tahu aku nak labelkan... #maknanya bengang sangatlah…!!

Berdesing lubang telinga aku bila dengar ayat ‘MELUAT’ di ulang-ulang bukan sekali, bukan dua kali, tapi berkali-kali..!!  #pada yang tidak tahu perkataan “MELUAT” ianya sama macam “MENYAMPAH”.


Sepanas-panas cuaca, panas lagi dengar manusia itu membebel..!!

Kalau kalian di tempat aku, kalian bengang tak?

Ikutkan hati aku tadi, nak je sumbatkan dengan botol . Biar diam dari menghamburkan kata-kata yang tidak elok mengenai alam.

Bercakap seolah-olah baru sehari dua menetap di Bandar Warisan. Dalam buku geografi pun dah ada tertulis, Bandar Warisan kawasan lembab di Perak. Tak akan itu pun nak salahkan hujan.

Hujan itu rahmat ALLAH tahu. siapa kita nak memarahi atau menolak takdir DIA.

Sumpah..! ringan saja tangan aku ni. Dasar manusia tidak tahu bersyukur..! 



Kata Hati : Nak di lempangkan....dah tua...! 

.

19 ulasan:

Ckin Kembaq berkata...

Haih..sabor2...orang tua...emo kot.. =_=

N'yue berkata...

rezeki ada d'mana...bsyukur lah dgn nikmatnya :)

M@W@R Q@SeH berkata...

xtau erti bersyukur mcm tu la jd nya...

Ummi Alesya Sofea berkata...

assalamualaikum,liza dtg cni n follow balik.. :)

Lady Milo berkata...

sabor ye... dia dah tua... anggap je la dia dah nyanyuk . kih kih kih.. :-)

YaYaNsMuM berkata...

Ustaz akak kata, kalau kita ckp cmtu, maksudnya Iman kita tgh lapar...lapar zikrullah....erm..manusia tak sedar..smga Allah sentiasa memberi petunjuk buat kita.

akuamir berkata...

isk2,, macam nie punye orang pon ade ek,,

qamarguyz berkata...

salam ziarah..
malangnya manusia, walaupun dah tua masih tidak mengenali alam & Pencipta..haruslah...

Iffika | Ruslan berkata...

HAHA ni gambar betul ke hape ni ?

bawak bersabar ye , nama pun orang tua :))

Masz Sidek berkata...

bila cuaca panas nak hujan...
bila cuaca hujan nak panas...

nasib baik saba...

:: Cik Nur :: berkata...

sama2 kita doakan manusia itu mendapat Hidayah dariNYA..

dyabunga berkata...

kalau dya kt tmpat cik nur dya pun rasa nk lempang org tu.. huhu
p/s : rm50 untuk 23ekor.. kalau arnab yang ada anak kecik ni kuat mkn.. huhu..

AzwanRamli berkata...

Theres has a rainbow after the rain.B'syukurlah.

syafiqakarim berkata...

tak reti bersyukur.di dtg bala baru sebok nak tarik ayat semula.

err.sabar ye.org tua tu.hangin lebih :p

Princess Nusy berkata...

ishk3..dah xde keje latu agaknye..xpatut.. =.="

Mak Usu berkata...

hahaa..saba je cik nur..nk mrh pun xguna..diorang xkn mengerti untuk bersyukur...kan..

myzamar berkata...

ingt dh xde manusia mcm ni lg tp masih de lg...

aku HaniAsyira berkata...

terasa sgt meluat.. maybe dah lama simpan.. tu yg jadi mcm tu.. huuu~~

QasehnyaRania berkata...

mmmm.. tak bersyukur