Khamis, 5 April 2012

Home » » .:: Fikir Sejenak...! ::.

.:: Fikir Sejenak...! ::.







Lumrah manusia...

Bila ada depan mata, langsung tak di pedulikan.
Tapi bila dah tak ada, barulah nak di hargai.
Di rindui dan seangkatan dengannya.

Agak-agak kita ni dalam golongan yang mana..?
Yang tidak menghargai bila wujudnya depan mata

Atau, kita jenis, bila dah tak ada atau berjauhan, 
Baru nak di rindui.

Itu kena tanya hati masing-masinglah ye.
Tak siapapun boleh tolong jawabkan.

Sebab kadang-kadang, apa yang orang nampak
Tak sama dengan apa yang diri kita tahu.

Dan mungkin kita kata,
Kita jenis yang menghargai semua insan yang ada di sekeliling kita,

Tapi mungkin orang lain lihat kita dalam keadaan sebaliknya.
Jadi, duduk sebentar, munasabah diri kita dan lihat,
Adakah kita adil sesama manusia selama ini..?



Kata Hati : Sesungguhnya…aku manusia lemah, yang cuba untuk jadi sempurna..!

.

55 ulasan:

Yana Libra berkata...

takde manusia yang sempurna di dunia ni...kita hanya boleh berusaha~ :)

Aine Ainun berkata...

Ntahla nur,
diri kita ni kdg2 kita sedar apa yg kita buat, tp kadangkala kite perlukan org sekeliling utk mengingatkan..

Yang penting, jika silap kita perbaiki, bukan duduk setempat je...blajar dr kesilapan adalah yang terbaik..

YaYaNsMuM a.k.a YM berkata...

Yg ptg, dun take things for granted, :-)

lelamaisara berkata...

Tengah duduk sebentar..muhasabah diri.. :)

Nyue berkata...

Realiti nyer begitu....kita xdpt nk menolak...fitrah semulajadi :)

Masz Sidek berkata...

betul tu nur... bila dah tak de depan mata baru rindu-rinduan...
sbb tu kena selalu munasabah diri...

BERT berkata...

adatlah tu.. bila ada disia2kan.. bila dah takde baru rase kehilangan kan

Cik Adieb berkata...

Tepuk dada,tanya iman..Peace :D

shark berkata...

manusia mmg tiada yg sempurna:)

Dak Fisha berkata...

fisha setuju dengan statement cik nur ni.. suke la muhasabah diri kat sini.

aku HaniAsyira berkata...

ada jadi pape ei??? =)

M@W@R Q@SeH berkata...

mmg lumrah manusia mcm tu...sedih bila dibuat endah x endah je...tp klu berkaitan ngan family selagi ada org tua hargailah mereka...takut nanti bila dh kehilangan mereka, kita akan menyesal seumur hidup...

fizafantagirO berkata...

Setiap orang ada caranya masing2 . sis mmg sgt menghargai org yang rapat dgn sis . suami , keluarga ataupun kawan . bila kita menghargai org lain , org pun akan menghargai kita . cuba buat apa yang kita ingin org buat kat kita .

Cik Aini Lavender's berkata...

cik nur...
lama x kacau cik nur =p
rindu lah =p

fahmie firas berkata...

Nice Blog,
Jemput ke blog saye dan tinggalkan komen,
Im a newbie, mintak tunjuk ajar 
fahmieaustin.blogspot.cam

zaza iman berkata...

itulah kehidupan..harap2 tak lah mcm tu =)

Karukord Jagau's berkata...

kita cuba berlaku adil....cuma kdg2 telepas pandang :)

Iffika | Ruslan berkata...

samalahh . saya pun taktau saya hargai ke tak orang sekeliling . susah nak jaga hati semua orang ! :P

Arina Shamsul berkata...

akak pun tak pasti,mungkin akak berada dalam dua situasi itu dik..uhuk.kadang2 kita tidak menyedari apa yang berdiri teguh di hadapan kita tetapi sebaliknya kita peka dengan apa yang berlalu sekelip mata tadi.


btw..dik maaf banyak2 akak terlupa yang adik pun menang top 5 kan?dapat header kan?hihi.akak betul2 lupa dik sekalinya cek entri tadi kamu pun ada pulak..so nanti bagi akak ciri2 header kedua ini ye dik :)


tengok sudah terbukti kan?kata2 entri ni,haha..cik nur yang selalu datang boleh pulak kak lupa header hadiah headernya...hahaha.sorry dear :)

