Selasa, 27 Mac 2012

Home » » .:: Alhamdulillah...Masih Di Sini..! ::.

.:: Alhamdulillah...Masih Di Sini..! ::.





Dengan kuasaMU..Alhamdulillah, kita semua masih di sini.

Syukran YaALLAH, segala puji bagiMU.

Alhamdulillah, hari ni kesihatan badan terasa segar sikit.

Semua terjadi atas IzinNYA…!

Kita manusia yang lemah. DIA berhak memilih sesiapa untuk di ujiNYA.

Cuma bergantung pada kita, sama ada sudah bersedia mahupun belum untuk menerima UjianNYA.

Mana yang kesihatannya terganggu, ataupun sedang di ujiNYA dalam pelbagai cara sekali pun,

Aku di sini, doakan moga kalian cepat sembuh dan tabah menghadapi ujian dariNYA.

Ingat, bila di uji, DIA sentiasa di sisi kita. Dan DIA sayangkan kita. Jangan sedih-sedih tau.

Bila di uji sebegini, aku sedar satu perkara. Iaitu, Kuasa DIA.

Semua  yang terjadi di muka bumi ini, tanpa izinNYA, ianya tidak akan terjadi.

Siapa kita mahu menentukan sesuatu perkara yang luar batasan kita.

Kita tidak layak, sebaliknya kita hanya mampu menduga.
Yang menentukan sesuatu perkara itu, Hanya DIA…!

Seperti apa yang kita lakukan sekarang ni, semuanya atas IzinNYA. 

Jika tidak, kalian pasti tidak akan ke sini kan..?

Tapi jika perkara tidak baik yang kita lakukan itu bukan keranaNYA, tetapi di sebabkan kelemahan iman pada diri kita. Terlalu ikutkan nafsu…!

Jadi fikir-fikirkanlah sebelum melakukan sesuatu perkara..!



Kata Hati : Aku insan yang lemah…!
. 

48 ulasan:

cik nisa berkata...

Ujian jadi penguat diri sbenarnye..:)

izan mama mia berkata...

nice ^-^

Masz Sidek berkata...

Allah tidak akan menguji hambanya diluar kemampuan hamba tersebut...

lelamaisara berkata...

Alhamdulillah...Syukur pada Nye..

M@W@R Q@SeH berkata...

redha dgn ketentuan Illahi...

AiSyA LiEzA berkata...

betul tu.. kadang2 kita terlalu ikutkan nafsu je.. ermm.. kadang2 akal y dianugerahkan x guna pun.. >.<

Nyue berkata...

Ermmm...yup...semua ats izinya.. :)

Cik Nur berkata...

betul tu cik nisa.. :)

Cik Nur berkata...

^__^

Cik Nur berkata...

betul tu mas..stuju sgt2.. :)

Cik Nur berkata...

subhanaALLAH... sgt bsyukur.. :)

Cik Nur berkata...

nur redha kak.. :)

Cik Nur berkata...

bila iman lemah, kita akan mudah terpengaruh...

Cik Nur berkata...

tanpa izinNYA, tidak akan berlaku kan..

^_^ Cik Zaza House berkata...

cik nur dh sihat..alhamdulillah.. :)

dyabunga berkata...

dugaan menjadikan kita lebih kuat

~Sweet Honesty~ berkata...

ermm..betull..kadang2 emosi lebih menguasai akal..maka hilangla pertimbangan, lalu menyesal tak sudah..

Noor berkata...

syukur..sy masih lg bernyawa..

Dak Fisha berkata...

Alhamdulillah. masih di sini juga...hehe

eLLa n aLia berkata...

Alhamdulillah.. smua prkara yg trjdi itu ada hkmahnya.. :)

etuza berkata...

Kesabaran..tabah dan tenang menempuh ujian. Allah kabulkan doa org2 yg beriman...

Cik Nur berkata...

syukran...! terima kaseh ye zaza :)

Cik Nur berkata...

Betul tu Dya.. :)
terima kaseh ye Dya.. :)

Cik Nur berkata...

kadang iman kita goyah juga..
moga ALLAH kuatkan iman kita..
amin..!

Cik Nur berkata...

Alhamdulillah....!

Cik Nur berkata...

Alhamdulillah.. :)

Cik Nur berkata...

setiap apa yg terjadi ada hikmahNYA...

Cik Nur berkata...

Amin..!
moga2 begitu hendakNYA...!

ecadwinkyasha berkata...

orang yg sabar di sayang Allah,banyakkan bersabar dan berdoa agar diberi ganjaran setimpal :)

Cik Nur berkata...

insyaALLAH..!
terima kaseh eca.. :)

BERT berkata...

dugaan akan menguatkan iman kita.. bersabar dan tunggu hikmahnya pasti akan tiba

Cik Nur berkata...

insyaALLAH.. :)
terima kaseh ye.. :)

Masz Sidek berkata...

biasanya sy ambil kod ni dr http://www.glitter-graphics.com...
kalau nur nak gambar kucing tu... nur ambil kod tu kat sini : http://www.glitter-graphics.com/graphics/1129486
Nur ambil kod yg ada tulis (Copy this HTML code to your (myspace) profile or website:)
sy dah try nak letak kod html ni kat sini tp tak dpt...

Juliet_iRa~" berkata...

hai salam knl..:)

btul tu..bila diuji..bila diduga...kena sbr byk2..

igt setiap apa y blaku psti ada hikmahnya..

Allah Maha Mengetahui..

kan..

Nurul Aisyah berkata...

eh..nape ni kak? jgn sedih2 eh..

jgn risau... Allah saje bg ujian pd hambanya utk menguji sejauh mana keimanan kita kpd-Nya. :)

YaYaNsMuM a.k.a YM berkata...

Allah tu maha penyayang, memberi dugaan berdasarkan kemampuan kita bukan di luar kemampuan diri kita sendiri. Allah menduga kerana Dia sygkan kita, supaya hati kita selalu dekat pada-Nya.

aReLaN berkata...

ujian yang tuhan bagi tu tandanya DIA ingat kat kita kan.hehehe

Chic Na berkata...

Alhamdulillah.. :)

::CIK LYNN:: berkata...

cik nur pun kna kuat gak...=)

::dEyb:: berkata...

wee...apa yang kita buat semua adalah keranaNYA ;)

Cik Nur berkata...

nur dah buat dah..heheheh.. nampak tak..

Cik Nur berkata...

salam kenal.. :)

insyaALLAH, setiap ujianNYA pasti ada hikmahnya kan.. :)

Cik Nur berkata...

xsedih laa..malah bsyukur.. :)

betul tu...moga DIA turut kuatkan iman kita..amin..!

:)

Cik Nur berkata...

SubhanaALLAH..!

betul tu YM.. :)

Cik Nur berkata...

Betul tu Arelan, dan kita pun ingt dan tak lupa pada DIA.. :)

Cik Nur berkata...

Alhamdulillah.. :)

Cik Nur berkata...

betul tu Cik Lynn :)

Cik Nur berkata...

Betul tu... :)