Khamis, 29 Mac 2012

Home » » .:: Faham Tak..? ::.

.:: Faham Tak..? ::.





Alhamdulillah.

Lambat pulok teman keluorkan entry ye..!
Sibuk sikit hari ni. Tetibe ade keroje.

Jadi uruihkan keroje dulu le, baru uruih belog ye dak.
Udoh selesei semue, baru best nak uruihkan belog.

Kalian semua ape kabo..? harap semuanya sihat le hendakNYA.
Ate,  yang tak sihat tu, tak reti-reti nak jumpe dokter..?

Tak kan nak kena teman pakse kot, baru ngelupor nak pegi.
Kome tu udoh tobeng, bukannye bebudak lagik. Haishh..malu le sikitt..!

Ehh…! Ngape pelik beno ayat teman hari ni..?
Sebenonye saje je nak keluarkan entry ni dalam bahase kelahiran teman sendiri.

Mane lagi, kalau bukan negeri perok.
Tapi kalau tak kabokan negeri mane pun

Mungkin kome udah tahu bahasa ape yang teman gunekan ni ha kan..?

Tapi kan, ayat  yang teman gune ni idok le pio bebeno.
Ada yang lagi pio tau. Tapi teman tak le bagus sangat.

Sebab teman aseinye tepen je.
Ce kalau teman asei kuale, bote ke.. 

Haa..kompom ayat teman lagi hebat dari ni.

Tak caye tanye MawarQaseh . Heeeee.. ^__^

Ni teman nak tanya ni, kome yang bukan orang perok ni, paham ke ape yang teman tulih ni..?

Hahahaha….teman rhase, ade yang tak paham kan..?

Yang tak paham tu, buat-buat paham udoh le ye…hehehe.
Dah le weh, teman udoh tak tahu nak nulih ape dah ha..

Cukup le sampei di sini…sekian terima kaseh le ye..


Kate Hati : Nanti teman kuarkan entry ayat Tepen pulok ye..! Heeeeeee…!

.

52 ulasan:

Yana Libra berkata...

bolehlah faham sikit2..hehe~ ;P

Eima Ari berkata...

heheehe,,,windu giler nk dgr org ckp cmni..

dolu2 ms studi kat uitm sri iskandar sll gak dgr..ekekekeke..=)

Masz Sidek berkata...

hehehe sy paham nur...

@ deqla manjew berkata...

ish pelik la, deqla bkn org perak tp deqla paham nur taip apa... hihi

Aine Ainun berkata...

Heheee semestinya faham,
yup,. Hb akak ade ckap, kalo belah bote sane lagi pekat melekat loghatnya..

Tahap tepen ni faham lagi;)

M@W@R Q@SeH berkata...

hu aloh..patut le terbelahok...mike sbut name teman rupenye...hehee idak le teman pun bukan tau sgt...yg veteren je sedap dengor kalau deme ckp...tu baru pio bebeno...

ecadwinkyasha berkata...

tu dia...da kuar loghat dia tue..
teman paam :D

nggeee XD

Ms Velentine berkata...

suka entry ni..

~Sweet Honesty~ berkata...

bace entry nyh mulot temoncong moncong..hihi

fizafantagirO berkata...

hihihi .. paham2 .. sy 5 tahun duk Ipoh :)

lelamaisara berkata...

Wah.....dah keluar dah bahasa ibunda cik nur ni...
Yang ni boleh paham la lagi...heee tak tau la yang lain....

Dak Fisha berkata...

heheh. pio bebeno. suke sebut perkataan tuh. em. tobeng tuh ape cik nur?

^_^ Cik Zaza House berkata...

zaza pun kdg suka ckp perak wlupun asal org kelantan..hehe..ckp kelantan pun kurang..haha :)

Errah berkata...

faham sikit2 la ciknur..kalau kedah fham byk ramai kwn dr sana..hehe

nanieybarnieylurviey berkata...

apa tu udoh tobeng? hodoh ke??
suke loghat perak lagi2 kalau si fathil dani yg berlakon ckp perak pekat.. :) :) hehe

Ayuni berkata...

hm, x paham....

aku HaniAsyira berkata...

teman dulu2 dok kuale.. atenyer walaupun mike bukan oghang pior pun pandei tulih bhase perok yea.. tape teman pahm jugok bahase tepen sebab teman skoloh tepen dulu.. =)

whitecappuccino berkata...

setakat ni paham lagi!

AiSyA LiEzA berkata...

saya faham.. ekekke.. :D

Cik Nur berkata...

hehehe..ni belum piau..

Cik Nur berkata...

yeke..hehehehe...

Cik Nur berkata...

hebat mas.. :)

Cik Nur berkata...

pelik eh..tapi deqla faham kira xpelik lagi la ayat ni..hihihi

Cik Nur berkata...

haa..betul tu kak..hihihi

Cik Nur berkata...

hehehehe...sampei tebelahak haa..hihi

Cik Nur berkata...

heeeee.. ^__^

Cik Nur berkata...

terima kaseh :)

Cik Nur berkata...

hehehhe...tgh bygkan mcm mane muncong tu,.hehhe

Cik Nur berkata...

org yg pernah duk perok msti tahu.. :)

Cik Nur berkata...

yg ni kire bahasa biase2 je..ade yg lagi pio..

Cik Nur berkata...

hehehe..fisha, tobeng tu kira mcm dah besar ..hihi

Cik Nur berkata...

zaza asal kelante ke...hihihi

Cik Nur berkata...

cakap kedah sama mcm belah2 taiping ni.. :)

steffany daph berkata...

sya faham. walaupun sedikite tersekat membca :P hehe.

Cik Nur berkata...

eh..bukan hodoh, tapi tobeng tu mcm dah besar,..hihihi

shila rusli pun best gak.. dgr ustaz kazim ceramah..perak gak bahasa tu..best. :)

Cik Nur berkata...

hehehe..xpe..nanti suruh yg tahu translate kan ye. :)

Cik Nur berkata...

iye ke..tepen dulu skoloh kat mana..?

Cik Nur berkata...

hehehe..biase je ni kak.. :)

Cik Nur berkata...

bgus.. :)

Cik Nur berkata...

hehehe..oklah tu

Chic Na berkata...

hehe.. suka dgr loghat org perak. boleh faham sbb ofismate org perak. :)

Cik Nur berkata...

xsusah la logghat perak. :)

teha berkata...

hahhaa ! bole laa paham sikit2.. :)

Dieyna berkata...

ada kawan orang perak, hehe tapi tak penah dengo lagi dia guna dialek perak dia.. biasa guna bahasa standard je

Miss BaNu berkata...

saya mai dari penang..nak habaq mai saya faham apa yg cik nor tulis kt atas tuh hehe..by the way saya mmg suka dgr org cakap perak tau..comey sgt hehehe

Arina Shamsul berkata...

teman paham..teman paham..ngeeee..

akak suka cakap loghat perak dik,tapi tak ketentuan..hahaha.dulu kak pernah tinggal perak tapi 4bulan je, dekat lumut.so tak berkesempatan nak belajar cakap perak..hihi

dyabunga berkata...

dya baca entry ni mcm tgh belajar ckp bahas perak..hihi

Cik Nur berkata...

bagus teha.. :)

Cik Nur berkata...

nur pun jarang juga dialek perak ni....

Cik Nur berkata...

penang dgn tepen bahasa lebih kurang kan..
wah..nanti pi penang boleh bw pi mkn pasembor.. :)

Cik Nur berkata...

hehehe..xpe kak..asal de bunyi.. :)

Cik Nur berkata...

hehehe...ni kira kelas sampingan.. :)