Chic Na berkata...

mmg lumrah manusia kan. kdg2 terlupa utk menghargai. pernah jgk terjadi benda2 camni. :)

aReLaN berkata...

hmmmm...walau camne pon kita cuba jadi sempurna,dah memang hakikat kita manusia bese yang tak sempurna kan.kita rasa dah terbaik tapi orang lain akan tetap pertikaikan kita.rindu sume orang yang pernah hadir dalam hidup ini.wuuuu

yana halim berkata...

selalu rasa sorang2....huhu.
tapi hidup ini tak boleh sedih2. nanti di kubur pun sorang2 juga.

9n0L4 berkata...

arghhhhhh. silaunyeeeee. hee. santek gambar ni. ;)

Cik Nur berkata...

betul tu yana.. :)

Cik Nur berkata...

belajar dari kesilapan tu yg tbaik.. :)

Cik Nur berkata...

betul.. :)

Cik Nur berkata...

bagus.. :)

Cik Nur berkata...

betul tu nyue. :)

Cik Nur berkata...

selalunya mcm tu kan mas.. :)

Cik Nur berkata...

betul tu..bila xde, baru nak dihargai..

Cik Nur berkata...

hehe.. :)

Cik Nur berkata...

ermm..betul tu.. :)

Cik Nur berkata...

singahlah selalu.. :)

Cik Nur berkata...

hani, untuk renungan bsama.. :)

Cik Nur berkata...

waktu tu, nak myesal pun dah xgunakan kak..

Cik Nur berkata...

betul tu sis.. setuju sgt2.. :)

Cik Nur berkata...

alololo..rindu gak kat Ai. :)

Cik Nur berkata...

insyaALLAH... :)

Cik Nur berkata...

insyaALLAH..sama2 kita munasabah diri.. :)

Cik Nur berkata...

terlepas pandang tu yg bahaya..sebab ianya blaku tnpa sedar..

Cik Nur berkata...

betul tu, susahkan nk jaga hati semua org.. :)

Cik Nur berkata...

xpe..nur faham akak bz.. nur fahamlah akak..jgn risau ye.. :)

Cik Nur berkata...

mmg nur akui chic na, nur pun kadang2 tlupa juga..

Cik Nur berkata...

betul tu lan, kita cuba buat yg tbaik, tapi org lain, ttp mpertikaikan.

Cik Nur berkata...

betul tu.... :)

Cik Nur berkata...

heee...tggi tempat amik pic ni.. :)
terima kaseh pada model xberbayo..hehehe

whitecappuccino berkata...

selalu jgk macam ni..bila orang dah pegi atau tak de baru terasa..sewaktu ada depan mata wat acuh tak acuh jer

Cik Penguin_Solehah berkata...

sama-samalah kita perbaiki diri..
psst apa kata buat kotak komen jadi pop out window.. lagi senang ,just bagi idea^^

Izni Hafiz Abdul Rashid berkata...

Biasa lah tu... kitakan hanya manusia biasa...

etuza berkata...

Asalamualaikum..
berada dalam lingkungan kawan2 dan manusia di sekeliling kita lain cara nak hargai mereka, di blog maya lain caranya juga. Konsep sama cari redha Allah. Di maya kita bertegur sapa hanya tak berlaku face to face. Maka itu kita amat2 dituntut berkata ikhlas dan tidak guris hati para blogger, nak tegur komen sila saja tetapi kita dan saya mahu ingatkan jauhi hendak menyakiti ya. Kita tegur dalam gurau sendapun sudah terlalu berhikmah..insyaallah sentiasa perbaiki diri ya.

Cik Nur berkata...

selalukan..tambah2 dalam dunia seni..
selalu mcm ni..

Cik Nur berkata...

insyaALLAH.. :)
dah buat dah sebelum ni, tapi xdelah nak balas komen mcm ni nanti. :)

Cik Nur berkata...

betul tu.. :)

dyabunga berkata...

ermmm..berfikir sejenak bila bace entry..

QasehnyaRania berkata...

pernh tjdi pd diri sendiir..
sndiri pikir. hihi

slamat malam cik nur..