Sabtu, 28 Januari 2012

Home » » .:: "Mak Usu Tanya, Cik Nur Jawab" ::.

.:: "Mak Usu Tanya, Cik Nur Jawab" ::.

.




       Alhamdulillah, masih berkesempatan mengudarakan diri di sini. Syukran yaALLAH..!

Sebaik saja buka belog, perkara pertama yang aku buat ialah chek ruangan ‘bisik-bisik’. Macam biasalah, yang tinggalkan jejak di ruangan ‘bisik-bisik’ tu, insyaALLAH pasti aku akan buat kunjungan balas.

Dan dari ruangan itu jugalah kita dapat tahu, telah di TAG oleh seseorang. Dan kali ini aku telah pun di TAG oleh MAK USU

Jom kita tengok apa yang Mak Usu Tanya, dan apa yang Cik Nur jawab :

 Idola anda dalam dunia blog. Berikan URL
Erm..idola Cik Nur, de sorang penulis ni. Di sebabkan belog dia dah di tutup, Cik Nur tak dapat nak bagi URL. Mana teman-teman seangkatan dengan Cik Nur 2 tahun lepas, mungkin tahu siapa yang Cik Nur maksudkan. Maaf ye Mak usu, Cik Nur, tak dapet nak bagi URL.

 Kawan paling rapat di blog. Berikan URL
MISS ZUE. Blogger pertama yang TAG Cik Nur. Dan dari Miss Zue lah, Cik Nur Kenal contest, segmen, GA dan seangkatan dengannya. Apalagi, jom terjah belog dia..yeahh..!

 Barang yang paling anda sayang. Kenapa
Jam tangan yang Cik Nur pakai sekarang. Hadiah daripada abah, semperna ulangtahun kelahiran yang ke-16. Pernah hilang 2 tahun tau. Satu hari mesin basuh kat rumah rosak, bila alihkan mesin basuh untuk diperbaiki, tengok-tengok jam tu terselit di belakang mesin basuh tu..happy tak hengat..!

 Hobi anda dimasa lapang. Kenapa
Blogging..! bila blogging, Cik Nur dapat jelajah belog-belog sahabat yang lain. Selain tu, Cik Nur suka juga baca buku, tak kiralah novel ke, buku motivasi ke, surat khabar ke, apa-apalah yang boleh di baca.

 Subjek yang paling anda suka disekolah. Kenapa
Sains. Sebab dulu Cik Nur bercita-cita nak jadi Doktor. Tapi nak buat macam mana, belajar tak pandai, tak dapet jadi doctor. Cuma dapat bersekolah yang namanya doctor je…huhuhu..! #tetiba rindu sekolah..!

Perkara yang anda selalu lakukan sebelum tidur.
Tentulah berangan..! heee…. ^_^

 Dah berpunya ke belum? 
Uiks… Soalan cepu cemas ni. ..! Jujur ye, Cik Nur masih belum berpunya. #maluu…!

 Filem yang berjaya buat anda sedih?
Erm…3 idiot kot..! filem yang berkisarkan tentang kehidupan. Tapi Cik Nur tak tengok dekat pawagam. Tengok kat rumah jew..Heee..!

 Moto hidup anda
Lihat Keaiban Diri Sendiri Sebelum Melihat Keaiban Insan Lain, Kerana Kita Semua Tidak  Sempurna

 Nak berjumpa dengan Mak Usu x? Nyatakan kenapa.... hahaha
Kalau ada rezeki mestilah nak jumpa. Boleh Cik Nur terbang ke Sarawak..nak ajak Mak Usu bawa Cik Nur pusing-pusing Sarawak boleh?

 Bagi komen sikit tentang blog Mak Usu...
Cantik. Siap ada lagu lagi. Setiap kali masuk belog Mak Usu, Cik Nur mesti nyanyi sama. Pastu ada kamus Sarawak lagi tu. Nak bandingkan dengan belog Cik Nur ni, belog Mak usu lagi ok. Cik Nur tak pandai nak desing bagai..huhuh…! apa-apapun, teruskan berblogging ya..!


Kata Hati : Selesai..! 
.

4 ulasan:

Iffika | Ruslan berkata...

awak di tag juga ! :))

Mak Usu berkata...

Terima kasih cik nur bab sudi jawap soalan Mak Usu.. hihi.. Mak Usu plak xpandai pakai jam.. hihi..Ada masa,ada rezeki..xsalah kita jumpa.. Nanti Mak Usu bawa cik nur jalan2..Roger2 je.. Selalu jugak dtg semenanjung...hihi.. Sama..Mak Usu pun suka berangan b4 tido..
Thank again.. Sama2 kita majukan blog kita k..
:):)

Miss N™ berkata...

iffika, terima kaseh sudi TAG.. :)

Miss N™ berkata...

mak usu, insyaALLAH, izin DIA kita pastikan bjumpa.. :)