Ahad, 4 Mac 2012

Home » » .:: Salah Satu Orang Menipu Kita ::.

.:: Salah Satu Orang Menipu Kita ::.







Selamat berhujung minggu semua. Harap semua dalam keadaan baik-baik hendakNYA. Sebenarnya entry ni dah di siapkan pagi tadi, cuma tak sempat nak publish. 

Bila nak cepat, ada pula orang panggil suruh cepat, memang serba tak kena jadinya. Tu terus tutup lappy n keluar.

Okeyh, berbalik pada tajuk entry. Apa cara orang nak menipu kita..? Kalian nampak tak gambar di atas..? Mesej tu aku dapat pagi tadi. baru je kejap tadi. 

Ayat mesej tu memang tak boleh blah la kan..! Macam mangkuk berhayun je. Memang silap banyak si penghantar kirimkan mesej macam tu dekat aku, sebab aku akan terus delete.

Tapi tadi sebelum nak delete aku snap gambar dulu. Tu yang aku tepek di sini. 

Okeyh ya..! aku tak tahu apa kesan kalau kita ikut arahan dalam mesej tu. Sebab aku langsung tak pernah buat. Tapi yang aku tahu, ianya mungkin akan mendatangkan kesan yang buruk buat kita. 

Kerana inilah salah satu cara mereka ingin menipu kita secara senyap. Lagipun tak payahlah layan-layankan sangat mesej yang berbau lucah macam ni, memang langsung tak berfaedah tau..!

Sebab pengirim tu hanya tahu nak duit je. Jadi jangan mudah terpengaruh dan ingat... berhati-hatilah ye..!



Kata Hati : Dunia sekarang makin canggih, dah bermacam-macam cara orang boleh tipu kita..!

.

21 ulasan:

ecadwinkyasha berkata...

hahaha.selalu dpt..yg xboleh blah tu ada sms tulis,"selamat hari lahir 0148.... (num phone eca).Hantar ON BDAY ke......".yg pelik,tarikh lahir dah lama dah.hahaha XD

nuhara berkata...

hhahahha btl hara selalu dpt msg mcm nie..
mane entah depa dpt no fon kite

mimi mimo mimo berkata...

huhuhu...roomate pon ada gak dpt mesej nih..xpyah nk bro bro sgt la kan..kalo nk nipu~ ahaxxxx

steffany daph berkata...

msg2 cam ni salu terima. annoying btol la msg cam ni. yg lagi pandai menipu kata menang duit smpai berjuta2. hntr sms ke nombor tersebut.

Ca Cik Duyung berkata...

selalu sangat dapat..nk balas buat diorang baca sbb benda ni mcm sistem..hehe

Fakhrul Haiyin berkata...

btol. dlm sehari, byk kali dtg mcg cmnih. mcm2. hehe.

amirah ramlan berkata...

hemm, bahaya dah skrg ni kn :D

teha berkata...

kite mmg xcaye kalu dpt msg cam gitu

Cik Nur berkata...

Kan..! masalahnya kita ni perempuan.tiba2 dia BRO..BRO..! adeh..! tipu semua ni...

aReLaN berkata...

hahaha..memang ramai betul penipu skang ni.sume pentingkan duit je.eeiii..geram betul ngan manusia gitu

^_^ Zaza Nur Iman berkata...

yup2..betul tu cik nur..zaza pun pernah dapat mesej2 macam tu..

AiSyA LiEzA berkata...

yup.. betul la tu.. ^^ saya pun ada trma gax.. tapi delete je.. mmbazir jek.. >.<

lisa berkata...

orang zaman skrg dah bijak. dorang anta cmtu sape nak layan. hmm :)

dyabunga berkata...

dya pun pernah dapat.. dya pun cm nur..dapat terus delete..menghabis kan kedit je kalau klik benda tu

eyqa amin berkata...

berhabis kredit dyeurg je. lol

M@W@R Q@SeH berkata...

btul tu nur..akak klu dpt msg cmtu blum smpat abis baca akak trus delete je...

Nyue berkata...

dunia skang mcm2 ad...ad yg kita terfikir akan ad pon..ad jgkk..so..pandai2 la mbawa diri...huhu...


sygg cik nur..he3x

::CIK LYNN:: berkata...

sma la kita...ntah pape org yg ntar msg tu....huhu

.........cP~ berkata...

Salam.

Banyak sekarang mesej macam tu. Mesen je kot yang hantar. Nak dapatkan duit je la tu.

Diyana Norman berkata...

tup tup tengok2 kredit melayang

Arina Shamsul berkata...

Dah lah berbau lucah berbau hangit lak tu..jamban betul la..eh?TER emo lak saya.hahaha..

tindakan yang baik.congratulation dear :)jangan dilayan orang2 yang membawa kita ke lembah api neraka ni dik..kalau dorang depan2 mata,boleh cuci skit otak dia kan?ni tidak hantar sms je,macammana?..hahaha.